Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@15:31:37 GMT

آشنایی بیشتر با کانادا

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۲۶۰۶

آشنایی بیشتر با کانادا

اگر قصد زندگی در کانادا یا تحصیل در این کشور را داشته باشید، بدون شک باید نسبت به استان‌ها و شهرهای آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید انتخاب درستی انجام بدهید.

مناسب لینک به صفحات: قلمروها و استان‌های کانادا و سایر لینک‌های مشخص‌شده در متن

لینک‌ها با متن آبی رنگ و متمایز مشخص شده‌اند.

جملات کال تو اکشن نیز با رنگ آبی مشخص شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان تقریبی مطالعه: 20 دقیقه

 

 

عبارات مناسب برای لینک، با رنگ آبی در متن مشخص شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کانادا کشوری پهناور است و چهارمین کشور بزرگ دنیا از نظر مساحت محسوب می‌شود. این کشور از نظر فرهنگ و شگفتی‌های طبیعی چیزهای زیادی برای ارائه دارد. به لطف مهاجرت زیاد و حضور بومیان، این کشور همچنین یکی از کشورهای چند فرهنگی است. کانادا از 10 استان و سه قلمرو تشکیل شده است که هر یک دارای جاذبه‌های منحصر به فرد است. اگر قصد زندگی در کانادا یا تحصیل در این کشور را داشته باشید، بدون شک باید نسبت به استان‌ها و شهرهای آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید انتخاب درستی انجام بدهید.

ویزای تحصیلی کانادا

اسمارت اپلای شما را در این زمینه کمک خواهد کرد و با ابزارهای خود از جمله ابزار جستجوی هوشمند می‌تواند اطلاعات زیادی از تحصیل و کار در این استان‌ها و قلمروها برای شما فراهم کند.

آلبرتا

آلبرتا یک استان غربی است که در بین بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان قرار دارد. اقتصاد قوی استان با توجه به منابع طبیعی فراوان آلبرتا، بیشتر به صنعت نفت متکی است. این استان انواع مختلفی از مناظر طبیعی را شامل می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به جنگل‌ها، کوه‌های راکی، چمنزارهای مسطح، یخچال‌های طبیعی، دره‌ها و مناطق وسیعی از زمین‌های کشاورزی زیبا نام برد. آلبرتا پارک‌های ملی مختلفی را در خود جای داده است که می‌توانید حیات وحش را نیز در آن مشاهده کنید. بزرگترین شهرهای آن کلگری و ادمونتون است.

بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا، غربی‌ترین استان کانادا است که با اقیانوس آرام هم‌مرز است. اصلی‌ترین شهر بریتیش کلمبیا ویکتوریا است که به عنوان گرم ترین شهر کانادا نیز شناخته شده است. ونکوور، شهر زیبایی که یکی از قطب‌های اقتصادی و فرهنگی کشور کانادا محسوب می‌شود نیز در این استان قرار دارد. این استان یکی از بهترین استان‌های کانادا برای تحصیل است و تعداد بسیار زیادی از دانشگاه‌های معتبر کانادا در این شهر قرار دارند و سالانه هزاران دانشجو در آن تحصیل می‌کنند.

با استفاده از ابزار جستجوی هوشمند اسمارت اپلای می‌توانید دانشگاه‌های موردنظر خود را پیدا کنید و برای تحصیل در آن‌ها اقدام کنید.

مانیتوبا

مانیتوبا در مرکز کانادا واقع شده است. هزینه تحصیل در کانادا این استان از شرق با انتاریو، از غرب با ساسکاچوان، از شمال با سرزمین‌های شمال غربی و از جنوب با داکوتای شمالی همسایه است. اقتصاد مانیتوبا بیشتر به منابع طبیعی و کشاورزی متکی است. غول‌های دنیای فست فود مانند مک دونالد و وندی و مک کین فود در این استان شعبه‌های زیادی دارند و از حیث استان خاصی محسوب می‌شود.

نیوبرانزویک

نیوبرانزویک تنها استان دوزبانه قانون اساسی کانادا است. این مکان در بالای ماین، در شرق کبک و در امتداد سواحل اقیانوس اطلس واقع شده است. نیوبرانزویک که یک استان زیبا است، در زمینه صنعت گردشگری پیشرو است و مناطق دیدنی بسیار زیادی در آن منطقه احداث شده است. از جمله آن‌ها می‌توان به مسیر ساحلی آکادیان، آپالاچی و میرامیچی و را نام برد. در این استان مقدار قابل توجهی فرانسوی زبان زندگی می‌کنند که فرهنگ آن‌ها بیشتر از این که شبیه به مردمان انگلیسی زبان باشد، شبیه به مردم کشور فرانسه است.

تحصیل در کانادا

نیوفاندلند و لابرادور

نیوفاندلند و لابرادور شمال شرقی‌ترین استان کانادا را تشکیل می‌دهند. پایه اصلی اقتصادی آن انرژی، گردشگری و معدن است. معادن شامل سنگ آهن، نیکل، مس، روی، نقره و طلا است. ماهیگیری همچنین نقش زیادی در اقتصاد نیوفاندلند و لابرادور دارد. در سال های اخیر، نیوفاندلند و لابرادور شاهد کاهش نرخ بیکاری بوده و بیشتر از استان‌های دیگر رفاه اقتصادی دارد.

سرزمین‌های شمال غربی

سرزمین‌های شمال غربی که غالباً به عنوان NWT شناخته می‌شوند، با قلمروهای نوناووت و یوکان و همچنین بریتیش کلمبیا، آلبرتا و ساسکاچوان همسایه هستند. این استان به عنوان یکی از شمالی‌ترین استان‌های کانادا، بخشی از مجمع الجزایر قطب شمال کانادا را شامل می‌شود.

نوا اسکوتیا

از نظر جغرافیایی، نوا اسکوتیا از یک شبه جزیره و جزیره‌ای به نام جزیره کیپ برتون تشکیل شده است. این استان تقریباً با آب احاطه شده است. نوا اسکوتیا به دلیل جزر و مد و غذاهای دریایی، به ویژه خرچنگ دریایی و ماهی معروف است. همچنین به دلیل نرخ غیرمعمول زیاد غرق کشتی در جزیره سیبل مشهور است. این استان به عنوان یکی از ارزان‌ترین استان‌های کانادا شناخته می‌شود و هزینه زندگی در این استان به نسبت پایین‌تر از استان‌های دیگر است. با این حال، از نظر امکانات چیزی از استان‌های دیگر کم ندارد.

نوناووت

نوناووت بزرگترین و شمالی‌ترین سرزمین کانادا است زیرا 20 درصد از اراضی این کشور و 67 درصد از خط ساحلی آن را تشکیل می‌دهد. با این حال این استان دومین استان کم جمعیت در کانادا است.

بیشتر مساحت زمین آن از مجمع الجزایر قطب شمال کانادایی پوشیده از برف و یخ تشکیل شده است که قابل سکونت نیست. در نوناووت هیچ بزرگراهی وجود ندارد. در عوض، ترانزیت توسط هوا و گاهی ماشین‌های مخصوص حرکت در برف انجام می‌شود. اینویت‌ها یا همان اسکیموهای بومی کانادا بخش بزرگی از جمعیت نوناووت را تشکیل می‌دهند.

جزیره پرنس ادوارد

کوچکترین استان کانادا، جزیره پرنس ادوارد (معروف به PEI) به دلیل خاک سرخ، صنعت سیب زمینی و سواحل خود مشهور است. این سواحل هنگام عبور باد صدایی شبیه به آواز تولید می‌کنند و میلیون‌ها نفر از سراسر جهان برای دیدن این جزیره زیبا راهی این کشور می‌شوند. این سواحل امروزه به یکی از قطب‌های گردشگری کانادا تبدیل شده است.

انتاریو

انتاریو دومین استان بزرگ کانادا است. این استان همچنین پرجمعیت‌ترین استان کانادا است زیرا در آن پایتخت کشور، اتاوا و شهر کلاس جهانی تورنتو واقع شده است. در ذهن بسیاری از کانادایی‌ها ، انتاریو به دو منطقه تقسیم شده است: شمال و جنوب.

انتاریو شمالی عمدتا خالی از سکنه است. این منطقه سرشار از منابع طبیعی است که توضیح می‌دهد چرا اقتصاد آن به شدت به جنگلداری و استخراج معادن بستگی دارد. از طرف دیگر، جنوب انتاریو، صنعتی، شهری شده و مدرن است و آرزوی بسیاری از مهاجران به این کشور زندگی در این منطقه است. بسیاری از دانشگاه‌های کانادا در این منطقه قرار دارند.

به راحتی استان مناسب تحصیل خود را پیدا کنید

شما برای جستجوی در میان این دانشگاه‌ها و گرفتن اجازه تحصیل و اقامت پس از تحصیل می‌توانید از ابزار هوشمند اسمارت اپلای استفاده کنید تا اطلاعات مفیدی به شما در این زمینه بدهد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کانادا تحصیل در کانادا ویزای تحصیلی کانادا ترین استان کانادا استان های کانادا بریتیش کلمبیا داشته باشید دانشگاه ها استان ها مشخص شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان بزرگراه صدر در شمال کشور

همشهری آنلاین - ‌حوادث: هفته گذشته فیلم کوتاهی از زورگیری در بزرگراه صدر در شبکه های اجتماعی منتشر شد و بازتاب گسترده ای در پی داشت.

در این فیلم کوتاه، زورگیر قوی هیکل و خشنی در وسط بزرگراه با تهدید چاقو در خودرویی را باز کرد و گوشی موبایل راننده‌ای را سرقت کرد. او در ادامه با چند گام بلند خودش را به همدست موتورسوارش که کمی جلوتر ایستاده بود رساند و سوار بر موتورسیکلت گریخت.

در این فیلم یکی دیگر از همدستان او نیز دیده می‌شود. او در حالی که چاقوی بزرگی در دست دارد بعد از زورگیر اصلی سوار موتورسیکلت دیگری شده و از آنجا فرار می‌کند. در این بین اما صدای چندین گلوله نیز شنیده می‌شود که به درستی معلوم نیست از سوی چه کسی شلیک شده است.

به دنبال انتشار این فیلم کوتاه که توسط یکی از شهروندان گرفته شده بود، پلیس اعلام کرد که با انتشار فیلم سرقت به عنف از سرنشین یک دستگاه خودروی سواری توسط سارقان با سلاح سرد و شنیده شدن صدای تیراندازی در فیلم، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی تهران به صورت شبانه روزی آغاز شد. در ادامه تحقیقات مشخص شد که تیراندازی از سوی سارقان نبوده و یکی از ماموران نظامی حاضر در محل سرقت، برای جلوگیری از فرار سارقان اقدام به‌ تیراندازی کرده است.

حالا در شرایطی که چند روز از وقوع این حادثه می‌گذرد، ماموران موفق شدند مخفیگاه زورگیران خشن را در شمال کشور شناسایی و آنها را دستگیر کنند.

با هماهنگی‌های انجام شده، ‌قرار است صبح امروز بازسازی صحنه سرقت مذکور، با حضور سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران در محل وقوع سرقت انجام شود.

کد خبر 844393 برچسب‌ها سارق - سرقت بزرگراه حوادث ایران

دیگر خبرها

  • برنامه های روز ارتش جمهوری اسلامی در شمال غرب کشور
  • آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش ۵ درجه‌ای دما در شمال غرب
  • مرزبانان خراسان رضوی ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردند
  • تصمیم عجیب لمپارد: نمی‌خواهم در جام جهانی باشم!‏
  • آشنایی با لیبل گچی و شبرنگ
  • دستگیری سارقان بزرگراه صدر در شمال کشور
  • آشنایی با ۵ گلزن برتر تاریخ فوتبال؛ از رده باشگاهی تا تیم ملی (+عکس)
  • معرفی دریاچه ارومیه به‌عنوان قطب گردشگری شمال‌غرب كشور با برگزاری جشنواره‌های گردشگری
  •  عوارض خروج از کشور افزایش یافت
  • هزینه ویزای توریستی کانادا برای سفر سولو