Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@22:03:19 GMT

مالکی: زاهدان دارای بیش از ۴۳ درصد حاشیه نشین است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۳۴۶۵

مالکی: زاهدان دارای بیش از ۴۳ درصد حاشیه نشین است

نماینده مردم زاهدان با اشاره به شرایط مردم استان سیتان و بلوچستان گفت: زاهدان در کشور تنها کلان شهری است که دارای بیش از ۴۳ درصد حاشیه نشین است.

به گزارش ایسنا، فدا حسین مالکی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی، سفر مقام معظم رهبری به چابهار و تاکید ایشان به هیات دولت را مبنی بر این که از موقعیت مرزها برای معیشت مرزنشینی استفاده شود یادآور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که «سیستان و بلوچستان قطعه ای مهم در معادلات سیاسی و اجتماعی کشور است، مردم سیستان و بلوچستان از پیشگامان انقلاب بودند و شجاعانه در مقابل هر تعرضی دفاع کردند» ابراز عقیده کرد: ولی در این سال ها برخی با نگاه منفعت طلبانه بر طبل اختلاف ها کوبیدند که متاسفانه این امر باعث مشکلات این استان شد، ولی مردم استان سیستانی و بلوچ و شیعه و سنی با انتخاب چهره های پر انرژی نشان دادند که از هرگونه اختلاف بیزار هستند.

مالکی گفت: این استان در حوزه های اقتصادی همچون تجارت و صنعت و معدن با داشتن بندر ترانزیت بین المللی پتانسیل عظیمی دارد ولی نتوانستیم از این ظرفیت ها در استان استفاده کنیم، حاشیه نشینی خصوصا در شهرهای استان و در زاهدان امان مردم را بریده که هیچ اقدامی هم برای رفع آن صورت نگرفته است، زاهدان در کشور تنها کلان شهری است که دارای بیش از ۴۳ درصد حاشیه نشین است، این استان گنجی عظیم است ولی کمتر شکوفا شده است. آوازه نخبگان استان در خارج از مرزهای کشور در مراکز علمی معتبر شنیده می شود اما افسوس که در داخل هیچ توجهی به ظرفیت مدیریتی نیروی انسانی آن نمی شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: اگر خواستار امنیت پایدار در استان و دیگر نقاط کشور هستیم باید به مردم و بزرگان بلوچ و سیستانی که عمری برای امنیت مرزها تلاش داشتند اعتماد کنیم و نگاه سنتی را از این مرز و بوم تغییر دهیم و محرومیت را از این دیار حذف کنیم، امنیت پایدار مرزها علاوه بر تجهیزات نیازمند ایجاد شغل پایدار است.

مالکی اضافه کرد: آقای رییس جمهور از تحریم آمریکا ناراحت هستیم ولی ناراحتی ما بیشتر از خود تحریمی بوده است، در جهان سه کشور وجود دارد که دارای بیشترین مرز  هستند، چین، روسیه و جمهوی اسلامی ایران، چین و روسیه به کجا رسید و ایران به کجا؟

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرایط اقتصادی استانی سیاسی حاشيه نشيني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۳۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   مدیر صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: هم اکنون بیش از ۱۳ هزار واحد صنفی در شهرستان تربت حیدریه فعال هستند.   محمدرضا ملکی روز سه‌شنبه افزود: امید است بتوان در آینده‌ای نزدیک واحدهای تجاری برای فعالیت تخصصی اصناف ایجاد کرد که دارای دسترسی آسانی هم برای مردم باشند.   وی ادامه داد: اجاره نشینی اصناف موجب می‌شود هر ساله هزینه‌ها افزایش یابد و این فعالان با مشکل در پرداخت هزینه اجاره بها رو به رو می‌شوند.   مدیر صنعت معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: انتقال واحدهای کارگاهی هم به شهرک های صنفی یا مجتمع های صنفی نیازی است که باید به آن پاسخ داد.   ملکی افزود: اگر بتوان مجتمع ها و شهرک های صنفی دارای دسترسی آسان هم برای این منظور ایجاد کرد اقدام بزرگی در راستای کمک به بهبود خدمات و محیط شهری انجام گرفته که مردم آثار آن را در مبلمان شهری و ساماندهی فعالان این حوزه مشاهده خواهند کرد.   وی ادامه داد: یکی دیگر از نیازهای شهرستان تربت حیدریه ایجاد سایت یا مجموعه نمایشگاهی دائمی است که این می‌تواند برای ساکنان ۱۲ شهرستان اطراف تربت حیدریه نیز مفید باشد.   مدیر صنعت معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: افزون بر ۱۳ هزار واحد صنفی فعال این شهرستان براساس نوع فعالیت شان شامل توزیعی، خدماتی، فنی و خدمات فنی تقسیم بندی می شوند که در قالب ۴۲ اتحادیه صنفی و یک اتاق اصناف مشغول به فعالیت هستند.   ملکی افزود: ۲۳ انتخابات صنفی هم طی سال گذشته برگزار شد و تلاش می‌شود در سال جاری هم هفت انتخابات برگزار شود.   مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی خوزستان
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • ۶۲ درصد جغرافیای ایران روی گسل یا در حاشیه گسل‌ها قرار دارد