Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-24@00:44:18 GMT

دولت آمریکا رسما علیه گوگل شکایت کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۳۷۴۰

دولت آمریکا رسما علیه گوگل شکایت کرد

شکایت از غول‌های اینترنتی و از آن جمله از گوگل پدیده جدیدی نیست. این بار اما دولت آمریکا رسما علیه گوگل شکایت کرده است. موضوع بر سر انحصار زیان‌بار بر ماشین‌های جست‌وجوی اینترنتی و کسب درآمدهای هنگفت تبلیغی است.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، وزارت دادگستری آمریکا در رویارویی حقوقی با شرکت گول پا به میدان نهاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌ویژه نحوه عملکرد شرکت گوگل در مجموعه فعالیت‌های شرکت آلفابت مشاجره برانگیز شده است. دادگستری آمریکا بر این باور است که گوگل عملا بازار ماشین‌های جست‌وجوی اینترنتی را به شکل انحصاری به زیر تسلط خود کشیده است و رقبا را تضعیف کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز روز سه‌شنبه ۲۰ اکتبر (۲۹ مهر) خبر شکایت وزارت دادگستری علیه شرکت گوگل را رسانه‌ای کرده است. از شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه شرکت گوگل تحت عنوان بزرگ‌ترین مشاجره حقوقی چند دهه اخیر آمریکا سخن می‌رود. وزارت دادگستری آمریکا با بهره گرفتن از قانون رقابت علیه این غول دنیای دیجیتال شکایت کرده است.

تسلط بر ماشین‌‌های جست‌وجو نه تنها مزیت هدایت نظر و گرایش مردم در شبکه‌ها را به همراه دارد، بلکه از منظر مالی نیز، یکی از پردرآمدترین شاخه‌های فعالیت اقتصادی به شمار می‌آید.

دادگستری ایالات متحده

گفته می‌شود که گوگل به شکل سامان‌مند، میزان درآمدهای مالی ناشی از تبلیغات دیگر ماشین‌های جست‌وجو را به سود خود محدود کرده است.

شکایت از گوگل و انتخابات آمریکا

سایت اشپیگل‌آنلاین  نیز با انتشار گزارشی در همین رابطه اعلام کرده است که انتخاب زمان ارائه شکایت علیه گوگل از سوی وزارت دادگستری آمریکا، امری تصادفی نبوده و با موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور بی ارتباط نیست.

گفته می‌شود که ترامپ بارها به هواداران خود وعده داده بود از قدرت انحصاری و تعیین کننده غول‌های اینترنتی همچون شرکت‌گوگل، فیسبوک، آمازون و اپل خواهد کاست. طرحی که می‌تواند در بین نیروهای وابسته به حزب دموکرات نیز همراهانی بیابد.

به عنوان نمونه، الیزابت وارن، یکی از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، پیش از کناره‌گیری از رقابت‌ها وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات، در برابر قدرت این غول‌های فن‌آوری دیجیتال بایستد.

افزون بر آن، ترامپ بارها مدعی شده است که گوگل اعمال تبعیض نموده و اخبار و اطلاعات مربوط به نیروهای محافظه‌کار را محدودتر منتشر می‌کند.

این در حالی است که گول بارها اعلام کرده است که ماشین‌های جست‌وجوی متعددی وجود دارند و کاربران از حق انتخاب برخوردارند.

در بین کشورهای اروپایی نیز، ناخشنودی از عملکرد شرکت‌های بزرگ دیجیتال آمریکایی بارها خود را در شکایت‌های حقوقی جلوه‌گر ساخته است. اتحادیه اروپا در همین رابطه بارها به درآمدهای کلان شرکت‌های آمازون و گوگل اشاره کرده و خواستار پرداخت مالیات بیشتری از سوی این شرکت‌ها شده است. موضوعی که به عنوان نمونه، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه از آن به عنوان مالیات بر فعالیت‌های دیجیتال سخن می‌گوید.

برچسب هاانتخابات ریاست جمهوری آمریکا ایالات متحده آمریکا گوگل (Google)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ایالات متحده آمریکا گوگل Google آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو وزارت دادگستری آمریکا ماشین های جست شرکت گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۳۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی مدعی شد: این بازیگران بیش از ده‌ها شرکت آمریکایی و نهادهای دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ و بدافزارها، هدف قرار دادند.

به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال یک کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی را منتشر می‌کند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: بازیگران سایبری مخرب ایرانی در یک کارزار هماهنگ و چندجانبه به هدف قرار دادن شرکت‌ها و نهادهای دولتی آمریکا با هدف بی‌ثبات کردن زیرساخت‌های حیاتی ما و آسیب رساندن به شهروندان ما ادامه داده‌اند.

او گفت: آمریکا به استفاده از تمام اختیارات دولت خود برای افشا و مختل کردن عملیات این شبکه‌ها ادامه خواهد داد.

شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک، شرکت داده افزار آرمان، علیرضا شفیع نسب، رضا کاظمی فر رحمان، حسین محمد هارونی و کمیل برادران سلمانی از جمله شرکت‌ها و افرادی هستند که امروز تحریم شدند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • گوگل کارکنان معترض به همکاری این شرکت با اسرائیل را اخراج کرد
  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان
  • گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد
  • گلایه سپاهان از گزارشگر مسابقه با ملوان
  • وصول ۴۰ همت مطالبات دولت از پتروشیمی‌های استان بوشهر
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • قحطی تحمیلی آشکارترین مصداق نسل‌کشی در غزه