Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@18:19:56 GMT

نگهبان محله، ارتقا توان ناجا در پیشگیری از جرائم

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۴۱۴۳

نگهبان محله، ارتقا توان ناجا در پیشگیری از جرائم

پریور گفت: نگهبانان محله فرصت ارتکاب جرم را به دلیل آمادگی و هوشیاری خود از مجرم می گیرند و از وقوع جرم پیشگیری می کنند و در واقع مراقبت و پیشگیری از جرم کار ویژه این مؤسسات به شمار می‌رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  راه آرمان، "علیرضا پریور"رئیس پلیس پیشگیری استان کرمان صبح امروز با اشاره به اینکه مراکز انتظام و مؤسسات حفاظتی و مراقبتی، تحت نظارت پلیس پیشگیری فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: امروز امنیت مختص به نهادهای امنیت‌ساز نیست بلکه این ظرفیت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی هستند که در تولید امنیت نقش محوری ایفا می‌کنند بنابراین باید نسبت به گسترش آن نقش پررنگ‌تری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بدون توجه به نقش مردم، تولید امنیت در سطح گسترده دشوار می شود؛ در گذشته امنیت تنها به امنیت جانی و مالی مختص می‌شد این در حالی است که امروز با مطرح شدن امنیت در مفاهیم گسترده امنیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و فضای مجازی را نیز شامل می شود و خط مقدم این امنیت، موسسات حفاظتی و مراقبتی و مراکز نگهبان محله به شمار می‌روند که در واقع دیده‌بان جامعه هستند.

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمان افزود: در مجموعه نیروی انتظامی به کارگیری و مشارکت دادن مردم به عنوان یک رکن اساسی در تولید امنیت به صورت منسجم، متمرکز و سازمان‌یافته انجام می‌شود.

پریور خاطرنشان کرد: هدف نیروی انتظامی این است که نگهبانان محله فرصت ارتکاب جرم را به دلیل آمادگی و هوشیاری خود از مجرم بگیرند و از وقوع جرم پیشگیری کنند و در واقع مراقبت و پیشگیری از جرم کار ویژه این مؤسسات به شمار می‌رود.

وی در ادامه گفت: مواردی هست که موسسات باید بر آن‌ها تمرکز داشته باشند که یکی از موارد مهم در این زمینه ساماندهی و قانونمند کردن نگهبانان محله است تا هیچ نگهبانی خارج از چارچوب و مقررات مؤسسات حفاظتی و مراقبتی فعالیتی نداشته باشد و ناجا نیز کاملا از این کار پشتیبانی می‌کند.

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمان عنوان کرد: اجرای طرح نگهبان محله، نقطه قوتی در فعالیت های نیروی انتظامی است که منجر به ارتقای توان ناجا در پیشگیری از وقوع جرم شده است.

پریور با اشاره به اینکه نگهبانان محله، اشراف اطلاعاتی در محلات دارند، بیان داشت: به منظور افزایش میزان شناسایی و مقابله با جرائم، نگهبانان محله باید ارتباط پررنگ تری با کلانتری ها و واحدهای گشتی پلیس داشته باشد.

وی با اشاره به نقش محوری نگهبانان محله، در تأمین امنیت محلات، گفت: فعالیت های نگهبانان محله ثمراتی از جمله کاهش جرم و افزایش شناسایی خودروها و موتورسیکلت های سرقتی و دستگیری سارقان داشته است.

به گزارش راه آرمان، در پایان این مراسم توسط فرمانده انتظامی استان از نگهبانان محله نمونه تجلیل شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نگهبانان محله پلیس پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق در جهت امنیت کشور رخ داد

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: کارنامه سپاه پاسداران در طول انقلاب بسیار درخشان و پر افتخار بوده، به ویژه در عملیات وعده صادق که انتقام پشیمان کننده‌ای از رژیم غاصب صهیونیستی گرفتند و باعث یک غرور و افتخاری برای همه‌ی ایرانی‌ها شد، و یک شادی خاصی در دل همه‌ی ما ایجاد کرد. وی با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق از جهات مختلفی بسیار مهم بود تصریح کرد: این عملیات کاملاً در جهت امنیت کشور صورت گرفت و باعث ناامنی برای رژیم غاصب صهیونیستی بود، جنایاتی که در این ایام انجام شد ناامنی را در منطقه ایجاد کرده بودند که با این کار پرافتخار سپاه باعث شد ترسی در دل آن‌ها ایجاد شود و سرجای خود بنشیند. حسینی به اهمیت عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت‌: مدتها رژیم غاصب صهیونیستی بر روی سپر امنیتی که دارد مانور می‌دادند و می‌گفتند ما امن‌ترین کشور هستیم، اما دیدیم که نه تنها موشک‌های سپاه هم از این سه سپر عبور کرد بلکه هم از پدافند آمریکا و انگلیس و هم پدافندهای حامیان این رژیم غاصب عبور کرد و به هدف خورد و تمام آن تبلیغات غلطی که داشتند در این عملیات به باد فنا رفت. امام جمعه شهرستان سامان تصریح کرد: آمریکا و حامیانش می‌گفتند ایران توان موشکی چندانی ندارد، غلو می‌کند و نسبت به توان نظامی‌اش مبالغه ولی ما با موشک باران این رژیم غاصب توان خودمان را نشان دادیم و در میدان این توان را به دشمنان اثبات و ارائه کردیم. حجت الاسلام والمسلمین حسینی بیان داشت‌: سپاه پاسداران در موشک باران رژیم غاصب از اصل غافلگیری استفاده نکرد، از قبل اعلام کرد می‌زنیم‌، چند ساعت پهبادها در آسمان بودند و رژیم غاصب مدت زمان کافی برای دفاع داشت‌، این نشان می‌دهد که ما اینقدر به توان دفاعی خودمان مطمئن هستیم و یقین داریم که حتی اگر به دشمن هم اطلاع بدهیم که ما حمله کردیم قطعاً آنها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند این خود، برای سپاه پاسداران کشور جمهوری اسلامی ایران افتخاری بسیار بالا است. وی در پایان گفت‌: سپاه پاسداران با این عملیات غرور آفرین وعده صادق که داشتند در حقیقت قدرت بازدارندگی کشور ما را به رخ جهانیان کشیدند و به آنها ثابت کردند که اسرائیل و آمریکا در تیر رس موشکی سپاه قرار دارند و بالاتر از آن قدرت بازدارندگی رژیم غاصب، آمریکا و حامیانش را در نگاه جهانیان زیر سوال بردند و تبلیغات دروغینشان را برملا کردند. کد خبر 6083637

دیگر خبرها

  • در این منطقه از تهران می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کرد
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار
  • آیا زورگیری و جرائم خشن در تهران افزایش داشته است؟
  • اجرای طرح امنیت محله محور در گنبد
  • دستگیری متهم به ۵۰ فقره سرقت شبانه در مشهد
  • عملیات وعده صادق برای امنیت کشور رخ داد
  • عملیات وعده صادق در جهت امنیت کشور رخ داد
  • امکان پرداخت مستقیم جرائم رانندگی از طریق «پلیس من» فراهم شد
  • امکان پرداخت مستقیم جرائم رانندگی از طریق پلیس من فراهم شد