Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سردار حسین دهکی چهارشنبه ۳۰ مهر افزود: این حادثه برای مقابله با قاچاقچیان سوخت بامداد امروز رخ داد و در جریان آن یکی از مرزبانان به نام ستوان‌سوم محمد احمدی سکل به درجه رفیع شهادت نائل آمد. در راستای مبارزه با قاچاق کالا، احشام و سوخت اکیپ گشت دریایی پایگاه دریابانی میناب حین گشت‌زنی روبروی ساحل گروگ در فاصله یک مایلی با تعداد زیادی شناور حامل سوخت قاچاق که در حال حرکت به سمت نوار مرزی بودند برخورد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مرزبانان با مشاهده قاچاقچیان دستور توقف شناورها را دادند که ضمن بی‌توجهی به قانون، یکی از شناورهای قاچاقچیان با نیت صدمه زدن به شناور سازمانی حمله‌ور شد و در اثر برخورد شناور قاچاقچیان با شناور سازمانی، احمدی سکل از ناحیه سر و کتف سمت چپ دچار جراحت و خون‌ریزی شد. مصدوم بلافاصله به اسکله سیریک اعزام و از آنجا به بیمارستان شهرستان سیریک منتقل شد. باوجود تلاش پزشکان، متأسفانه اقدام‌های درمانی و احیا مؤثر نبود و این مرزبانان شجاع و خدوم مرزبانی هرمزگان به خیل همرزمان شهیدش در مرزبانی استان پیوست.

فرمانده مرزبانی هرمزگان ضمن محکوم کردن این واقعه و ابراز همدردی با خانواده‌ شهید اظهار کرد: هر چند شناور مهاجم از محل متواری شده اما تلاش برای دستگیری آنان ادامه دارد. اقدام‌های مرزبانی نیروی انتظامی تنها به برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ خلاصه نمی‌شود بلکه امروز بزرگ‌ترین مسئولیتی که بر دوش ما نهاده شده، ادامه دادن راه شهیدان و همدردی با خانواده معظم شهداست. هفته نیروی انتظامی امسال در استان با شهادت دو مرزبان عزیز هرمزگانی رنگ و بوی ایثار و شهادت به خود گرفته و نشان می‌دهد باب شهادت بر روی مرزبانان باز است.

۲۵ مهرماه هم اکیپ گشت دریایی پست کنترل لافت قشم هم حین گشت‌زنی و انجام وظیفه دستور توقف یک فروند شناور می‌دهد که با ممانعت و بی‌توجهی قاچاقچیان روبرو می‌شود. بر اثر برخورد شناور مهاجم با شناور مرزبانان ستوان‌یکم اصغر سالارپور به ‌شدت زخمی و قبل از رسیدن به بیمارستان شهید شد.

کد خبر 559128 برچسب‌ها مرزباني قاچاق - قاچاقچی شهید استان هرمزگان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مرزبانی مرزباني قاچاق قاچاقچی شهید استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۳۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه

سردار محمد عارف سپهری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: در راستای حراست و کنترل مرز‌های استان، مرزبانان هنگ مرزی بانه حین پایش و رصد نوار مرزی به تعدادی متجاوز حامل بار قاچاق مواجه شدند.

وی افزود: مرزبانان با اتخاذ مواضع مناسب، سد راه قاچاقچیان شدند و متجاوزان به محض مشاهده ماموران محموله خود را رها کرده و با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و تاریکی شب، به عمق خاک کشور مقابل متواری شدند.

فرمانده مرزبانی کردستان اضافه کرد: مرزبانان در پاکسازی و بررسی کامل محل ۴۸ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند آیفون را کشف کردند و مانع ورود غیر قانونی این محصول قاچاق به کشور شدند.

سردار سپهری با اشاره به تبعات قاچاق کالا، ادامه داد: مرزبانان این فرماندهی در راستای تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با عزمی راسخ در کنترل نوار مرز و مقابله با ورود و خروج کالای قاچاق و ممنوعه تلاش می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه
  • کشف گوشی قاچاق در نوار مرزی استان آذربایجان غربی
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد