Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سردار مهدی حاجیان روز چهارشنبه در نشست گرامیداشت هفته نیروی انتظامی که در دادسرای قزوین برگزار شد، افزود: پلیس قزوین امروز در سه بحث پیشگیری از وقوع جرم، مبارزه با جرم و اقدمات پیشدستانه در وقوع جرم فعالیت می‌کند که اقدامات پیشدستانه یک گام جلوتر از پیشگیری است.

وی گفت: در بحث پیشگیری اقدامات خوبی انجام داده و پلیس تخصصی را در این خصوص راه اندازی کرده ایم و در بحث مبارزه نیز اقدامات خوبی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول افزود: در بخش اقدامات پیشدستانه باید در اتاق‌های بررسی وضعیت استان به جرایمی که در حال افزایش است بپردازیم و جنس این جرایم و رابطه علت و معلولی آنها، محیط پیرامونی و رصد مجرمان سابقه دار را در دستور کار قرار دهیم.

حاجیان گفت: اگر در سطح استان فرهنگ گفتمان را بین پلیس و دستگاه قضا با جلسات مشترک و با نگاه جهادی و انقلابی تقویت کنیم می‌توانیم خیلی از جرایم را کنترل کرده و برای بسیاری از جرایم نسخه بپیچیم.

وی با تاکید بر انجام اقدامات پیش دستانه در کنترل جرایم، گفت: نگاه علمی به کنترل جرایم، پلیس را بسیار جلو می‌برد تا اینکه فقط موضوع مبارزه را مد نظر قرار دهیم که یک کار ذاتی پلیس است.

این مسوول قضایی گفت: نگاه پلیس و دستگاه قضا اقتدار توام با مهربانی است یعنی با تعامل و تدبیر می‌توانیم پلیس مقتدر و مهربانی داشته باشیم که نیاز به آموزش در نحوه رفتار دارد و ما این را در دستور کار داریم.

وی با تبریک هفته نیروی انتظامی، گفت: این هفته به عنوان نیروی انتظامی نامگذاری شده است تا عملکرد خود را در سطح جامعه بازگو کرده و هم از کارکنان خدوم، زحمتکش و ایثارگر نیروی انتظامی تشکر کنیم.

حاجیان گفت: ما از نظر تعامل و همکاری در سطح استان با درایت، هوشمندی و تدبیر جزو استان‌های برتر هستیم و می توانیم الگوی سایر استان‌ها قرار بگیریم که دلیل آن نگاه به قانون مداری و اطلاع از وظایف خود است.

وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، نیروی انتظامی مظهر حاکمیت کشور است و با توجه به این دیدگاه ما باید قدر و ارزش خود را بدانیم و ارزش نیروهای خود را در سطح جامعه حفظ کنیم.

حاجیان خاطر نشان ساخت: ما باید قانون مداری و جامعه پذیری را در دستور کار قرار بدهیم که در سیاست‌های کلان و راهبردی ابلاغ شده و تعالی رفتار کارکنان را مدنظر قرار داده است.

وی گفت: ایجاد نظم و امنیت و قانون پذیری در جامعه نیاز به این دارد که وظایف قانونی خود را بدانیم و رعایت حقوق شهروندی را در دستور کار قرار دهیم که موجب تکریم از نیروهای انتظامی و قضایی می‌شود.

فرمانده انتظامی استان رعایت حقوق شهروندی را یک وظیفه قانونی پلیس دانست و افزود: هر شهروندی حق دارد در یک محیط امن و آرام بدون دغدغه به فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی خود بپردازد و به عبارت دیگر ایجاد یک محیط امن و آرام برعهده تولیدکنندگان و حافظان نظم و امنیت است و بر این مقوله باید توجه ویژه داشته باشیم.

برچسب‌ها پلیس راهور ناجا استان قزوین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا استان قزوین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه پلیس راهور ناجا استان قزوین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اخبار کنکور دستور کار نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۳۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است

عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در بازدید از مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین گفت: استان قزوین در حوزه مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد با کمبود‌های زیرساختی، نیروی انسانی و منابع مالی روبه‌رو است، با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌توانیم این مسائل را حل کنیم تا این فاصله و خلا در حوزه زیرساخت جبران شود.

وی افزود: نگاه دولت در این عرصه حمایتی بوده و اقدامات مختلفی نیز در این راستا انجام شده است، برای مثال ساختمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مستقر در شهرک مینودر نیز با مشکلاتی روبه‌رو بود که با نگاه حمایتی مشکلات آن پیگیری و حل شد، در خصوص مشکلات زیرساختی و منابع موجود نیز باید با همین رویکرد عمل کنیم.

کاظمی با بیان اینکه در صورت حل مشکلات در حوزه زیرساختی و منابع، اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر می‌توانند بر ماموریت اصلی خود تمرکز بیشتری داشته باشند گفت: ماموریت مقابله با مواد مخدر و اعتیاد باید به صورت منظومه‌ای دنبال شود.

به گفته این مسئول، تهدیدات حوزه اعتیاد همواره در حال به‌روزرسانی است و با گذر زمان در همه عرصه‌های توزیع، تولید، مصرف و مخاطب شاهد موارد جدید هستیم که همه دستگاه‌های متولی نیز باید برای مقابله و پیشگیری از آنها به‌روز شوند تا بتوانیم اقدامات موثری انجام دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: چرخه مواد مخدر منظومه‌ای است و اگر جایی با مشکل روبرو شود، کل کار زیر سوال می‌رود، با اینحال هم کنون در این حوزه پنج کمیته شورای مقابله با مواد مخدر شکل گرفته که همه چرخه‌ها باید مانند دستگاه و ماشین منظم حرکت کنند.

وی اضافه کرد: هماهنگی خوبی بین دستگاه قضایی، امنیتی و اجتماعی در استان قزوین وجود دارد و باید از این فرصت برای استفاده از ریشه کن شدن اعتیاد و مواد مخدر بهره برد.

کاظمی به تغییر مصرف مواد مخدر و تغییر سن اعتیاد اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات فرهنگی و آموزشی را باید جدی‌تر پیگیری کرد و از منابع شهرداری‌ها و ظرفیت صدا و سیما می‌توان در قالب تفاهم نامه سه جانبه استفاده کرد تا با تولید محتوای فاخر شاهد تحول در حوزه پیشگیری و اطلاع‌رسانی در خصوص مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین
  • توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • توجه نکردن به دستور ایست پلیس، حادثه آفرید
  • ببینید | رییس قوه قضاییه: اگر کسی در مسئله حجاب از دستور پلیس تمرد کرد، نمی‌توان نیروی در صحنه را تنها گذاشت