Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@10:56:17 GMT

لطفا سئو کار کلاه سیاه نباشید!

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۱۵۴۱

لطفا سئو کار کلاه سیاه نباشید!

یکی از مهمترین مسائل صاحبان سایت های اینترنتی، سئو و بهینه سازی سایت است. کسانی که سایت خود را بتوانند در نتایج موتورهای جستجو به صفحه اول بیاورند، می توانند در زمینه کسب و کار آنلاین خود موفق باشند. سئوی سایت به اندازه ای اهمیت دارد که برخی از افراد صرفا در این حوزه مشغول به کار هستند و سئو حرفه ای سایت را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در این مطلب سعی می کنیم شما را با سئو و جزئیات آن آشنا کنیم.

سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟

واژه "سئو" از حروف اول سه کلمه انگلیسی"Search Engine Optimization" گرفته شده است که به معنای "بهینه سازی موتور جستجو" است. عوامل بسیاری وجود دارد که بر روی سئوی سایت شما اثر گذار هستند مانند تولید محتواهای مناسب، لینک هایی که از سایت های دیگر به سایت شما وارد می شوند و برخی از اوقات ساختار مناسب سایت هم جزء عوامل موثر بر سئوی سایت هستند.

ولی اگر بخواهیم تعریف دقیقی از سئو به شما ارائه دهیم سئو عبارت است از همه فعالیت هایی که در حوزه طراحی سایت، تولید محتوا و مشخص کردن استراتژی محتوایی یک سایت صورت می گیرد تا در نتایج سرچ موتور جستجو، رتبه بهتری را به دست آورد. البته باید این را خاطر نشان کنیم که مفهوم سئو سایت صرفا در ارتباط با موتور جستجو نیست، بلکه مناسب بودن سایت از لحاظ بازدید کنندگان نیز مد نظر است. چنانچه اخیرا سیاست های موتور جستجوی گوگل با توقعات و انتظارات بازدیدکنندگان، همسو و یک جهت شده است.   

ارتباط رفتار کاربران بر سئوی سایت

چنانچه در قسمت قبل گفتیم، الگوریتم های جدید گوگل با توقعات کاربران هم جهت شده است. به عبارتی گوگل سعی می کند تا رفتار کاربران را در هنگام جستجو آنالیز کرده و متناسب با آن رتبه بندی نتایج جستجو را بهینه نماید.

هنگامی که کاربر یک کلمه را سرچ می کند، یک یا چند عدد از پیشنهادات گوگل را انتخاب کرده و به آن ورود پیدا می کند. در این زمان گوگل انتظارات کاربران را بررسی می کند. به این معنا که اگر یک سایت از نظر نتایج موتور گوگل پایین باشد ولی کاربران از آن بازدید زیادی به عمل می آورند، گوگل رتبه بهتری به آن سایت می دهد. به این الگوریتم گوگل که رفتار کاربران را آنالیز می کند، Rank Brain گویند.

یکی دیگر از مواردی را که گوگل در نظر می گیرد، زمان حضور مخاطبان تا حضور مجدد آنان در همان سایت است. به این مدت زمان در اصطلاح گوگل Dwell Time گفته می شود.

سئو کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه

شاید تا به حال واژه های سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه را شنیده باشید ولی ندانید چه مفهومی دارند. ما در این قسمت برای شما به طور مجمل درباره آنها صحبت می کنیم. سئوی کلاه سفید به بکاربردن تکنیک های بهینه سازی با رعایت همه قوانین و اصول در این مسیر گفته می شود. از سوی دیگر، سئوی کلاه سیاه به مجموعه تکنیک های که در جهت فریب موتورهای جستجو و عدم رعایت قوانین سایت به کار برده می شود، گفته می شود. با توسل به شیوه سئوی کلاه سیاه، برخی از سایت ها رتبه بندی خود را بهبود می بخشند که گوگل هرچند ماه یک بار آنها را شناسایی کرده و تنبیه می نماید.

عوامل موفقیت در سئوی سایت

برای موفقیت در بهینه سازی و سئوی سایت باید به 3 فاکتور توجه داشته باشید. این سه عامل عبارتند از:

سئوی فنی

از لحاظ فنی یا تکنیکال بهینه سازی سایت خود را بررسی کنید.

کدنویسی سایت را استاندارد سازی نمایید.

در طراحی، اصول سئو را رعایت کنید.

سرعت سایت را بهینه کنید.

نسخه ریسپانسیو را طراحی کنید.

آنالیز محتواهای سایت

کلمات کلیدی موثر در سئو را شناسایی نمایید.

رقبای سایت خود را آنالیز کنید.

استراتژی محتوا را بررسی کنید.

محتواها را برچسب گذاری و دسته بندی نمایید.

لینک سازی داخلی را به درستی و با دقت انجام دهید.

هدف گذاری در لینک سازی

لینک سازی خارجی را به درستی انجام دهید و آن را هدفمند کنید.

رپورتاژ آگهی برای سایت خود خریداری نمایید.

در سایت های اجتماعی فعالیت گسترده داشته باشید.

بک لینک بخرید.

تکنیک ها و روش هایی که به آنها اشاره کردیم برخی از فعالیت هایی است که در جهت بهینه سازی سایت ها صورت می گیرد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که سئو سایت یک فرآیند طولانی مدت و پیوسته می باشد و ممکن است در زمان کوتاه نتایج آن مشخص نشود. شما باید دائما در جهت بهینه سازی سایت اقدام کنید تا در طی زمانی طولانی بتوانید از نتایج آن بهره برداری لازم را داشته باشید. برای اینکه بتوانید خودتان در جهت سئوی سایت خود اقدام کنید باید دوره های آموزشی را دیده و از متخصصان این حوزه تجربه کسب کنید.

جمع بندی

اگر می خواهید در جهت بهینه سازی و سئوی سایت خود اقدامی کنید می توانید با مراجعه به ایران سایت و سپردن سایت خود به کارشناسان این مجموعه، به صفحه اول گوگل بیایید. این تیم بیشتر از دو دهه در زمینه طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ و سئو سابقه درخشانی دارد. شما می توانید هرگونه مشکل یا سوالی در این حوزه دارید با متخصصان این مجموعه در میان بگذارید. ایران سایت با داشتن 500 نمونه کار با قیمت مناسب در طراحی سایت به یک گروه بزرگ تبدیل شده است. شما می توانید نمونه کارهای این مجموعه را در سایت این شرکت به نشانی www.iransite.ir مشاهده کنید. در صورت لزوم و تمایل می توانید با تلفن 021-87700870 با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا قیمت دلار پرسپولیس سئو بهینه سازی سایت داشته باشید موتور جستجو سئوی سایت سایت خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۱۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد ۷۵ درصد موتورسواران بدون کلاه ایمنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، ۷۵ درصد موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند. نزدیک به نیمی از متوفیان تصادفات رانندگی هم به موتورسیکلت سواران اختصاص دارد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تلاش برای ایجاد زیرساخت‌ها در ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن
  • تغییر گسترده کروم گوگل؛ تهدیدی برای اینترنت رایگان
  • تصویب ۲ طرح بزرگ بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در حوزه گاز
  • اتمام عملیات آماده سازی ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی
  • واکنش یک مقام به صف‌های طولانی پمپ‌بنزین: نگران نباشید
  • اتمام مرحله آماده سازی ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی تا شهریور ماه
  • آماده سازی همه ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن تا شهریور انجام شود
  • آماده سازی ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن استان تا شهریور
  • انعقاد قرار آماده سازی در۴۲ سایت نهضت ملی مسکن
  • تردد ۷۵ درصد موتورسواران بدون کلاه ایمنی