Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - وزارت دادگستری آمریکا و ۱۱ ایالت این کشور به اتهام نقض قوانین آنتی تراست از گوگل شکایت کرده‌اند.
وزارت دادگستری آمریکا به جرم نقض قوانین آنتی تراست (ضدانحصار) و استفاده از ابزارهای غیرقانونی برای حفظ قدرت انحصاری از آلفابت (شرکت مادر گوگل) شکایت کرده است.

به گزارش ایتنا از مهر، اتهامات مذکور توسط وزارت دادگستری و ۱۱ ایالت مطرح شده و مواردی مانند حفظ انحصار قدرت به طور غیرقانونی در بازار سرویس جستجوهای عمومی را در برمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در متن شکایت نامه آمده است: دو دهه قبل گوگل به عنوان یک استارت آپ نوپا با استفاده از روشی نوین برای جستجو در اینترنت به شرکت محبوب سیلیکون ولی تبدیل شد. اما آن شرکت اکنون ناپدید شده است. گوگل امروز به یک دروازه انحصاری برای اینترنت تبدیل شده و یکی از ثروتمندترین شرکت‌های جهان به حساب می‌آید. ارزش بازاری آن هزار میلیارد دلار است و درآمد سالانه اش نیز بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار است.

اکنون به خاطر مشتریان، تبلیغ کنندگان و تمام شرکت‌هایی که به اقتصاد اینترنتی وابسته هستند، زمان آن فر رسیده تا عملکرد ضد رقابتی گوگل متوقف شود و دوباره رقابت احیا شود.

به نظر می‌رسد این بزرگترین شکایت طی ۲ دهه اخیر است و کارشناسان آن را با پرونده‌ای که در سال ۱۹۷۴ میلادی علیهAT& Tتنظیم شده بود، مقایسه می‌کنند. در نتیجه پرونده شکایت مذکور این اپراتور مخابراتی مجبور شد تا زیرمجموعه‌های خود را تجزیه کند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: استارت آپ گوگل آنتی تراست انحصارطلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید تگرگ در آمریکا + فیلم

شهروندان آمریکایی در ایالت آرکانزاس با بارش دانه‌های درشت تگرگ غافلگیر شدند. یکی از شهروندان فیلمی از شدت تگرگ در این ایالت ضبط کرده است که در ادامه گزارش می‌بینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • بارش شدید تگرگ در آمریکا + فیلم
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • تایوان چگونه کمک آمریکا را علیه چین به کار می‌گیرد؟
  • دوراهی سخت تیک‌تاک در آمریکا
  • قحطی تحمیلی آشکارترین مصداق نسل‌کشی در غزه
  • گوگل بیش از 100 میلیارد دلار برای هوش مصنوعی هزینه خواهد کرد
  • موج دوم استقلال طلبی در آفریقا / پس از نیجر، چاد هم برای اخراج نظامیان آمریکایی دست بکار شد
  • اخراج از گوگل به خاطر حمایت از فلسطین