Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اسکویی پیش‌تر در پی درگذشت زنده‌یاد محمدرضا شجریان، استفاده از عکسی را که سال‌ها پیش از این هنرمند فقید ثبت کرده بود آزاد اعلام و آن را به مردم ایران اهدا کرده بود. این هنرمند عکاس و مستندساز از سال ۱۳۷۵ مشغول پروژه ثبت تصویر مفاخر فرهنگی، هنری و ادبی در اقصی نقاط ایران است و حاصل کارش را در قالب کتاب‌های مختلف چاپ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکویی روز دوشنبه (۲۸ مهرماه) در پیامی صوتی در برنامه «شب ادبیات» خبر اهدای عکس‌های هنرمندان شهیر را اعلام و اظهار کرد: پس از درگذشت آقای شجریان یکی از عکس‌های پرتره من از ایشان خیلی مورد استفاده مردم و رسانه‌های مختلف قرار گرفت. با توجه به تماس‌های گسترده که بعضا عذرخواهی می‌کردند به خاطر استفاده بدون اجازه یا حتی پیشنهاد می‌دادند وجهی پرداخت کنند، تصمیم گرفتم این تصویر را که مردم با آن خاطره دارند اهدا کنم و به نوعی آن را ملی اعلام کرده باشم.

او ادامه داد: بعد از تجربه عکس آقای شجریان و استقبال از آن و حال خوبی که مردم به من منتقل کردند، تصمیم گرفتم تعداد دیگری از عکس‌ها را که آنها هم مورد تمایل مردم هستند به مردم خوب و فرهنگ‌دوست ایران و تمام مردم فارسی‌زبان در جهان تقدیم کنم تا بدون دغدغه و هر گونه مشکل، آن‌طور که مایلند در بُعدهای ملی و بین‌المللی استفاده کنند و به عنوان دارایی ملی مورد استفاده قرار دهند. امیدوارم مردم این عکس‌ها را دوست داشته باشند.

کد خبر 559061 برچسب‌ها ادبیات عکس - عکاس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ادبیات عکس عکاس عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبدالله سیدران از دنیا رفت

این شاعر بوسنیایی که نویسنده فیلمنامه فیلم برنده جشنواره کن توسط امیر کوستوریتسا، کارگردان صرب، بود و میراث غنی فرهنگی از بینش انتقادی خود درباره بالکان به جا گذاشته، در سارایوو درگذشت.

به گزارش مهر، سیدران نویسنده فیلمنامه «وقتی بابا رفته بود ماموریت» کوستوریتسا بود که سال ۱۹۸۵ جایزه نخل طلای کن را دریافت کرد. او همچنین در نوشتن فیلمنامه فیلم «دالی بل را یادت می‌آید؟» کوستوریتسا در سال ۱۹۸۱ با وی همکاری کرد.

این نویسنده که سال ۱۹۴۴ در سارایوو به دنیا آمد، انتشار آثار ادبی، به ویژه شعر، را در دهه ۱۹۶۰ آغاز کرد. او منتقد صریح نیرو‌هایی بود که بار‌ها موجب متلاشی شدن بالکان از جمله زادگاهش سارایوو بودند. وی در مصاحبه با یک ایستگاه تلویزیونی محلی در سال ۲۰۱۱ گفت: آزار و اذیت در خطوط سیاسی در یک نسل به نسل‌های بعدی منتقل می‌شود. این نفرین بالکان است، نفرین سرنوشت ما که اینجا گذشته محبوب‌تر از حال است.

بنیامینا کاریچ، شهردار سارایوو، در ادای احترام به سیدارن نوشت: ما شما را برای همیشه به خاطر شهادتتان در مورد زیبایی، روح و غرور بوسنیایی، در مورد ارزش‌هایی که انسان را انسان می‌سازد، به یاد خواهیم آورد.

سیدران سال پیش به دلیل مشکلات جدی سلامتی از حضور در مجامع عمومی خودداری و فقط گاه از طریق رسانه‌های اجتماعی با مردم ارتباط برقرار کرد. وی عضو آکادمی علوم و هنر بوسنی بود و جوایز ادبی ملی و بین المللی را در کارنامه داشت که جایزه آزادی مرکز پن فرانسه برای کتاب شعر «تابوت سارایوو» از جمله آن‌ها بود.

دیگر خبرها

  • عبدالله سیدران از دنیا رفت
  • هدیه باورنکردنی بانک به خوش‌شانس‌ترین زن
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری استان
  • ثبت ۹ میلیون تردد در جاده‌های استان همدان
  • «دوش چه خورده‌ای دلا» شهرام ناظری / «من ایرانی‌ام» علیرضا عصار / «لیلا سوار بر کاروسل» انور براهم / «رندان سلامت می‌کنند» محمدرضا شجریان / «دلبر» محسن چاوشی
  • جنگ، جنگ رسانه‌ای است؛ هرکس رسانه‌ی قوی‌تر داشته باشد، موفّق‌تر است | حافظه‌ی ادبی مردم ما ضعیف است | مجری تلویزیون هم شعر را غلط میخواند
  • «پینگ پنگ» اینستاگرامی با روان مردم توسط دو سلبریتی!
  • میعادگاهی برای شعر و ادب
  • «پینگ پنگ» اینستاگرامی احساسات و روان مردم توسط دو سلبریتی!
  • از هدیه گرفتن فرزند داور «محفل» از دستان وزیر ارشاد تا تاکید وزیر به پوشش ایرانی - اسلامی