Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدجواد رجائیان مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد گفت: در چهارمین دوره جایزه جهانی WeGo که به همت سازمان جهانی شهر‌های هوشمند پایدار موسوم به WeGo برگزار می‌شود، پروژه «سامانه یکپارچه مدیریت پسماند (سیمپ)» شهرداری مشهد در بخش شهر‌های پایدار به مقام دوم و مدال نقره دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: سامانه و نرم‌افزار جمع‌آوری هوشمند پسماند که با نام سیمپ در شهر مشهد از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد ایجاد شد و توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری به بهره‌برداری رسیده است، پس از طی یک سال از شروع طرح موفقیت‌آمیز بوده و منتج به افزایش چشمگیر تفکیک زباله از مبدأ توسط شهروندان شده است.
بیشتر بخوانید مشهد در فهرست شهر‌های هوشمند جهان قرار می‌گیرد
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد ادامه داد: چهارمین دوره جایزه بین‌المللی WeGo ویژه سازمان‌ها و دولت‌های محلی شهر‌های جهان در حوزه شهر هوشمند و همچنین شرکت‌ها و مجموعه‌های فناوری که در حوزه شهر هوشمند همکاری داشته‌اند، برگزار شد.

رجائیان بیان کرد: چهارمین دوره جایزه جهانی WeGo در شش بخش کارآمدی مدیریتی، فناوری‌های نوظهور، حمل و نقل، شهر همگان، شهر ایمن و شهر پایدار برگزار شد که مشهد در بخش شهر پایدار موفق به کسب رتبه دوم جهان شد.

او تصریح کرد: طرح‌های گوناگونی با هدف پایداری و تاب‌آوری شهر مشهد با هدف تسهیل زندگی شهروندان طی سال‌های اخیر به اجرا در آمده که در صورت همراهی شهروندان، می‌تواند کیفیت زندگی در شهر را ارتقا داده و فرایند انجام امور را تسهیل کند.


انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری مشهد سازمان فاوا شهرداری مشهد شهرهای پایدار شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۳۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۱ رشته مسیرگشایی با ۲۰ کیلومتر طول در تبریز

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب هوشیار در گفتگو با خبرنگاران، ضمن تبریک حماسه "وعده صادق" نیروهای انقلاب اسلامی در حمله به زیرساخت‌های اسرائیل غاصب اظهار کرد: وعده صادق در انتقام از عاملین حمله به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت مستشاران نظامی ایران در آن کشور، با حمله گسترده نیروهای انقلاب اسلامی به زیرساخت‌های اسرائیل غاصب تحقق یافته و درس عبرتی برای دیگر کشورها شد.

وی با اشاره به بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تبریز در سال جاری افزود: ۲۳ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی سال جاری است که از این اعتبار عمرانی، ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های مسیرگشایی اختصاص یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای پروژه‌های مسیرگشایی در نقاط مختلف شهر، به خصوص مناطق کم‌برخوردار افزود: در ۲ سال گذشته بیشترین تمرکز شهرداری تبریز احصا و تکمیل پروژه‌های مسیرگشایی مصوب در بودجه سال‌های گذشته بود که در این راستا ۳۱ رشته مسیرگشایی طراحی شده که برخی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و طرح‌های باقیمانده نیز طبق زمانبندی اجر خواهد شد.

هوشیار اضافه کرد: از ۳۱ پروژه مسیرگشایی شهرداری تبریز در نقاط مختلف شهر ۱۳ پروژه تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و ۱۸ پروژه مسیرگشایی نیز در دست اجرا است.

وی با اشاره به اجرای فاز اول بزرگترین مسیرگشایی شهر تحت عنوان نجات تبریز افزود: اولویت شهرداری تبریز اجرای پروژه‌های مسیرگشایی در بافت‌های حاشیه‌نشین و فرسوده شهر است.

شهردار تبریز تسهیل تردد شهروندان و ایجاد مسیر دسترسی برای نیروهای امدادی همچون اورژانس وآتش‌نشانی در بافت فرسوده را بخش دیگری از اهداف اجرای پروژه‌های مسیرگشایی دانست و یادآور شد: در کنار تسهیل تردد شهروندان و نیروهای امدادی، اجرای پروژه‌های مسیرگشایی ارزش‌افزوده مناطق کم‌برخوردار شهر را بالا می‌برد.

به گفته یعقوب هوشیار فرایند تملک املاک واقع در مسیر، روند اجرای پروژه‌های مسیرگشایی را طولانی کرده و همکاری و استقبال شهروندان از طرح‌های مسیرگشایی می‌تواند به تسریع اجرای این پروژه‌ها منجر شود.

گفتنی است مسیرگشایی خیابان عرفان در شهرک تجلایی، دسترسی به ترمینال تبریز ،۱۸ متری والایی، مناف‌زاده، فلسطین جنوی، اتصال ولیصعر به پل ولایت ،۱۸ متری حمید مرزداران، علیپور، آرامیان، علی بقال، ۲۴ متری و ۳۵ متری صنعتگران جزو پروژه‌های اجرا شده مسیرگشایی در دو سال گذشته بوده است.

همچنین بخش دیگری از پروژه‌های مسیرگشایی نیز از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار بوده و مطابق زمانبندی موجود به بهره‌برداری می‌رسند.

کد خبر 6080471

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۱ رشته مسیرگشایی با ۲۰ کیلومتر طول در تبریز
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد
  • کاهش مشکلات خدمات حوزه حمل‌ونقل با استفاده از هوش مصنوعی
  • لاین دوم بام ایلام احداث می‌شود
  • رتبه تورمی ایران در جهان مشخص شد
  • ثبت‌ نام اولیه دوچرخه‌های اشتراکی بایدو رایگان شد
  • ماموریت شهرهای هوشمند هند
  • ثبت‌نام اولیه دوچرخه‌های اشتراکی بایدو، رایگان شد
  • ۳۸ درصد خودروهای قزوین آلایندگی دارند
  • الوپیک به مشهد رسید