Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@22:53:22 GMT

افزایش 77 درصدی دستمزد بازنشستگان نسبت به سال قبل

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۳۰۷۱

افزایش 77 درصدی دستمزد بازنشستگان نسبت به سال قبل

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری فارس، محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز (چهارشنبه 30 مهر 99) در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام مبارک ربیع‌الاول، اظهار داشت:‌ دیروز همسان سازی حقوق یک و نیم میلیون نفر از بازنشستگان کشوری تا سقف حدود 90 درصد از خالص دریافتی شاغلان مشابه بر اساس آئین‌نامه‌ای که با تصویب سازمان برنامه و سازمان استخدامی به صندوق بازنشتگی ابلاغ شد با اخذ 16 هزاری میلیارد تومان از سهام موجود دولت در اختیار قرار گرفتن آن در صندوق بازنشستگی کشوری و اتخاذ مکانیزم‌های مناسب برای تبدیل این ارزش سهام به منابع ریالی قابل پرداخت در طول سال این اقدام را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعضی از حقوق‌هایی که پایین بودند درصد افزایش بیشتری شامل‌شان شد و حقوق‌های بالا نیز درصد افزایش کمتری به آنها تعلق گرفت ولی بر اساس اعلام رسمی صندوق بازنشستگی کشوری 77 درصد به طور متوسط افزایش دستمزد در سال 99 نسبت به سال قبل در جریان افزایش و همسان سازی حقوق و دستمزد امسال برای بازنشستگان کشوری است که اقدام مبارکی بود که از مطالبات مهم جامعه بازنشستگی ما بود.

وی گفت: مشابه همین اقدام در مرداد ماه برای سه و نیم میلیون نفر از افراد بازنشسته تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی اتفاق افتاد که در آنجا نیز رشد قابل ملاحظه‌ای ما پس از 14 سال انتظار جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی با طراحی که با رؤسای کانون‌های بازنشستگی به عمل آوردیم انجام دادیم به این ترتیب 5 میلیون خانواری که بازنشسته بودند از این امکان بهره‌مند شدند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد:‌ امروز در حاشیه دولت، هیأت امنای صندوق‌های وابسته به وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی با حضور وزرای ذیربط برگزار شد و دو مصوبه برای اعمال همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد،‌ و حقوق بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان که جمعا باز حدود 200 هزار خانوار بازنشسته را شامل می‌شود، اخذ شد که با اجرای این دو مصوبه تقریبا پرونده همسان سازی حقوق در فعالیت‌هایی که متعلق به وزارت کار است بسته خواهد شد و قدم مثبتی در جهت حل مشکلات معیشتی جامعه این جامعه در ایام و مقطع زمانی خواهد بود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رفاه اجتماعی محمد شریعتمداری شریعتمداری وزیر تعاون همسان سازی حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۳۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، توضیحاتی درباره آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داد.

به گزارش مهر، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: نشست امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اجتماعی با محوریت و موضوع بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور، معاونان این سازمان و رئیس کانون بازنشستگان کارگران برگزار شد.

وی ادامه داد: در جریان این نشست بحث مختلفی درباره وضعیت و شرایط اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه انجام شد؛ با توجه به اینکه هنوز برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده است، مسؤولان سازمان تأمین اجتماعی منتظر ابلاغ رسمی این قانون هستند تا بر اساس آن بتوانند حکم‌ها را اجرا کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته بر اساس قانون، احکام برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا است، بنابراین هر زمان که قانون ابلاغ شد، معوقات ماه (های) گذشته بازنشستگان هم پرداخت خواهد شد؛ اما از آنجا که تا به الان حکمی ابلاغ نشده، هنوز مشخص نیست که این مناسبات و تنظیمات و متناسب‌سازی حقوق بر چه اساسی خواهد بود.

اسماعیلی در ادامه گفت: در جریان این نشست بحث مفصلی پیرامون این موضوع صورت گرفت که کمک حال بازنشستگان تأمین اجتماعی باشیم. قرار بر این شد که اگر در این یک ماه زمان باقی‌مانده مجلس یازدهم احکام ابلاغ و متناسب‌سازی اعمال شود، مجدداً جلسه‌ای برگزار کنیم و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم.

دیگر خبرها

  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • دومین جلسه برای بررسی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان
  • تغییر رقم افزایش حقوق بازنشستگان کلید خورد/ سورپرایز ویژه سازمان بازرسی برای بازنشستگان