Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رییس کل دادگستری خوزستان گفت: با توجه به سیاست‌های جدید قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده‌های مهم، وفق مقرارت در جهت صلح و سازش از ظرفیت خوب و مناسب شورای حل اختلاف استفاده شود. خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی در جلسه نظارت مستمر بر حوزه‌های قضایی استان، با حضور حجت الاسلام بهمنش معاون قضایی و نظارت بر دادگاه‌ها، افتخاری معاون قضایی و نظارت بر دادسرا‌ها و اجرای احکام و زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان که بصورت ویدیو کنفرانس با روساء و دادستان‌های حوزه‌های قضایی هویزه، ماهشهر، دشت آزادگان، امیدیه و دزفول برگزار شد یکی از راهکار‌های مناسب برای ایجاد صلح و سازش در پروند‌های مهم را استفاده از ظرفیت مناسب شورای حل اختلاف دانست و گفت: با توجه به سیاست‌های جدید قوه قضائیه، شورای حل اختلاف در رسیدگی به پرونده‌های مهم و حل و فصل دعاوی، فرصت بسیار مناسبی است که باید از ظرفیت آن وفق مقررات استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: باید نسبت به مختومه کردن پرونده‌های معوقه، کاهش موجودی پرونده و کاهش جمعیت کیفری تلاش فراوانی صورت بگیرد و تا ۳ ماه آینده تمامی پرونده‌های مسن و معوقه مورد رسیدگی و مختومه گردند.

رییس دستگاه قضایی خوزستان در ادامه اظهار داشت: ملاقات‌ها و دیدار با زندانیان چه بصورت حضوری و یا ویدئو کنفرانس می‌تواند در کاهش جمعیت کیفری و حل مشکلات زندانیان بسیار مؤثر باشد و باید بصورت هدفمند، مستمر و جدی پیگیری شود.

وی بر نظارت مستمر بر نحوه رسیدگی پرونده‌ها در شعب دادگاه‌ها و دادسرا‌ها تاکید کرد و گفت: روساء دادگستری و دادستان‌های سراسر استان با نظارت و سرکشی مستمر باید از نزدیک در جریان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب دادگاه‌ها و دادسرا‌ها و همچنین بر حسن اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های قوه قضائیه در حوزه قضایی خود قرار بگیرند و اگر ضعفی یا مشکلی وجود داشت آن‌ها را مرتفع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی در ادامه اظهار داشت: همکاران قضایی و اداری تلاش و زحمات فراوانی در تحقق عدالت در جامعه انجام می‌دهند و همانطوریکه تکریم ارباب رجوع الزامی است باید به تکریم کادر قضایی و اداری توجه بیشتری شود و چنانچه نیاز به فرهنگ سازی لازم در این خصوص دارد، برنامه ریزی‌های مقتضی صورت بگیرد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام بهمنش معاون قضایی و نظارت بر دادگاه‌ها، افتخاری معاون قضایی و نظارت بر دادسرا‌ها و اجرای احکام و زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان به ارائه آمار عملکرد و اعلام نقاط قوت و ضعف و راهکار‌های لازم در راستای بهبود آمار عملکرد و رفع نواقص و ایرادات موجود هر یک از حوزه‌های قضایی هویزه، ماهشهر، دشت آزادگان، امیدیه و دزفول پرداختند.

همچنین در این جلسه روساء دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی هویزه، ماهشهر، دشت آزادگان، امیدیه و دزفول به ارائه گزارش عملکرد، مشکلات و کمبود‌های دادگستری، دادسراء و شورای حل اختلاف حوزه قضایی خود کردند.     بیشتر بخوانید:         رهایی ۱۲ نفر از مجازات قصاص در سیستان با تلاش شورای حل اختلاف انتهای پیام/ برچسب ها: خوزستان صلح سازش حل اختلاف پرونده کاهش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خوزستان صلح سازش حل اختلاف پرونده کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۱۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی نوروزی در خراسان رضوی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: هزار و ۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی در طرح نوروزی بازرسی و نظارت بر بازار استان با ۱۶۸ میلیارد ریال محکومیت تشکیل شد که بخش عمده‌ای از این پرونده‌ها مربوط به مشهد است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید مرتضی مدنی در جمع خبرنگاران گفت: طرح نظارتی نوروزی و ضیافت تعزیرات از 12 اسفند پارسال آغاز شد و تا 24 فروردین ادامه داشت.

وی اضافه کرد: در این طرح با محوریت تعزیرات حکومتی، 2 هزار و 800 بازرسی از بازار در سطح خراسان رضوی با اولویت واحدهای صنفی اطراف حرم رضوی انجام شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: 121 واحد صنفی در جریان اجرای این طرح مهر و موم و برای پنج واحد نیز پارچه نصب شد.

مدنی افزود: همچنین بیش از 16 میلیارد ریال در محل به شاکیان برگشت داده شد.

وی با بیان اینکه چهار پایگاه با حضور رییس شعبه سیار تعزیرات در این ایام دایر بود، گفت: امسال هماهنگی خوبی بین دستگاه های نظارتی نظیر جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، صمت و اتاق اصناف با محوریت استانداری و فرمانداری مشهد در حوزه نظارت و تامین کالا وجود داشت که قابل قدردانی است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: اداره‌ کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در 14 شهرستان این استان 6 میلیون و 870 هزار نفری، اداره مستقل دارد. حوزه صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفات اقتصادی در حوزه های بهداشتی، دارویی و درمانی و رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز در بخشهای دولتی و غیردولتی است.

مدنی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفاتی شامل گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، درج نکردن قیمت، اختفا و امتناع از عرضه کالا، صادر نکردن فاکتور، اجرا نکردن ضوابط قیمت‌گذاری، اجرا نکردن تعهدات واردکنندگان و تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی، نداشتن پروانه کسب یا بهره‌برداری، فروش اجباری و اعلام نکردن موجودی در حوزه‌های یاد شده بر عهده این سازمان است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • افزایش ۲۰ درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم
  • استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی
  • ورود ۶۱۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی
  • اختصاص ۳ شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های تولید و سرمایه‌گذاری
  • تشکیل ۱۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی نوروزی در خراسان رضوی