Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، فداحسین مالکی در نشستی با رییس و خبرنگاران ایرنا مرکز زاهدان اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی هجمه‌های نرم و اقتصادی علیه ملت ایران را شدت بخشیده اند ضروریست که همه جناح ها، گروهها، اقوام و طوایف و مذاهب با انسجام و همدلی و بهره گیری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های داخلی در مقابل این هجمه‌ها و دسیسه‌ها ایستادگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در مواردی از فرصت‌ها به صورت کامل استفاده نمی‌شود افزود: مرز‌ها همیشه تهدید نیستند بلکه فرصت بسیار خوبی هستند که تاکنون از آن‌ها استفاده لازم نشده است این در حالیست که سه کشور چین، ایران و روسیه بیشترین مرز را در دنیا دارند، روسیه و چین به عنوان قدرت‌های اقتصادی از ظرفیت مرزهایشان بخوبی استفاده می‌کنند و ما نیز بایستی با برنامه ریزی‌های مناسب از این ظرفیت بزرگ بنحو شایسته استفاده کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سیاست پیچیده‌ترین تخصص در دنیاست و بر همین اساس یک سیاستمدار با یک جمله می‌تواند یک جامعه را چه از بعد مثبت و چه منفی متحول کند که این مهم برخلاف تخصص‌های دیگر در جامعه است.

او با اشاره به استراتژی‌های گوناگون در عالم سیاست و اینکه در این عالم ۲ ضرب در ۲ همیشه چهار نمی‌شود و بلکه باتوجه به شرایط متغیر است افزود: به عنوان مثال آمریکایی‌ها در صحنه عراق در پی این بودند که در مبارزه با داعش با ایران همکاری کنند، اما در سوریه در مقابل کشور ما قرار داشتند.

مالکی با اشاره به اقدامات نمایندگان برای تغییر مجلس از حالت سنتی گفت: نمایندگان دوره یازدهم مجلس با انجام اقدامات تخصصی مجلس را از حالت سنتی گذشته که نمایندگان تنها قانون‌گذار بودند خارج و آن را احیا کردند.

او با اشاره به اینکه در همین راستا تیمی در مجلس شورای اسلامی تحت عنوان «نخبگان مجلس» تشکیل شده شد ادامه داد: با انجام این اقدامات بعد نظارت در مجلس تقویت شد بنابراین نماینده زمانی که از وزیر چرایی کاری را می‌پرسد او نمی‌تواند بگوید نمایندگان تنها قانون گذارند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با توجه به اقدامات آسیب شناسانه، عامل اصلی مشکلات سیستان و بلوچستان تنگ‌نظری‌ها و افراط‌گری‌ها بوده است افزود: این تنگ نظری و افراط‌گری باید کنار برود و افراد تنگ نظر خودشان را با جامعه تطبیق دهند، زیرا نتیجه هرگونه تنگ‌نظری و افراط‌گری دعوای قومیتی و مذهبی است که بایستی با این تفکر مبارزه شود.

او تصریح کرد: همگان عم از شیعه، سنی و همه اقوام باید دست به دست هم دهند تا به سمت توسعه سیستان‌وبلوچستان حرکت کنیم که این حرکت هدف ماست.

عضو کمیسیون امکنیت ملی و سیات خارجی مجلس با اشاره به اهمیت و سبقه تاریخی خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: رسانه‌های ارتباط جمعی در این شرایط که در دنیا و داخل کشور مشکلات وجود دارد و صف آرایی‌ها در جهان علیه کشورما شکل گرفته بزرگ‌ترین نقش را دارند.

او بیان کرد: خبرگزاری با سابقه‌ای مانند ایرنا باید اتفاقات داخل و خارج از کشور بویژه تهدیداتی که متوجه جمهوری اسلامی ایران است را بخوبی رصد کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت کار خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه بیان کرد: خبرنگاران می‌توانند با شکار کردن یک لحظه حساس دشمنان و مخالفان را به زانو درآورند.

مالکی ادامه داد: خبرنگار، مجری و کسی که اهل قلم است با یک جمله یک جامعه را متحول می‌کند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده مجلس مجلس شورای اسلامی انسجام و همدلی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۲۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر دفاع سابق انگلیس گفت که این کشور با تهدیدهای مختلف از سوی دشمنان خود مواجهه است.

«بن والاس» وزیر دفاع سابق انگلیس مدعی شد که این کشور با اشکال خاصی از جنگ غیرمتعارف از سوی دشمنانش روبرو است.

به ادعای وزیر دفاع سابق انگلیس، سرقت های برخط تحت حمایت مسکو که افراد مسن را هدف قرار می دهد، ازجمله این موارد است.

این سیاست مدار محافظه کار انگلیسی، که در اوت گذشته از سمت خود استعفا داد، روز چهارشنبه به اسکای نیوز گفت که جهان امروز، جنگ های قرن گذشته را برای او یادآور می شود.

والاس گفت که وضعیت کنونی دنیا، مشابه دهه ۱۹۳۰ است، با این تفاوت که اکنون دنیا با چالش تروریسم و جنگ غیرمتعارف روبروست.

وی کمپین‌های اطلاعاتی دشمنان با هدف ایجاد تفرقه، غارت، جاسوسی و ایجاد تنش در جامعه از فضای مجازی را از نمونه های جنگ غیر متعارف عنوان کرد.

والاس بزرگترین تهدید کنونی برای انگلیس را روسیه دانست.

کد خبر 6088045

دیگر خبرها

  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • مجلس پای کار برای اجرای طرح نور فراجا است
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود