Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اسلامی گفت: مسکن مهر یک طرح مفید برای اقتصاد و یک خدمت موثر بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی سه‌شنبه شب مهمان برنامه پایش شبکه یک سیما بود تا در رابطه با تلاطم‌های قیمتی در بازار مسکن توضیح داد.

اسلامی افزایش قیمت خانه تا کجا ادامه دارد، اظهار کرد: بخش مسکن در حال حاضر تابع واقعیت و عرضه‌‎وتقاضا نیست و به سمت تبعیت از بازار ارز، طلا و بورس رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت بازار ما روانی است و قیمت‌ها بر اساس تاثیرات روانی است تا واقعیت؛ برای بهبود وضعیت مسکن، دولت اقدام به شروع طرح ملی اقدام مسکن رفته است؛ واجدین شرایط مشخص و پول واریز شده است. 460 هزار واجد شرایط تایید شده داریم و 138 هزار نفر نیز به افتتاح حساب و واریز وجه اقدام کرده‌اند. ما مصمم هستیم که انشاالله 400 هزار واحد را عملی بکنیم.

وزیر راه و شهرسازی در رابطه با تعیین طرح‌های ساخت مسکن برای جامعه کارگری افزود: به غیر از طرح مسکن ملی، طرح‌هایی به صورت موازی برای جامعه کارگری کشور نیز مطرح شده است، همچنین برای مسکن فرهنگیان نیز شروع شده است. برای اصحاب رسانه و نیروهای مسلح نیز برنامه‌هایی در دست اقدام است. یک نهضتی برپا شده است و ما ان‌شاالله بتوانیم در این مسیر موفق شویم و دغدغه مسکن را از بین ببریم.

اسلامی در رابطه با وضعیت مالیات‌های تنظیمی در بازار مسکن، گفت: طرح‌های مالیات تنظیمی دو سالی است که پژوهش سنگینی پیرامون آن شده است، در حال حاضر نیز در صحن دولت کلیات آن نیز تصویب شد، ما باید تنها تقاضای سرمایه‌ای را بزنیم و طرح‌های مالیاتی باید به نحوی باشد که سرمایه‌گذاری‌های در بخش تولید مسکن را تهدید نکنیم؛ در حال حاضر طرح نهایی دولت آماده است و مراحل پایانی تائید هیئت دولت را بگیرد، به مجلس برود.

وزیر راه و شهرسازی در رابطه با مالیات بر خانه‌های خالی افزود: بساز و بفروش غیراصولی اتفاق افتاده در بازار مسکن، موجب شده است در جاهایی که حتی تقاضا نیست خانه ساخته شود و با حبس این خانه‌ها و خالی ماندن آن‌ها موجب شده است که این وضعیت اتفاق بیافتد. با اخذ مالیات بر خانه‌های خالی، این خانه‌ها به سمت عرضه شدن می‌روند و عرضه در بازار را زیاد خواهد کرد. مالیات بر خانه‌های خالی طرح بسیار خوبی است تا از تلاطم‌های مالیاتی جلوگیری شود.

اسلامی، در رابطه با سامانه جامع املاک و اسکان افزود: در ابتدا، قانون، وزارت راه و شهرسازی را به عنوان متولی این سامانه معرفی کرده بود؛ اما با توجه به اینکه اطلاعات از اکثر دستگاه‌ها به وزارت راه و شهرسازی داده نمی‌شد با رفت و برگشت‌های بسیار با وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی، توانستیم بسیاری از داده‌ها جمع شد و در حال حاضر به سطح بسیار خوبی از اطلاعات رسیده‌ایم. من فکر می‌کنم برای اولین بار یک اتفاق بزرگ با راه‌اندازی سامانه جامع املاک و اسکان اتفاق افتاده است. امیدواریم سازمان ثبت اسناد نیز به کمک بیایند تا اطلاعات کامل‌تر شود. اطلاعات جمع‌آوری شده بسیار مهم و با اهمیت هستند و با تجمیع این اطلاعات به دسترسی کامل اطلاعات و امکان برنامه‌ریزی در سطح کلان به وقوع پیوسته است.

وی در رابطه با کمیسیون مشاورین املاک، افزود: حتما باید در کمیسیون مشاورین املاک تجدید نظر شود، باید به سمت اخذ مبلغ ثابت برای عقد هر قرارداد برویم. تصمیم اخیر رئیسی جمهور نیز به این منوال است که مشاورین املاک از ذیل وزارت صمت به ذیل وزارت راه و شهرسازی بیاید تا بتوانیم سیاست‌گذاری مناسب را در قبال مشاورین املاک اعمال کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در رابطه با حذف قیمت از روی سایت‌های ارائه قیمت کالاها و خدمات مختلف افزود: ما به طور کل با هرگونه افزایش عوامل روانی در قیمت کالا و خدمات مخالف هستیم. قیمت‌های غیرواقعی باعث تلاطم‌های زیادی می‌شود و ارائه این قیمت‌ها در سایت‌های مختلف بار روانی را تشدید می‌کند، بنابراین باید قوه اجرایی با این موضوعات مقابله کند.

وی درباره قیمت هر متر مربع قیمت مسکن در تهران و عدم اعلام آن توسط مرکز آمار و بانک مرکزی، اظهار داشت: اگر منطقه یک و سه را از میانگین قیمت‌های مسکن خارج کنیم، میانگین هر متر مربع در تهران به زیر 15 میلیون تومان می‌رسد. باید آمارهای واقعی و بر اساس واقعیت را به مردم ارائه داد و میانگین قیمت‌های خرید و فروش شده واقعی را به آن‌ها اعلام کنیم. قیمت ملک در منطقه یک میانگین تهران را سه و نیم برابر بیشتر می‌کند.

اسلامی در رابطه با مسکن مهر اظهار داشت: مسکن مهر یک طرح مفید برای اقتصاد و یک خدمت موثر بوده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قیمت بلیط هواپپیما برای خفظ فاصله اجتماعی و افزایش شدید قیمت‌ها، افزود: باید در شرایط کرونایی فاصله یک درمیان برای هر سفر هوایی ایجاد شود ولی قیمت‌ها باید متعادل اضافه شود ولی افزایش 150 درصدی آن غیرقابل قبول است.

اسلامی در پایان قول داد که خانه‌‌های طرح مسکن ملی را تا پایان سال 1400 تحویل خواهد داد.

انتهای پیام/4141

منبع: آنا

کلیدواژه: مسکن مهر وزیر راه و شهرسازی مسکن ملی وزیر راه و شهرسازی مشاورین املاک حال حاضر مسکن مهر قیمت ها خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۴۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر حماس تا زمانی که برای میانجی‌گری با اسرائیل «مفید و مثبت» باشد در دوحه باقی می‌ماند

قطر روز سه‌شنبه اعلام کرد که دفتر سیاسی حماس تا زمانی که حضورش به نفع میانجی‌گری میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها باشد، در دوحه باقی خواهد ماند.

این اظهارنظر پس از انتشار چندین گزارش درباره احتمال انتقال دفتر حماس از قطر به کشوری دیگر منتشر شد.

مجید الانصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در یک کنفرانس مطبوعاتی در خصوص این خبر گفت: تا زمانی که حضور رهبران حماس در اینجا در دوحه برای تلاش‌های میانجی‌گری مفید و مثبت باشد، دفتر آنها در اینجا باقی خواهند ماند.

الانصاری تأیید کرد که دفتر حماس در دوحه با هماهنگی ایالات متحده و سایر طرف‌ها برای اطمینان از وجود کانال ارتباطی برای هر گونه میانجیگری به رهبری قطر بین دو طرف ایجاد شد و در سال‌های اخیر موفق شد بسیاری از میانجی‌گری‌ها را تکمیل کند. 

وی افزود: تا زمانی که دفتر حماس این نقش را ایفا می‌کند، یعنی تلاش‌های میانجی‌گری همچنان ادامه دارد، هیچ توجیهی برای پایان دادن به حضور آن وجود ندارد.

وی با تکرار اظهارات شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در چهارشنبه گذشته که گمانه زنی‌هایی را در مورد احتمال خروج حماس از دوحه ایجاد کرد، تاکید کرد که "قطر متعهد به میانجی‌گری است، اما در مرحله ارزیابی مجدد است. " 

الانصاری با انتقاد از اظهارات مقامات اسرائیلی در مورد قطر خاطرنشان کرد: این اظهارات یکی از دلایلی بود که دوحه را وادار کرد تا در نقش خود به عنوان یک میانجی تجدید نظر کند.

وی گفت: بر کسی پوشیده نیست که اظهاراتی از سوی تعدادی از مقامات اسرائیلی از جمله وزرای کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مورد میانجی‌گری قطر مطرح شده است و همه آن‌ها می‌دانند که نقش قطر چیست. 

آمیچای شکلی، وزیر امور دیاسپورا اسرائیل (جامعه و مبارزه با یهودی ستیزی)، هفته گذشته مدعی شد: «پذیرش قطر به عنوان یک میانجی اشتباه بزرگی است، بلکه یک بازیکن و بخشی از حمله ۷ اکتبر است»، زیرا «قطر و ایران دشمن هستند». 

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز شنبه اعلام کرد که جنبش حماس با حداقل دو کشور منطقه در مورد انتقال دفتر خود تماس گرفته است.

این روزنامه به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت که اقدام حماس در نتیجه فشار میانجی گران مصر و قطر بر جنبش برای تسهیل شرایط مذاکرات با اسرائیل صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • دفتر حماس تا زمانی که برای میانجی‌گری با اسرائیل «مفید و مثبت» باشد در دوحه باقی می‌ماند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • شاهین کارکرده ۶۰۰ میلیونی شد + جدول قیمت
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه