Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: چالش "مومو" امکان هک و نفوذ در گوشی تلفن همراه افراد ندارد.

سرهنگ "امین یادگار نژاد" با اشاره به چالش "مومو" در فضای مجازی گفت:  این روزها چالشی با عنوان چالش "مومو" در فضای مجازی مطرح شده است که امکان هک، نفوذ، سرقت اینترنتی و یا اختلال در گوشی همراه افراد را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مقام پلیس با بیان اینکه چالش "مومو" یک حساب کاربری واتس آپ است که در ابتدا کاربر یک لینک تماس از سوی "مومو" دریافت کرده و پس از شروع به گفت وگو، از سوی حساب کاربری "مومو" به رفتارهای خطرناک دعوت می‌شود که کاربر به راحتی می‌تواند شماره "مومو" را در لیست مخاطبین خود مسدود کند تا این پیام‌ها برای فرد ارسال نشود.

رییس پلیس فتا استان کرمان تصریح کرد: برخی کاربران واتس اپ از حساب های کاربری با شماره ایرانی و بعضا خارجی پیام هایی را به زبان فارسی دریافت کرده بودند که از آنها خواسته شده بود در چالش "مومو" شرکت کنند؛ یکی از دلایل این مزاحمت ها حضور بیش از حد دانش آموزان پیام رسان خارجی واتس آپ برای آموزش های از راه دور مدرسه است که توصیه می‌شود برای آموزش های از راه دور از پیام رسان های داخلی استفاده شود. 

یادگارنژاد با اشاره به ارسال کلیپ‌های "مومو" برای برخی کاربران به خصوص دانش آموزان گفت: والدین در این خصوص دقت بیشتری داشته باشند و تهدیدات ارسال کنندگان کلیپ‌های "مومو" را جدی نگیرند و استرس و اضطراب به فرزندان خود منتقل نکنند. 

رییس پلیس فتا استان کرمان خاطرنشان کرد: پرونده خاصی در زمینه چالش "مومو" در استان کرمان تشکیل نشده است و تنها ۲ یا سه مورد مزاحمت وجود داشته که بعد از بررسی مشخص شد شوخی دانش آموزان با همکلاسی های خود بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چالش مومو پلیس فتا اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۴۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ پیمان گودرزی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت گوشی‌های تلفن همراه از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در کرج، شناسایی و دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۴۶ دهقان ویلا قرار گرفت.

وی مطرح کرد: شگرد سارق این بود که هنگام رسیدن به مقصد از رانندگان درخواست استفاده از گوشی‌های همراه آنان جهت تماس با خانواده خود را می کرده و پس از گرفتن گوشی راننده سریعاً از محل متواری می شده است.

فرمانده انتظامی کرج بیان کرد: با اقدامات فنی و تخصصی و رصد پابند الکترونیک سارقان در محل‌های انجام سرقت، سارق که مجهز به پابند الکترونیک بود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه متهم به هشت فقره سرقت تلفن همراه رانندگان تاکسی اینترنتی اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شد، گفت: به کارگیری شیوه‌های علمی و روش‌های نوین در مقابله با وقوع جرایم و کشف جرایم بسیار مهم و ضروری است.

کد خبر 6086548

دیگر خبرها

  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • چند نکته برای مدیریت گوشی همراه هنگام سفرهای خارجی
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • زنان یمنی از ترس، استاد این کار شدند!
  • اگر گوشی همراه خود را گم کردیم چگونه آن را پیدا یا اطلاعاتش را پاک کنیم؟
  • اگر گوشی همراه خود را گم کردیم چگونه آن را پیدا یا اطلاعتش را پاک کنیم؟