Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان نام دکتر حبیب ذاکریان به‌عنوان اولین شهید مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و دومین شهید سلامت استان سمنان برای همیشه جاودانه شد.

شهید والامقام دکتر حبیب ذاکریان، متخصص رادیولوژی و از کادر درمان مقابله با کروناویروس در بیمارستان امام حسین شاهرود و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بوده است.

این شهید والامقام با ایثار و شهادت طلبی در جبهه مقابله باکروناویروس، چهار دهه بعد از پدر شهیدش که جان بر سر دفاع از مرزهای ایران عزیز گذاشت، آسمانی شد تا پا جای پدرش شهیدش گذارده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در پی شهادت این مدافع سلامت، با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اعلام شهادت دکتر حبیب ذاکریان به تمجید از جان‌فشانی‌های این شهید بزرگوار و دیگر مدافعان سلامت پرداخت.

در پیام تسلیت دکتر چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ، آمده است؛ متأسفانه امروز در سوگ یکی از همکاران صدیق دیگرمان نشستیم و دکتر حبیب ذاکریان، متخصص رادیولوژی و از پزشکان نجیب، حاذق، فرهیخته و فرزند شهید والامقامی از شهدای بزرگوار دوران دفاع مقدس در میدان ایثار و صحنه جهاد با بلای جانگداز و جانسوز کرونا، به پدر شهید سرافرازش پیوست.

آه دریغ و آب چشم ار چه موافق منند

شعله درد آنچنان نیست که وانشانمش

با قلبی آکنده از اندوهی سنگین ضمن عرض تسلیت به کلیه همکاران داغدار، جامعه دردمند پزشکی و خانواده محترم سوگوارشان، از درگاه ایزد منان برای روح آن شهید والامقام علو درجات و برای بازماندگان ارجمندش صبر و اجر بی پایان مسئلت می نمایم.

"هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده عالم دوام ما "

ایسنای استان سمنان ضمن تسلیت به خانواده این شهید والامقام و همکاران ایثارگرش، برای دیگر مدافعان سلامت آرزوی سلامتی و تندرستی می کند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهدای سلامت علوم پزشکی شاهرود دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شهید والامقام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۲۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مناسبت هفته سلامت گفت: مدافعان سلامت امسال با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» به استقبال برنامه‌های هفته سلامت می‌روند.

او با اشاره به کنترل بیماری‌های واگیر از جمله پشه آئدس افزود: این پشه با شناسایی درست کانون‌ها و مه پاشی‌های درست کنترل و مهار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به آماده‌باش همه‌جانبه نظام سلامت در همه ادوار اشاره و تصریح کرد: بهداشت و درمان همیشه در خط مقدم خدمت به مردم بوده است.

دکتر آشوبی از اجرای موفق طرح ملی سلامت (غربالگری دیابت و فشار خون بالا) در گیلان خبر داد و گفت: در این طرح ملی که از ۲۰ آبان تا ۳۰ دی ماه سال گذشته انجام شد، از جمعیت بیش از ۲ میلیون و ۲۲۵ هزار نفری هدف در این استان، بیش از یک میلیون و ۴۴۶ هزار و ۸۶۰ نفر بالای ۱۸ سال شرکت کردند.

او انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی و تروما را ۳ عمده دلیل تهدیدکننده سلامتی در گیلان برشمرد و افزود: تمام تلاش نظام سلامت استان غربالگری سرطان‌ها، فشارخون و دیابت و همچنین اقدامات و تعریف راهکاری راهبردی و عملیاتی برای کاهش مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات است و خوشبختانه اجرای طرح‌های نظام سلامت تا حدودی این تهدیدات را کنترل کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به‌موقع را یکی از راهبرد‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و تصریح کرد: این دانشگاه در تمامی بحران‌های پیش‌آمده، پیش‌بینی‌شده و همچنین رخداد‌ها و حوادثی نظیر حادثه لنگرود، بحران سیل آستارا، چهارشنبه آخر سال و سایر تلاش کرده تا جریان رسانه‌ای را به دست بگیرد و خود راوی حوادث و رخداد‌ها باشد.

دکتر آشوبی همچنین به اجرای طرح سلامت خانواده در شهر‌های بالای ۲۰ هزار خانوار اشاره کرد و گفت: امسال در این طرح همه مردم تحت پوشش قرار خواهند گرفت و نیرو‌های مورد نیاز بهداشتی و درمانی به مردم خدمت خواهند کرد.

به گفته او، شبکه بهداشت در گیلان یکی از مزیت‌های نسبی این استان در کشور است که در بحران کرونا به سبب داشتن همین شبکه منسجم توانست در طرح شهید سلیمانی موفق شود و پیش از سایر استان‌ها این بیماری منحوس را کنترل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • افتتاح پایگاه سلامت مدارس در شاهرود
  • گرامیداشت مدیر عامل فقید مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان
  • غبارروبی مرقد شهدای گمنام در پردیس دانشگاه
  • بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی
  • قدر دانی از خیرین سلامت در کرمان
  • مردمی سازی سلامت و سلامت خانواده شعار هفته سلامت
  • پیکر مادر دو شهید والامقام در ارومیه تشییع می‌شود
  • داروخانه‌های منتخب برای ارایه خدمات دارویی به بیماران اوتیسم
  • درگذشت پدر شهیدان والامقام، محمدیان