Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ورزش و جوانان استان: سرانه ورزشی موجود در استان حدود ۶۰ سانتی متر به ازای هر نفر و نسبت به استان‌های مجاورکمتر است.

به گزارش برنا از قزوین؛ عباس علایی مقدم گفت: سرانه ورزشی موجود در استان حدود 60 سانتی متر به ازای هر نفر است و قزوین نسبت به سایر استان های مجاور از سرانه پایینی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به مصوبه مجلس درباره افزایش اعتبارات ناشی از مالیات بر ارزش افزوده، بودجه جاری ورزش استان در سال های گذشته رشد خوبی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: در حال حاضر 37 پروژه نیمه تمام ورزشی و 40 پروژه تعمیراتی نیز در استان وجود دارد.   علایی مقدم تصریح کرد: امسال 6 پروژه چمن مصنوعی در اقصی نقاط استان افتتاح شده و تا پایان سال نیز 8 سالن ورزشی در استان افتتاح خواهد شد.   وی افزود: دو پروژه ورزشی استان، ملی هستند و بیش از 200 میلیارد تومان برای تکمیل آن ها نیاز است.   به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان ؛ تا پایان سال نود و هشت 85 هزار نفر از ورزشکاران استان سازمان دهی و بیمه شدند اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، ورزش قهرمانی استان کمرنگ شده است.   علایی مقدم افزود: بیش از 260 هزار نفر نیروی سازمان نیافته ورزشکار در استان داریم که این رقم با توجه به گسترش ورزش همگانی، افزایش داشته است.   وی بیان کرد: استعدادیابی در دستور کار هیئت های ورزشی استان قرار گرفته و با برگزاری مسابقات استعدادیابی در استان، ورزشکاران نمونه در رشته های مختلف ورزشی به تیم های ملی معرفی خواهند شد.   مدیرکل ورزش و جوانان استان به تشکیل ستاد بازی های آسیایی در استان اشاره کرد و گفت: هدف ما این است که با تشکیل ستاد بازی های آسیایی در معاونت ورزش، 8 ورزشکار از استان به بازی های آسیایی اعزام تا بتوانیم 4 مدال رنگارنگ کسب کنیم.   علایی مقدم افزود: با بهبود وضعیت کرونا در کشور، تمرینات تیم های ملی نیز آغاز خواهد شد و ورزشکاران استان نیز برای شرکت در بازی های آسیایی تمرینات خود را آغاز خواهند کرد.   وی گفت: 129 قهرمان در استان شناسایی و هیئت های ورزشی مجاب شده اند که نیازهای قهرمانان را برآورده کنند.   مدیرکل ورزش و جوانان استان به اثراث منفی کرونا بر ورزش استان اشاره کرد و گفت: اگر چه کرونا اثرات منفی بر روی برخی از ورزش ها در استان گذاشت اما با راه اندازی پویش ورزش در خانه، توسعه ورزش بانوان، بازگشایی و نظارت بر باشگاه های ورزشی، اقدامات خوبی برای توسعه ورزش در استان انجام دهیم.   علایی مقدم ادامه داد: برای جلوگیری از ضرر هنگفت باشگاه داران، اجاره بهای باشگاه های دولتی و بخشی از باشگاه های خصوصی بخشیده شد و تا به امروز 800 پرونده دریافت تسهیلات کرونایی ورزشی در استان تشکیل شده است.   وی با اشاره به آزادسازی بخشی از ورزشگاه تختی در قزوین گفت: محله های جنوب شهر قزوین نیازمند فضای ورزشی هستند و در آینده نزدیک برخی از سالن های ورزشی استان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.   مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: برخی از وسایل ورزشی برای مناطق محروم استان خریداری شده و در آینده نزدیک در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.   علایی مقدم به اقدامات صورت گرفته برای ورزش معلولان نیز اشاره کرد و گفت: سعی کردیم در پروژه های ورزشی ، برای معلولان مناسب سازی صورت گیرد و به میزانی که به افراد سالم جایزه تعلق می گیرد برای افراد معلول هم به همان اندازه باشد.   وی افزود: برای بهبود وضعیت اشتغال جوانان طی تفاهم صورت گرفته با صندوق کارآفرینی امید، اعطای وام به جوانان کارآفرین در دستور کار قرار گرفته است.   این مسئول گفت: 71 سازمان مردم نهاد در استان وجود دارد و 10 سازمان نیز در حال تشکیل شدن است که در بسیاری از امورات اجتماعی در حال فعالیت هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بودجه تیم ملی ورزش ورزش همگانی کرونا ویروس مدیرکل ورزش و جوانان استان بازی های آسیایی علایی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید

به گزارش خبرنگار مهر، علی مطهری عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان ارومیه به افزایش چشمگیر سرانه فضای ورزشی در طی سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: قبل از شروع به کار دولت مردمی سیزدهم سرانه فضای ورزشی استان آذربایجان غربی ١٠ سانتی متر مربع بود که با آغاز دولت سیزدهم و برنامه ریزی های صورت گرفته در این بخش، سرانه فضای ورزشی در استان با افزایش ١٠٠ درصدی به ٢٠ سانتی متر مربع رسیده است.

وی گفت: علاوه بر افزایش ١٠٧ هزار متری فضای ورزش دانش آموزی و رسیدن تعداد سالن‌های ورزشی به ١٢٠ باب سالن، ٨٦ زمین چمن مصنوعی، ٤٢ کلاس درس تربیت بدنی، یک زمین چمن طبیعی و یک زورخانه دانش آموزی در طی دو سال اخیر در سطح استان احداث و ایجاد شده است، همچنین کف پوش ٣٠ سالن ورزشی تعویض شده و ١٩ مورد ایمن سازی و بهسازی سالن‌های ورزشی صورت گرفته است.

مطهری کیفیت بخشی را اولویت مهم آموزش و پرورش استان در سال ١٤٠٣ خواند و گفت: کیفیت بخشی در بعدهای مختلف زیستی، ورزشی، آموزشی و پرورشی در سال ١٤٠٣ اولویت اول آموزش و پرورش استان خواهد بود.

وی گفت: مجموعه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در ارزیابی‌های صورت گرفته توسط وزارتخانه، با تلاش همکارانمان در صف و ستاد، رشد ١٠ پله‌ای داشته و به رتبه ٧ کشوری رسیده است؛ افزایش ٢٠٥ درصدی اعزام دانش آموزان به راهیان نور و کسب رتبه اول کشور در این زمینه برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات آموزش و پرورش استان به حساب می‌آید.

کد خبر 6081539

دیگر خبرها

  • افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل
  • ۲هزار متر مربع به سرانه ورزش دانش‌آموزی هرمزگان اضافه شد
  • ارتقای سرانه‌های آموزشی در آذربایجان غربی
  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • سرانه فضای ورزشی دانش آموزی ۳۳ درصد افزایش یافت
  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئت‌های ورزشی بوشهر
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور در برنامه هفتم یک متر مربع تعیین شده است
  • اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب