Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@15:23:49 GMT

«یلدا» روی پرده سینماهای سوئیس

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۳۴۳۸

«یلدا» روی پرده سینماهای سوئیس

به گزارش افکارنیوز،

«یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی و تهیه‌کنندگی علی مصفا از امروز چهارشنبه ۲۱ اکتبر  مصادف با ۳۰ مهرماه در سینماهای سوییس روی پرده می‌رود.

این فیلم سینمایی همچنین به تازگی به بیست و نهمین دوره جشنواره فیلادلفیا و جشنواره بین‌المللی فیلم «تارامشالا» هند راه یافته است.

«یلدا»، منتخب هفتادمین جشنواره جهانی برلین، برنده جایزه بزرگ داوران جشنواره ساندنس آمریکا در سال ۲۰۲۰، برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره صوفیه، برنده «جایزه بزرگ سینما» از مجله «اِل»، برنده جایزه بهترین کارگردانی اسکار ترکیه و جایزه تقدیر ویژه جشنواره واشنگتن Special commendation award هم اکنون در سینماهای «هنر و تجربه» در ایران در حال اکران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقوق پخش سینمایی این فیلم توسط فروشنده و پخش‌کننده بین المللی کمپانی «پیرامید اینترنشنال» که توسط لویی مال فیلمساز فقید موج نو پایه گذاری شده تاکنون به ۲۵ کشور جهان واگذار شده است.

داستان این فیلم در مورد مریم کمیجانی، زن جوانی است که به دلیل قتل شوهرش به مرگ محکوم شده است. او در شب یلدا به استودیوی یک برنامه زنده تلویزیونی آورده شده است تا از طرف تنها فرزند مقتول یعنی مونا ضیا بخشیده شود اما مجموعه اتفاقات در صحنه و پشت صحنه این برنامه هر دو زن جوان را در چالشی جدی برای تصمیم‌گیری قرار می‌دهد.

بهناز جعفری، صدف عسگری، بابک کریمی، آرمان درویش، فرشته حسینی، فقیهه سلطانی، فروغ قجابگلو، زکیه بهبهانی، رامونا شاه، ساغر صباحی، حسن جودکی، محمد ساربان، کمال هاشمی، ولی الله ریگی، فرهاد فداکار، لیلا شفاعی مهر، محمود ذوالفقاری، نسا افرنگه، مریم خداوردی، بنفشه غفاری، بهنام داوری، سارا والیانی، بهرام افشار و با حضور فرشته صدرعرفایی بازیگران فیلم « یلدا » هستند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: علی مصفا جشنواره بین المللی فیلم یلدا جشنواره بین المللی فیلم شب یلدا فیلم سینمایی علی مصفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۳۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، استودیو جیبلی که استودیوی سازنده انیمیشن‌هایی چون «همسایه من توتورو» و انیمیشن برنده اسکار «پسر و مرغ ماهی‌خوار» است، جایزه نخل طلای افتخاری هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن را دریافت می‌کند. این نخستین بار است که این جایزه به جای یک فرد به یک گروه اهدا می‌شود.

این استودیو توسط هایائو میازاکی و توشیو سوزوکی در سال ۱۹۸۴ و با ساخت «نائوشیکا از دره باد» اثر میازاکی تاسیس شد.

سوزوکی در بیانیه‌ای گفت: واقعا مفتخر و خوشحالم که نخل طلای افتخاری به استودیو اهدا شد.

وی افزود: ۴۰ سال پیش، هایائو میازاکی، ایسائو تاکاهاتا و من استودیو جیبلی را با آرزوی ارایه انیمیشن‌های سطح بالا و با کیفیت برای کودکان و بزرگسالان در هر سنی راه انداختیم و امروز فیلم‌های ما در سراسر جهان تماشا می‌شود و بازدیدکنندگان زیادی به موزه جیبلی، میتاکا و پارک جیبلی می‌آیند تا دنیای فیلم‌های ما را خودشان تجربه کنند.

سوزوکی در ادامه گفت: ما واقعا راه درازی را طی کردیم تا استودیو به چنین سازمان بزرگی بدل شود. اگرچه من و میازاکی خیلی پیر شده‌ایم، اما مطمئن هستم که استودیو جیبلی به چالش‌های جدید، به رهبری کارکنانی که روح شرکت را درک می‌کنند، ادامه خواهد داد.

آیریس کنوبلوش، رییس کن و تیری فرمو مدیر جشنواره هم درباره تصمیم خود گفتند: برای نخستین بار این یک شخص نیست، بلکه یک موسسه است که انتخاب شده تا مورد تجلیل واقع شود. مانند تمام نمادهای هنر هفتم، این شخصیت‌ها تخیلات ما را با جهان‌های پربار، رنگارنگ و روایت‌های حساس و جذاب پر می‌کنند. با جیبلی، انیمیشن ژاپنی در حد یکی از ماجراجویی‌های بزرگ سینمادوستان بدل شده است.

استودیو جیبلی که در توکیو واقع است، فیلم‌های میازاکی از جمله «پرنسس مونونوکه»، «شهر اشباح»، «قلعه متحرک هاول» و در مجموع ۲۵ عنوان فیلم انیمیشن و چند سریال تولید کرده است. اوایل امسال، میازاکی دومین اسکار خود را برای فیلم «پسر و مرغ ماهی‌خوار» دریافت کرد.

جشنواره فیلم کن ۲۰۲۴ از ۱۴ تا ۲۵ می (۲۵ اردیبهشت تا ۵ خرداد) برگزار می‌شود.

کد خبر 6081732

دیگر خبرها

  • برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند
  • ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان
  • تصویر زن فلسطینی برنده جایزه عکس سال شد
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد + فیلم
  • اعطای نخل طلای افتخاری کن به استودیو انیمیشن سازی جیبلی ژاپن
  • «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
  • این فیلم برنده جایزه فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای شد
  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • رونمایی از مستند «قوی‌دل» همزمان با روز جهانی هموفیلی/ فیلم‌های مستند، مهجور هستند