Web Analytics Made Easy - Statcounter

«کوروش محمودیان» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه روزانه شاهد ابتلای شمار زیادی از مردم گیلانغرب به بیماری کرونا هستیم و آمار مبتلایان نگران کننده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون در این شهرستان ۴۲۰تن به کرونا مبتلا شده‌اند که متاسفانه از این تعداد ۲۴ تن فوت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در گیلانغرب اضافه کرد: با وجود هشدارهای فراوان و ممنوعیت آیین‌های تجمعی مردم به صورت گسترده بدون در نظر گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در مراسمات ختم حضور یافته و این عاملی برای انتشار و سرایت بالای مردم شهرستان به بیماری ویروسی کرونا شده است.

محمودیان از مردم خواست که رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را جدی بگیرند و از ماسک استفاده کرده و برای مهار این بیماری ویروسی حتما در منازل خود بمانند و از برگزاری آیین‌های تجمعی مانند ختم و شادی و مجالس دورهمی فامیلی به طور جدی پرهیز کنند.

او گفت: اکنون بزرگترین مشکل گیلانغرب با وجود شمار بالای ابتلایان به کرونا نبود دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان الزهرا (س) به عنوان یکی از ابزارهای تشخیص این بیماری ویروسی کرونا است که این موضوع از طریق دانشگاه علوم پزشکی پیگیری شده و امیدواریم با مشارکت خیران بتوانیم این نیاز را برطرف کنیم.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

۶۷۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های کرمانشاه بستری هستند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه این استان همچنان از نظر کرونا در وضعیت قرمز بسر می‌برد، گفت: اکنون ۶۷۶ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

«مهدی محمدی» افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۸ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در استان بستری و  ۱۲۹ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

وی در مورد آخرین آمار موارد مبتلا به کرونا در استان در شبانه‌روز گذشته نیز گفت: در این مدت ۹۴ مورد بیمار مثبت بستری و ۲۲۵ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند.

او تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته در استان را هفت نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد چهار نفر در شهرستان کرمانشاه، ۲نفر در شهرستان پاوه و یک نفر در شهرستان سنقر و کلیایی جان خود را از دست دادند.

او مجموع جان باختگان بر اثر ابتلای قطعی به بیماری کرونا از ابتدای اپیدمی تاکنون در استان را ۷۶۸ نفر اعلام کرد.

برچسب‌ها گیلانغرب ویروس کرونا ماسک بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلانغرب ویروس کرونا ماسک بهداشت و سلامت گیلانغرب ویروس کرونا ماسک بهداشت و سلامت اخبار کنکور بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۴۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران

مدیر کانون هموفیلی ایران از شناسایی ۱۳ هزار بیمار مبتلا به هموفیلی در کشور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر سعید بَرپَروَشان؛ مدیر کانون هموفیلی ایران با اشاره به 29 فروردین ماه روزجهانی هموفیلی، اظهار کرد: در ایران حدود 13 هزار بیمار هموفیلی شناسایی شده است؛ این بیماری یک اختلال خونریزی دهنده است که 13 فاکتور انعقاد خون در آن نقش دارد.

وی گفت: بیماری هموفیلی حدود 17 نوع دارد که در نوع فاکتورهای این بیماری فاکتور 8 و 9 مهم ترین فاکتور به شمار می‌آیند.

برپروشان به مهم‌ترین عامل موثر در ابتلا به بیماری هموفیلی اشاره و بیان کرد: هموفیلی یک اختلال ژنتیکی نادر است که بر توانایی بدن برای تشکیل لخته خون تأثیر می‌گذارد و منجر به خونریزی بیش‌ازحد می‌شود. این بیماری معمولا ارثی است و از مادر به فرزند منتقل می‌شود.

وی افزود: تامین دسترسی عادلانه به درمان و دارو یکی از مهمترین مطالبات جامعه هموفیلی ایران به خصوص در شهرستان‌های مختلف کشور است. 

مدیرکانون هموفیلی ایران به مشکلاتی که بیماران هموفیلی زن با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت: زنان هموفیلی با توجه به داشتن عادت‌های ماهیانه طولانی مدت، بیشتر در معرض خطر هستند و باید بسیار بیشتر مراقب بهداشت شخصی خود باشند.

وی با تاکید بر حمایت از بیماران هموفیلی گفت: سازمان غذا و دارو و دولت باید در برابر این موضوع اثبات مسئولیت و عدالت در توزیع دارو را ایجاد کند تا بتوان به حل مشکلات بیماران هموفیلی امیدوار شد.

وی همچنین به تاثیر کمک از طرف خیرین اشاره کرد و افزود: جهت ادامه کار درمانگاه‌های هموفیلی نیاز به حمایت شدید داریم و در حال مذاکره با بخش خصوصی و مسئولان هستیم البته واحد مسئولیت اجتماعی زرین رویا به منظور کمک به زنان مبتلا به هموفیلی بسته‌هایی را در نظر گرفته است.

وی افزود: در کنار این موضوع باید مشکلات مالی نیز برطرف شود تا بتوان برای حل مشکلات بیماران هموفیلی، اقدامات مناسبی را انجام دهیم و تجهیزات خود را کامل کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد