Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@01:35:16 GMT

آپارات متعلق به دهه ۲۰ میلادی در موزه سینما

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۳۸۶۲

آپارات متعلق به دهه ۲۰ میلادی در موزه سینما

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، دستگاه نمایش فیلم با منبع نوری زغالی از اولین دستگاه های ساخته شده توسط کمپانی پاته فرانسه است و کارکرد آپارات را دارد. این کمپانی از جمله کمپانی ها در عرصه صنعت فیلمسازی بوده که آرم خروس نشان معرف این کمپانی است.

این دستگاه که هم اکنون در موزه سینمای ایران نگهداری می شود در دهه ۲۰ میلادی ساخته شده و برای نمایش فیلم های ۳۵ میلیمتری مورد استفاده قرار می گرفته است و با وجود اینکه سال ها از ساخت آن می گذرد همچنان سالم است و کارایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه نمایش فیلم با منبع نوری ذغالی در سال ۱۳۱۵ توسط سوکیاسیان که سینمادار بوده است از کشور فرانسه خریداری شد. سوکیاسیان این دستگاه نمایش فیلم را به سینما «ایران» در شهر رشت می برد، ولی این سینما بعد از مدتی به دلیل نقل مکان سوکیاسیان به تهران در ۱۳۴۳ به یکی از سرمایه داران رشتی فروخته می شود که این سینما پس از مدتی تعطیل و بعدها به پارکینگ تبدیل می شود.

اما علاقه سوکیاسیان به این دستگاه به اندازه ای بوده که آن را از رشت به تهران می آورد و تا پایان عمرش در اتاقی مخصوص در منزل شخصی خود از آن نگهداری می کند.

این دستگاه پس از درگذشت سوکیاسیان در سال ۱۳۷۴، توسط خانواده ‌اش به موزه سینما اهدا شد.

امروزه دستگاه نمایش فیلم با منبع نوری ذغالی یا همان آپارات فعلی در سالن تماشاخانه موزه سینما در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.

کد خبر 5053355 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه سینما آپارات فیلم سینمایی فیلم کوتاه فیلم سینمایی تئاتر ایران حضور هنر ایران در جهان ویروس کرونا اکبر عالمی برنامه تلویزیونی برنامه رادیویی فیلم مستند سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شبکه پنج سیما موسیقی ایرانی جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان دستگاه نمایش فیلم موزه سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۳۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش تنوع اکوسیستمی لرستان در موزه تاریخ طبیعی

موزۀ تاریخ طبیعی و تنوع زیستی لرستان با بیش از ۵۰ گونۀ جانوری یکی از مکان‌های گردشگری این استان در ایام نوروز است.

 

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3059972 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • عروسی دختر شاه اینجا برگزار شد!
  • مروری بر ۷ دهه حضور علی نصیریان در دنیای نمایش
  • مروری بر ۷ دهه حضور علی نصیریان در دنیای نمایش | از خاک حاصلخیز صحنه سنگلج
  • نمایش تنوع اکوسیستمی لرستان در موزه تاریخ طبیعی
  • گشت و گذار در تهران | ساعت پرفسور حسابی و ناصرالدین شاه اینجاست!
  • لطافت لحظه در «به وقت بهار»
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» در موزه سینما اضافه شد
  • تلویزیون امسال هم به نفع سینما کنار نکشید؟
  • اضافه شدن سه جایزه به غرفه«پوران درخشنده» در موزه سینما
  • تنها موزه متعلق به یک بانوی کریمه در جهان