Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@21:19:51 GMT

اعلام برنامه‌های هفته ملی پارالمپیک در کردستان

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۳۵۲۶

اعلام برنامه‌های هفته ملی پارالمپیک در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خلیل رنجبر ظهر امروز در اولین کمیته هماهنگی برنامه‌های هفته ملی پارالمپیک که در اداره آموزش و پرورش استثنایی استان برگزار شد، اظهار کرد: پارالمپیک با هدف شناسایی توانمندی‌ها و استعدادیابی دانش‌آموزان از تاریخ پنجم تا 11 آبان جاری با شعار تحرک، توانمندی و افتخارآفرینی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ورزش ابزاری مهم برای ایجاد نشاط در جامعه و نهادینه‌سازی فعالیت‌های بدنی است، تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌های این هفته بر اساس علایق و نوع معلولیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و امکانات موجود در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تصویب روز ملی پارالمپیک در سال ۹۴ از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، عنوان کرد: «پارالمپیک و روزعصای سفید»، «پارالمپیک و مدارس استثنایی»، «پارالمپیک و افتخارآفرینی»، «پارالمپیک و خانواده»، «میثاق با شهدا  و ایثارگران و تجدید بیعت با ولایت»، «پارالمپیک و بهزیستی» و «پارالمپیک و رسانه» عناوین روزهای هفته ملی پارالمپیک است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «تحصیل ،تهذیب وورزش» دانش‌آموزان و تحقق اهداف تربیت بدنی در سند تحول بنیادین، در آموزش و پرورش با برگزاری بازی، ورزش و ایجاد نشاط و شادابی برای دانش‌آموزان سعی در همسو شدن با سیاست‌های پارالمپیک و استعداد یابی را داریم.

رنجبر افزود: پارالمپیک در دوره‌های مختلف تحصیلی با شرکت دانش‌آموزان با نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب دیده بینایی، آسیب شنوایی، معلول جسمی – حرکتی، چند معلولیتی و اتیسم برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم وتوسعه فضاهای ورزشی در راستای همسان سازی ورزش‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و عادی تصریح کرد: پارالمپیک زمینه‌ساز پرورش جسم و روان، شناسایی و شکوفایی استعدادها و تحکیم مبانی اجتماعی است.

 وی با اشاره به نقش مؤثر ورزش در جلوگیری از عوارض ناشی از معلولیت و گسترش روند بیماری‌ها  تأکید کرد: ورزش علاوه بر ایجاد شور و نشاط به دانش‌آموزان کمک می‌کند که مهارت‌های زندگی را یاد بگیرند، به سطح جامعه بیایند و توانمندی‌های خود را نمایش دهند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: با ورزش می‌توان از جامعه پیشرفته و سالم برخوردار شد و آثار و برکات آن را در همه ابعاد جسمی و روانی زندگی فردی و اجتماعی مشاهده کرد.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس آموزش استثنایی استان کردستان پارالمپیک ملی پارالمپیک آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی

براساس اعلام آموزش و پرورش، شرط ۲ عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرنهایی برای استفاده از تک‌ماده حذف شد و دانش آموزان می‌توانند تا ۴ درس را بدون درنظر گرفتن نهایی و یا غیرن‌هایی تک ماده کنند.

به گزارش ایرنا، در این راستا، محمود امانی طهرانی امروز درباره امکان تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشتر گفته شده بود که ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند، اما پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحان نهایی میسر شد.

وی افزود: بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ضوابط در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی تبدیل به نهایی شده است و در واقع این یک مصوبه ویژه به حساب نمی‌آید.

دیگر خبرها

  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • ۲۱ هزار نوآموز کردستانی در پایگاه‌های سنجش ارزیابی شدند
  • آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی
  • آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • دانش‌آموزان در برابر هجمه دشمن هوشیار باشند
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی