Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا در پیامی در واکنش به اقدامات ایران برای جلوگیری از تعاملات تسلیحاتی با تهران گفت که واشنگتن، منطقه غرب آسیا را با سلاح‌های خود پر کرده آنوقت نگران پایان محدودیت‌های تسلیحاتی ایران است.

در این پیام که درصفحه توییتر نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا منتشر شده بود، با هشدار درباره اشاعه تسلیحات آمریکا در منطقه غرب آسیا، آمده است: «ایران قصد پیوستن به رقابت تسلیحاتی غرب آسیا که منطقه را با «تسلیحات زیبای» آمریکا مالامال کرده، ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طنز تلخی است که کشوری میلیاردها دلار صرف تسلیحات می‌کند، دوره می‌افتد و درباره پایان محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل (علیه ایران) در تاریخ ۱۸ اکتبر (۲۷ مهرماه) اشک تمساح می‌ریزد».

در ادامه این پیام با انتقاد از هزینه‌های هنگفت نظامی عربستان سعودی و صرف این تسلیحات در جنگ علیه مردم یمن، تأکید شده است: «در حقیقت، عربستان سعودی در میان پنج هزینه‌کننده نظامی بزرگ جهان است و دستانش به خون مردم بی‌گناه یمن آغشته است. هزینه‌های نظامی هنگفت (عربستان) سعودی در غرب آسیا، منطقه را به زرادخانه‌ای آماده انفجار تبدیل کرده است».

از طرف دیگر، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز روز گذشته (سه‌شنبه) در سخنرانی خود در نشست مجازی سازمان ملل درباره امنیت خلیج فارس گفت که ایران هیچ قصدی برای ایجاد مسابقه تسلیحاتی در منطقه ندارد.

آمریکا در ماههای اخیر تمامی تلاش‌های خود را برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران به کار گرفته است و علی‌رغم آنکه ۱۸ اکتبر (۲۷ مهرماه)، محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی منقضی شده است، به کشورهای سراسر جهان در خصوص ورود به هرگونه معاملات تسلیحاتی با ایران هشدار داده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عربستان سعودی ایران جمهوری اسلامی ایران محدودیت های تسلیحاتی سازمان ملل ایالات متحده اشک تمساح زرادخانه یمن نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا محدودیت های تسلیحاتی غرب آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۴۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات

به گزارش خبرگزاری مهر، روز نخست رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در مسابقات روز نخست نمایندگان ایران با حریفان رقابت کردند که حاصل تلاش آنها ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز بود.

در رقابت‌های امروز مصطفی حسن‌زاده در فرم نن‌گوئن، صدیقه دریایی در وزن ۶۵- کیلوگرم، شهربانو منصوریان در وزن ۷۵- کیلوگرم با برتری مقابل حریفی از چین، معین تقوی در وزن ۹۰ کیلوگرم ساندا، زهرا کیانی در فرم چانگ‌چوان با پشت سرگذاشتن نماینده چین و هلیا اسدیان در فرم نن‌گوئن به مدال طلا رسیدند.

شاهین بنی‌طالبی در فرم نن‌گوئن نقره گرفت و زهرا جلیلی (۲مدال برنز) در فرم‌های چانگ چوان و گون شو و هلیا اسدیان در نان‌چوان دو مدال برنز در تالو بدست آوردند.

امروز همچنین سهیلا منصوریان در وزن ۶۰- کیلوگرم یک برد و یک باخت کسب کرد، محمدرضا ریگی در وزن ۸۵- کیلوگرم نماینده اردن را مغلوب کرد و سهیل موسوی در وزن ۷۵- کیلوگرم در مبارزه با «سعد بوجکا» دارنده مدال نقره جهانی از مراکش پیروز شد.

همچنین در پیکارهای بخش تالو حسین قبله نما در چانگ‌چوان، زهرا کیانی در فرم جین‌شو، شاهین بنی‌طالبی‌ و مصطفی حسن‌زاده در نن‌دائو موفق به کسب مدال نشدند.

فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه) نیز پیکارها تالو پیگیری می‌شود و هر ۶ نماینده کشورمان با حریفان در فرم‌های مختلف رقابت خواهند کرد. همچنین در بخش ساندا محسن محمد سیفی، علی خورشیدی، سهیل موسوی و محمدرضا ریگی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

کد خبر 6087953

دیگر خبرها

  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات «افتخارآمیز» آمریکا تبدیل شده است
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات افتخارآمیز آمریکا تبدیل شده است
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • نفرت از صهیونیست‌ها به نقطه پایان این رژیم کودک‌کُش تبدیل خواهدشد
  • نفرتی که امروز نسبت به صهیونیست‌ها ایجاد شده، تبدیل به نقطه پایان این رژیم کودک‌کش خواهد شد
  • اسطوره یاریگر نماینده ایران می‌شود؟ هاشمی: از حدادی درخواست کمک کرده‌ایم