Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بخواهد شرایط دیگری بر کشور تحمیل کند شاید مواضع ایران تغییر کند، گفت: در شرایط فعلی داشتن اورانیوم غنی‌شده برای کشور عامل بازدارندگی است.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیراً از تعابیری مانند «گریز» و «کیفیت قابل‌توجه مواد هسته‌ای» برای فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی استفاده کرده بود که این اظهارات واکنش کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد که این تعابیر، جایگاهی در اسناد حقوقی آژانس ندارند.

فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرگزاری آنا درباره این اظهارات گفت: واکنش سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به این اظهارات کاملاً درست بوده است.

بیشتر بخوانید:

غریب‌آبادی به اظهار نظر اخیر مدیرکل آژانس واکنش نشان داد

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطرح کردن بحث گریز یعنی اینکه ما مواد اولیه لازم را برای رسیدن به سلاح داریم، افزود: این نوع اظهارات ادعای رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: در شرایط فعلی بحث گریز مطرح نیست چون جمهوری اسلامی به دنبال سلاح هسته‌ای نرفته، نمی‌رود و نخواهد رفت.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اگر بخواهند شرایط دیگری بر کشور ما تحمیل کنند شاید مواضع ما تغییر کنند، گفت: در شرایط فعلی داشتن این مواد برای ما حالت بازدارندگی را دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: وجود مواد غنی‌شده و آب‌سنگین در کشور می‌تواند مانند یک سیستم پدافند عمل کند اما این را باید بدانند که ما به دنبال سلاح هسته‌ای نمی‌رویم.

انتهای پیام/۴۱۵۱/

منبع: آنا

کلیدواژه: مجلس سلاح آب سنگین جمهوری اسلامی بین المللی انرژی اتمی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۳۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، درباره ادعای رافائل گروسی رییس سازمان بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد، گفت: گزارش‌هایی که آقای گروسی یا مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است. بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان پی تی مربوط است.

وی افزود: در بخش پادمان و ان پی تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است. در این بخش نصب دوربین‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی و نظارت و دائم آنها در حال انجام است و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: ۱۲۰ بازرس تأیید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقر بوده و برخی در رفت و آمد هستند و بر حسب موضوع و برنامه توافقی به صورت منظم یا سرزده از تأسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به بیانیه توافقی اسفندماه سال گذشته میان گروسی و سازمان انرژی اتمی، مبنی بر توجه ایران به ان پی تی و پادمان خاطر نشان کرد: ایران هر گونه فعالیت هسته‌ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی‌پذیرد.

وی در خصوص برجام گفت: در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستیم و فعالیت هسته‌ای ایران در قانون اقدام راهبردی در چهارچوب پادمان است.

کد خبر 6080305

دیگر خبرها

  • واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان
  • تکذیب هرگونه آسیب به تاسیسات هسته ای ایران /حمله به شهرهای ایران صحت ندارد /بخاطر یک پهپاد مشکوک، سامانه پدافندی فعال شده بود
  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • گروسی به ایران می آید!
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • گروسی به ایران سفر خواهد کرد