Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

رشته دندانپزشکی یکی از شاخه‌های بسیار محبوب پزشکی است. دلیل این محبوبیت درآمد و شان اجتماعی بالای این شغل است. هنگامی که این مزایا را در کنار اعتبار بالای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر قرار دهیم، متوجه می‌شویم چرا تحصیل دندانپزشکی در کانادا تا این حد محبوبیت دارد.

کانادا به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تحصیلات دندانپزشکی در سطح جهان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم آموزش عالی کانادا یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های آموزش عالی در جهان است. این موضوع در کنار آزمایشگاه‌های پیشرفته و زیرساخت‌های آموزشی مدرن، این کشور را تبدیل به مقصد بسیار جذابی برای علاقه‌مندان به این رشته کرده است.

بورسیه تحصیلی کانادا

برای مشاهده تازه‌ترین آمار ثبت نام‌های دانشگاه‌های کانادا می‌توانید به وبسایت اسمارت اپلای مراجعه کنید. موتور جستجوی هوشمند بی نظیر این وبسایت در کمتر از 60 ثانیه شما را به مقصد تحصیلی مدنظرتان هدایت می کند.

تحصیل دندانپزشکی در کانادا

تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا 6 سال طول می‌کشد. در این دوره دانشجویان می‌توانند در یکی از دو گرایش جراحی دندان یا ارتودنسی مدرک بگیرند. بعد از گرفتن مدرک دانشجویان می‌توانند در بیشتر بیماری‌های دهان و دندان دخالت کرده و طبابت کنند.

تحصیلات عالی در رشته دندانپزشکی در کانادا شامل سه دوره می‌شود. دوره اول بین تمام دانشجویان علوم پزشکی مشترک بوده و دانشجویان پس از این دوره با شرکت در آزمون می‌توانند وارد رشته دندانپزشکی شوند. دوره اول و دوم تحصیلات عالی در این رشته دو سال طول می‌کشد. در دوره دوم دانشجویان با اصول کلی و نظری این رشته آشنا می‌شوند.

دوره سوم سه تا چهار سال طول کشیده و دانشجویانی که توانسته باشند دیپلم جراحی دندان را بگیرند می‌توانند این دوره را با موفقیت به پایان برسانند.

پس از پایان دوره تحصیل دندانپزشکی، دانشجویانی که با موفقیت مهارت‌های عملی را کسب کرده باشند می‌توانند مجوز فعالیت در شغل دندانپزشکی دریافت کنند.

همان طور که پیش‌تر اشاره شد، تحصیل دندانپزشکی در کانادا به دریافت مدرک یکی از پر درآمد ترین مشاغل در کانادا منجر می‌شود. برای آگاهی از مشاغل پر درآمد در کانادا می‌توانید به وبسایت اسمارت اپلای مراجعه کنید.

 

اگر قصد ادامه تحصیل در کشور کانادا را دارید اما از امکانات تحصیلی این کشور اطلاعی ندارید، می‌توانید با مراجعه به وبسایت اسمارت‌اپلای اطلاعات مناسب را به دست بیاورید. با ورود به این وبسایت می‌توانید از امکاناتی مثل جستجوی هوشمند به رایگان استفاده کنید. با استفاده از این امکان می‌توانید رشته و مشخصات خود را وارد کنید و بلافاصله پس از این کار، به فهرستی از دانشگاه‌هایی که با مشخصات شما همخوانی دارند دست پیدا کنید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در کانادا

تحصیل در رشته دندانپزشکی به افراد امکان می‌دهد یکی از پردرآمد ترین مشاغل این کشور را به دست بیاورند. برای به دست آوردن این شغل و جایگاه، لازم است آنها از مراحل به نسبت سختی عبور کنند. در مجموع مدارک و شرایط لازم برای تحصیل دندانپزشکی در کانادا به چهار گروه تقسیم می‌شود که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم.

معیارهای شایستگی

بیشتر استان‌های کانادا برای پذیرش دانشجویان در رشته دندانپزشکی، شرط قبولی در یک دوره پیش دانشگاهی یا کالج دو ساله را تعیین می‌کنند.

از سوی دیگر، همین کالج‌ها نیز برای پذیرفتن دانشجویان به مدارک در مورد شایستگی آنها احتیاج دارند. برای همین برای تحصیل دندانپزشکی در کانادا لازم است که نمرات خوبی در دبیرستان داشته و به خصوص در دروس مرتبط با این رشته موفق عمل کرده باشید.

نتایج دبیرستان

دانشگاه‌های پزشکی کانادا حساسیت بسیار بالایی در پذیرش دانشجویان مستعد در رشته‌های پزشکی دارند. این حساسیت در مورد رشته دندانپزشکی نیز آشکارا وجود دارد. یکی از معیارهای بررسی آنها، معدل و ریز نمرات دبیرستان دانشجویان است. نمرات شما باید حداقل بالاتر از 75% کل نمرات باشد.

با این حال در عمل دانشجویانی که پذیرش می‌شوند اغلب نمراتی بین 85 تا 98% نمرات را گرفته‌اند. بهتر است قبل از اقدام ابتدا شرایط دانشگاه مورد نظر را بررسی کنید.

تحصیل رایگان در کانادا

اگر قصد تحصیل در کشور کانادا را دارید اما از شرایط آن اطلاعی ندارید، می‌توانید به وبسایت اسمارت اپلای مراجعه کنید. با وارد کردن رشته و مشخصات تحصیلی خود در بخش جستجوی هوشمند این وبسایت، فهرستی از دانشگاه‌هایی که می‌توانید در آنها ادامه تحصیل دهید به شما نمایش داده می‌شود.

انگیزه‌نامه تحصیلی

دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی، به متنی مکتوب از سابقه تحصیلی و انگیزه‌های آنها نیاز دارند. برای این کار لازم است که مشخصات تحصیلی و انگیزه خود از ادامه تحصیل در این کشور را مشخص کنید.

پذیرش تحصیلی کانادا

برای آگاهی از نحوه نوشتن انگیزه‌نامه تحصیلی برای دانشگاه‌های کانادا به مطلب مربوطه در وبسایت اسمارت اپلای مراجعه کنید.

 

معرفی نامه و مدارک زبان

بیشتر دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش دانشجوی بین‌المللی به یک معرفی‌نامه از سوی اساتید و شخصیت‌های برجسته علمی نیاز دارند.

علاوه بر این، برای تحصیل دندانپزشکی در کانادا داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه (بسته به استان مورد نظر) نیز ضروری است. نمره لازم قبولی در این امتحانات در هر دانشگاه با دانشگاه دیگر تفاوت دارد.

آزمون‌های تحصیل دندانپزشکی در کانادا

علاوه بر مدارکی که برای ورود به آزمون پذیرش دانشگاه‌های کانادا مورد نیاز است، برای تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی لازم است که دانشجویان آزمون‌های مرتبط با این رشته را با موفقیت پشت سر بگذارند. مهم‌ترین آزمون‌های مرتبط با رشته دندان پزشکی شامل موارد زیر می‌شود.

آزمون ورودی کالج‌ پزشکی (MCAT)

پیش از ورود به کالج‌های پزشکی، از دانشجویان این آزمون گرفته می‌شود. در این آزمون از مهارت‌های پایه مرتبط با علوم پزشکی امتحان گرفته می‌شود.

آزمون ورودی کالج پزشکی یک آزمون استاندارد در کشور کانادا است که همه دانشجویان رشته‌های مختلف علوم پزشکی باید آن را با موفقیت بگذرانند. مواد امتحانی این آزمون از دروس زیست‌شناسی، شیمی، زبان و موارد مرتبط با رشته پزشکی تشکیل شده است.

آزمون CASPer

این یک آزمون ویژگی‌های شخصیتی است که در بیشتر دانشگاه‌های کانادا برای ارزیابی جنبه‌های شخصیتی دانشجویان برگزار می‌شود. دانشجویانی که قصد تحصیل دندانپزشکی در کانادا داشته باشند لازم است این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند.

آزمون CASPer یک آزمون کامپیوتری است و در آن دانشجو به پرسش‌های فردی پاسخ می‌دهد. دانشگاه با بررسی پاسخ‌ها، ویژگی‌های شخصیتی و فردی دانشجو را بررسی می‌کند. هدف از این آزمون، انتخاب مستعدترین دانشجویان برای تحصیل در رشته‌های مرتبط است.

برای آشنایی با جزئیات مورد نیاز برای ادامه تحصیل در کشور کانادا، می‌توانید به وبسایت اسمارت‌اپلای مراجعه کنید. کافی است رشته تحصیلی و مشخصات خود را در جستجوی هوشمند این وبسایت وارد کنید تا به درکی کلی از دانشگاه‌های متناسب با مشخصات خود دست پیدا کنید.

 

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: رشته دندانپزشکی دانشگاه های کانادا کشور کانادا جستجوی هوشمند تحصیل در رشته ادامه تحصیل برای تحصیل علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۳۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به اطلاع شركت‌كنندگان آزمون ورودي دوره دكتري«Ph.D.»  (نيمه‌متمركز) سال 1403 مي‌رساند؛ كارنامه نتايج اوليه آزمون مذكور در روز سه‌شنبه به‌تاریخ 1403/01/28از طریق درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان قابل مشاهده است.

افرادی كه بر اساس مندرجات كارنامه اوليه مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي در یک یا چند کد ترکیب (رشته) از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، باید از روز شنبه به‌تاریخ 1403/02/01 تا روز چهارشنبه به‌تاریخ 1403/02/05نسبت به ثبت كدرشته‌محل‌هاي انتخابي خود (حداكثر 50 كدرشته‌محل در صورت وجود) با توجه به مجموعه امتحاني كه در آن آزمون داده‌اند، در درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان اقدام نمايند.

به اين‌دسته از متقاضیان توصيه مي‌شود؛ ابتدا نسبت به مطالعه دقيق دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي و اطلاعيه‌هاي مرتبط با آن اقدام، سپس كدرشته‌محل‌هاي مورد علاقه خود را از كدرشته‌محل‌هاي مربوط به مجموعه امتحاني انتخاب و اولويت‌ها را به ترتيب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌هاي خود اقدام نمايند. دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي اين آزمون از طريق درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان از بعدازظهر روز سه‌شنبه به‌تاریخ 1403/01/28در اختيار داوطلبان قرار خواهد گرفت.
لازم به توضيح است اسامي معرفي‌شدگان داراي حدنصاب به منظور شركت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسي سوابق علمي و پژوهشي و ...) در دهه اول خردادماه 1403 از طريق درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان منتشر خواهد شد.
داوطلبان به موارد ذیل توجه نماید:

1-داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرسwww.azmoon.org  مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام نمایند. شایان ذکر است کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

2-داوطلبانی که فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره‌هاي غيرروزانه شده‌اند و علاقه‌مند به انتخاب هر يك از كدرشته‌محل‌‌هاي مربوط به دانشگاه‌هاي: امام صادق(ع)، جامع امام حسين(ع) و علوم انتظامي امين هستند، در صورت تمايل و داشتن شرايط لازم مطابق توضيحات انتهاي دفترچه، مي‌توانند كدرشته‌محل‌هاي مربوط به دوره‌هاي روزانۀ فقط دانشگاه‌هاي مذکور را با توجه به مجموعه امتحانی خود نيز انتخاب نمايند.

دیگر خبرها

  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۳
  • آغاز انتخاب رشته مجازین آزمون دکتری از شنبه
  • زمان اعلام نتایج آزمون دکتری مشخص شد
  • زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد
  • نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳