Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهرداد انبازپور چهارشنبه ۳۰ مهر اظهار کرد: وزش باد و سخت‌گذر بودن منطقه باعث کندی عملیات اطفای حریق در منطقه گردشگری رودرونه در باشت شده است. این آتش که به دلیل عوامل انسانی روشن شده، چند بار با تلاش امدادگران خاموش شده، اما دوباره با سقوط کنده‌های سوخته به پایین‌دست طغیان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: هم‌اکنون ۵۰ نفر از نیروهای مردمی، دهیاران، امدادگران منابع طبیعی و محیط زیست و سایر دستگاه‌های اجرایی در حال اطفای حریق در منطقه نزدیک به رودرونه هستند. بلوط، کلخنگ و زالزالک از مهم‌ترین گونه‌های آسیب‌دیده در این آتش‌سوزی هستند. وسعت و علت دقیق این آتش‌سوزی پس از بررسی‌های کارشناسی اعلام می‌شود.

شهرستان باشت با ۱۰۵ هزار هکتار جنگل و مرتع و ۲۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یاسوج، مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

کد خبر 559133 برچسب‌ها منابع طبیعی استان کهگیلویه محیط زیست جنگل حوادث - آتش سوزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منابع طبیعی استان کهگیلویه محیط زیست جنگل حوادث آتش سوزی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۳۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در دولت مردمی فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب گسترده‌تر از گذشته ادامه داشته و دارد.

وی افزود: خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم تکذیب می‌شود. این دو حوزه ماهیت غیردولتی دارند و و از سال‌ها قبل پرداخت به دلیل ماهیت غیردولتی، پرداخت حق عضویت آنها توسط افراد حقیقی انجام می‌شود.

او ادامه داد: بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوموس و ایکوم خوردنی است یا پوشیدنی ولی درباره آن اظهارنظر می‌کنند. 

گفتنی است که  روز گذشته مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با انتشار اطلاعیه‌ای بر تداوم همکاری این وزارتخانه با نهادهای غیر دولتی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • عرضه سهام بیواتانول باشت در بورس
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • آغاز سرشماری بهاره قرقاول در گلستان
  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • تعطیلی کاخ عالی‌قاپو اصفهان در ۳۰ فروردین
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • (تصاویر) جنگل های هیرکانی النگدره
  • گلایه‌های نماینده ولی فقیه از تخریب جنگل در مازندران