Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه خوش اخلاقی با خانواده ملاک برتری در نزد امام هشتم(ع) است، گفت: سیره رضوی الگوی بی بدیل مهربانی توأم با کرامت است.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی عزیزی؛ کارشناس مذهبی در ویژه برنامه تبلیغی فرهنگی حرم مطهر رضوی برگزار و به صورت تصویری برای زائران پخش شد، به بیان موضوع سیره تربیتی امام رضا(ع) پرداخت و ابراز کرد: مهربانی توام با کرامت را باید از سیره امام رضا(ع) آموخت چرا که روش و زندگانی این امام همام دریای بی کران کرامت و مهربانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه خوش اخلاقی در کانون خانواده معیار و ملاک بهتر بودن انسان در نزد امام رضا(ع) است، گفت: زندگانی به واسطه خوش اخلاقی شیرین و گوارا می شود چرا که خوش خُلقی منشأ هر نیکی و رفتار پسندیده است.

خطیب بارگاه نورانی امام هشتم(ع) کم رنگی حُسن خلق در محیط خانه را موجب افزایش تعارضات خانوادگی دانست و زیاد شدن خیر و برکت، طول عمر، افزایش دوستان و کاهش دشمنان را از مهمترین آثار خوش اخلاقی برشمرد.

عزیزی با بیان اینکه افراد دارای خصوصیت اخلاقی نیک در پیشرفت کاری خود بسیار موفق و شاخصی قابل توجه برای دیگران به شمار می روند، گفت: خوش اخلاقی و خوش رویی نسبت به همدیگر، از ضرورت های زندگی خانوادگی و راهبردی اساسی در پیشرفت و رشد این کانون اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه در عصر کنونی آرامش گُم شده زندگی بشریت است، تصریح کرد: ما باید با الگوگیری از سیره رضوی کانون خانواده را حول محور معنویت جمع کنیم و با بهره گیری از این گنجینه نورانی به آرامش برسیم.

خطیب بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) سیره نورانی امام رئوف را منشأ اخلاق کریمانه خواند و گفت: خوش اخلاقی زن و مرد با یکدیگر در پیشرفت زندگی و کاهش مشکلات نقش دارد اما رفتار غلط و بدخلقی موجب نابودی بنیان خانواده می شود.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه در جامعه اسلامی پیامبراکرم(ص) الگوی بی بدیل خوش اخلاقی هستند، اظهار کرد: مهمترین اثر خوش اخلاقی در محیط خانواده رشد انس و محبت است.

منبع:

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سیره رضوی مهربانی خوش اخلاقی امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۳۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاهیان میزبان دو کاروان از خدام حرم رضوی

محمدجعفر امامیان، مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمانشاه در نشست شورای سیاستگذاری جشن‌های بین المللی زیر سایه خورشید و دهه کرامت که در دفتر امام جمعه برگزار شد، گفت : دهه کرامت امسال - ۲۱ اردیبهشت تا ۳۱ اردیبهشت- مردم استان میزبان دو کاروان از خدام حرم رضوی خواهند شد.

وی افزود: برای حضور کاروان‌های خدام حرم رضوی در بیش از ۲۰۰ محفل و همایش در بیمارستانها، پادگان‌ها و مراکز نظامی، ادارات، زندان و ... در سطح استان برنامه ریزی شده است.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی برای برپایی جشن‌های دخترانه در کرمانشاه به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س)، گفت: این جشن‌ها با اولویت مناطق محروم و حاشیه‌ای برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی جشن‌های مردمی در کرمانشاه در دهه کرامت، گفت: انتظار داریم همه مردم پای کار آمده و خودشان در خانه‌ها و محل کار خود جشن‌های دهه کرامت را برپا کنند.

برپایی جشن بزرگ سالروز ولادت امام رضا (ع)، اعزام خدام حرم حضرت معصومه (س) به استان، برنامه ریزی برای اطعام ۳۰ هزار نفر با مشارکت خیرین، اعزام دانش آموزان استثنایی به مشهد مقدس و ... از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای برگزاری در دهه کرامت در استان کرمانشاه است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • دهه کرامت، فرصت مناسبی برای نمایش الگوی شادی حلال
  • کرمانشاهیان میزبان دو کاروان از خدام حرم رضوی
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • ‍ ثبت نام بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در پنجمین جشنواره قرآنی آیه‌های مهربانی/ تخصیص جایزه یک میلیون تومانی به تمام حافظان سوره واقعه
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • ورزشکاران الگوی اخلاقی جامعه هستند
  • یک اردیبهشت بی‌بدیل
  • جایگاه جنسیت در الگوی سوم؛ ذیل انسانیت یا فوق انسانیت؟