Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@02:15:53 GMT

پیش بینی برداشت ۶۷ کیلوگرم زعفران در گیلان

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۴۵۵۵

پیش بینی برداشت ۶۷ کیلوگرم زعفران در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر پارسافر پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برداشت زعفران از مناطق کوهستانی استان گیلان آغاز شده است، اظهار کرد: امسال زعفران در ۲۲ هکتار از مناطق کوهستانی استان گیلان کشت شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده امسال بیش از ۶۷ کیلوگرم زعفران از این مناطق برداشت شود، گفت: ارزش اقتصادی این میزان زعفران ۱۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارسافر در ادامه با اشاره به اینکه سیاهکل با ۱۴ هکتار بیشترین سطح زیر کشت زعفران در استان گیلان را دارد، افزود: زعفران در شهرستان‌های رودبار، املش، رشت، رضوانشهر، صومعه سرا و فومن کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه زعفران بیشتر در مناطق کوهستانی با ارتفاع هزار و ۲۰۰ تا دو هزار و ۳۰۰ متر از سطح دریا کشت می‌شود، گفت: سال ۸۷ نخستین بار زعفران در استان گیلان کشت شد.

کد خبر 5053427

منبع: مهر

کلیدواژه: کشت زعفران جهاد کشاورزی گیلان ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد آمار کرونا شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع مجلس شورای اسلامی کرمانشاه نیروی انتظامی مشهد هفته ناجا استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکزمهاباد؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش دو برابری سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا در استان گفت: برنامه ابلاغی امسال کشت پنج هکتار از اراضی دانه روغنی کلزا بود که چهار هزار و ۳۵٠ هکتار از مزارع به کشت این دانه روغنی اختصاص یافته است.

خسرو شهبازی، با بیان اینکه در سال گذشته کشت کلزا در دو هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان انجام شده بود، افزود: این آمار نشان می دهد که سطح زیر کشت این دانه روغنی در مقایسه با پارسال در استان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

شهبازی، با بیان اینکه برداشت دانه روغنی کلزا از اواخر خرداد آغاز شده و تا اواسط تیر ماه ادامه خواهد داشت،اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن کلزا از اراضی سطح زیر کشت در استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • مناطق کوهستانی طارم مه آلود است
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد/ از تردد در مسیر‌های کوهستانی و رودخانه‌ها پرهیر کنید
  • پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در کرمانشاه