Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لوئیس آرسه» رئیس‌جمهور منتخب بولیوی گفت سیاست خارجی احیای روابط با ونزوئلا و کوبا را دنبال خواهد کرد.

وی گفت می‌خواهد همه روابط کشورش را دوباره برقرار کند زیرا دولت سابق بسیار ایدئولوژیک عمل کرده و مردم بولیوی را از دسترسی به داروهای کوبا و روسیه و پیشرفت‌ها در چین محروم و آن‌ها را به شکلی غیرضروری و مضر متاثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی ونزوئلایی «تله سور»، وزیر اقتصاد سابق بولیوی که به مدت ۱۴ سال در دولت «اوو مورالس» رئیس‌جمهور پیشین این کشور برای افزایش سطح سواد و ارائه خدمات بهداشتی رایگان به هزاران نفر با حمایت پزشکان کوبایی فعالیت کرد، در ادامه تاکید کرد دولتش درها را به روی همه کشورها بر مبنای احترام و حاکمیت متقابل خواهد گشود.

رهبر حزب «جنبش به سوی سوسیالیسم» همچنین گفت: سازمان کشورهای آمریکایی باید اشتباهات خود را در بولیوی اصلاح کند. اما اگر این کار را نکند، ما در کنار کشورهای دیگر و سازمان‌های بین‌المللی که به ما احترام می‌گذارند، کار خواهیم کرد.

بنابر این گزارش، این سازمان گزارش مربوط به انتخابات سال ۲۰۱۹ را که بهانه کودتا برای برکناری اوو مورالس، رئیس‌جمهور بومی بولیوی شد، تالیف کرد. گزارشی که بعداً نادرستی آن اثبات شد. این سازمان همچنین از دولت خودخوانده «جنینه آنز» که مرتکب قتل‌عام شد و بولیوی را در رکود اقتصادی فرو برد، حمایت می‌کرد.

اوو مورالس، رئیس‌جمهور پیشین بولیوی بعد از پیروزی لوئیس آرسه، از قصد خود برای بازگشت به کشورش خبر داد. مورالس روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین گفت از بازگشت به کشورش خوشحال خواهد شد.

به گزارش شبکه «آرتی»، او بدون اعلام زمان مشخصی برای بازگشت گفت: دیر یا زود به بولیوی بازخواهم گشت، در این بحثی نیست. خواست بزرگ من بازگشت به بولیوی و منطقه خود است.

بعد از نیمه‌شب یکشنبه به وقت محلی، مقام‌های بولیوی رسماً لوئیس آرسه، نامزد حزب جنبش به سوی سوسیالیسم (MAS) و از افراد نزدیک به مورالس را بعنوان پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کردند.

طبق گفته مقام‌های بولیوی، آرسه موفق به کسب ۵۲.۲ درصد از آراء انتخاباتی شد و «کارلوس مسا» رئیس‌جمهور اسبق این کشور و رهبر حزب جامعه مدنی ۳۱.۵ درصد از آراء انتخاباتی را به دست آورد.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در پیامی در توئیتر به زبان اسپانیولی پیروزی لوئیس آرسه در انتخابات بولیوی را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه ایران در این پیام توئیتری نوشت: «من به مردم قهرمان بولیوی تبریک صمیمانه خود را برای پیروزی قاطعشان بر طرح‌های بی‌ثبات کننده امپراتوری یانکی (آمریکا) ابراز می‌دارم. این پیروزی ارزشمند مردمی را به لوئیس آرسه رئیس جمهور منتخب و دیوید چکهوانکا معاون رئیس جمهور تبریک می‌گویم.»

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ونزوئلا کوبا بولیوی لوئیس آرسه رئیس جمهور بولیوی اوو مورالس رئیس جمهور لوئیس آرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن احیای واحد‌های راکد استان سمنان برگزار شد /ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان

جشن بزرگ احیای واحدهای راکد استان سمنان با حضور رئیس جمهور ایران اسلامی و اعضای هیات وزرا و کابینه سیزدهم در سمنان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی در ادامه سفر استانی دوم خود به سمنان با حضور در شهرک صنعتی مرکز استان در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد در استان سمنان شرکت کرد.

قرار است به صورت نمادین بازگشت ۲۰۰ واحد راکد استان سمنان به تولید در دوران دولت سیزدهم تاکنون جشن گرفته شود. رئیس جمهور در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

رئیس جمهور قبل از این مراسم، طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان را نیز افتتاح کرده بود.

دیگر خبرها

  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد
  • رییس‌جمهور طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار را افتتاح کرد
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد صنعتی در استان سمنان
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی
  • ۱۹۵ هزار شغل در کشور تثبیت شد
  • جشن احیای واحد‌های راکد استان سمنان برگزار شد /ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان
  • جشن احیای واحدهای راکد استان سمنان برگزار شد
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • ونزوئلا سفارتش در اکوادور را تعطیل کرد