Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@04:53:06 GMT

افت ۷ هزار واحدی شاخص بورس تهران

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۴۶۲۶

افت ۷ هزار واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس تهران گر چه در ابتدای معاملات رو به افزایش بود، اما بعد از آن نزولی شده و در پایان معاملات با کاهش ۷ هزار ۱۸ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بورس اوراق بهادار تهران که این روزها تحت تاثیر قیمت‌گذاری دستوری محصولات فولادی همچنین کاهش ارزش نرخ ارز و رفتار هیجانی سهامداران حقیقی قرار دارد، امروز هم گرچه در ساعات ابتدایی معاملات رو به افزایش بود و تا رقم یک میلیون و 431 هزار و 25 واحد هم رسید، اما بعد از آن روند نزولی را شروع کرد و در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته با کاهش 7 هزار و 18 واحد روی رقم یک میلیون و 412 هزار و 286 واحد ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاخص کل بورس با معیار هم وزن نیز امروز 1084 واحد افت کرد و به رقم 393 هزار و 863 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 367 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران بورس امروز بیش از 10.7 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.1 میلیون نوبت معامله و به ارزش 9 هزار و 231 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین ارزش معاملات امروز فرابورس 4 هزار و 16 میلیارد بود که مجموع ارزش معاملات بورس اوراق و فرابورس ایران امروز بیش از 13 هزار و 200 میلیارد تومان رسید.   روند یکساله شاخص بورس تهران
امروز همه شاخص‌های بورس قرمز پوش بودند گرچه میزان کاهش بسیار ناچیز و حداکثر نیم درصد است. به گونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی هر کدام 49 صدم درصد کاهش یافته‌اند.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن و شاخص قیمت با معیار هم وزن هر یک 27 صدم درصد افت کردند.

شاخص آزاد شناور 18 صدم درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 55 صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 42 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای ملی مس و ایران خودرو بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشتند و در نقطه مقابل نمادهای فولاد مبارکه،‌هلدینگ نفت وگاز و پتروشیمی تامین ،‌کشتیرانی، پالایش نفت تهران و گسترش نفت و گاز پارسیان به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

نمادهای پربیننده و مورد اقبال معامله‌گران در بورس شامل ایران خودرو، بانک ملت، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، ملی‌مس ایران، بانک صادرات ایران، و بانک تجارت بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل در پایان معاملات 38 واحد کاهش یافته و به رقم 16 هزار و 970 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 137 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 1.9 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 582 هزار معامله و به ارزش 4 هزار و 16 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، گروه مالی سپهر صادرات، به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتندو نمادهای بیمه پاسارگاد، صباتامین، هلدینگ معدنی خاورمیانه و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس راداشته‌اند.

نمادهای پربیننده در فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، آریاساسول، پتروشیمی تندگویان، صباتامین، پتروشیمی ارومیه، سیمان لار سبزوار، سرمایه‌گذاری پویا، و آتیه داده پرداز بوده‌اند.

گفتنی است، با توجه به اینکه 60 درصد از پورتفوی سهام عالت قابل فروش شده و تقاضا برای فروش سهام عدالت افزایش یافته است این عمل هم از موارد دلیل ریزش شاخص بورس است گرچه کارشناسان توصیه می‌کنند سهام عدالت دارای پورتفوی ارزشمندی است و سهامداران باید آن را نگه دارند اما برخی سهامداران نیاز فوری را دلیل فروش 60 درصد از سهام عدالت خود عنوان می‌کنند.

از طرفی ریزش پیاپی شاخص بورس تهران در ماه گذشته و ماه جاری باعث خروج برخی از سرمایه افراد حقیقی از بورس شده و برخی نیز سهام خود را با ضرر به فروش می‌رسانند در حالی که کارشناسان همواره تاکید می‌کنند، در خرید و فروش سهام عجله نکنید و سهام ارزنده خود را همراه با ضرر نفروشید، بلکه صبر دکنید تا سهام به سوددهی برسد، آنگاه به فروش برسانید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بورس سهامداران نرخ ارز فرابورس ایران میلیارد تومان صدم درصد کاهش شاخص کل بورس بیشترین اثر بورس تهران شاخص بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز ۳ اردیبهشت با افزایش ۳ هزار و ۹۲۲ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۴ هزار و ۳۲۱ واحدی در ارتفاع ۷۵۷ هزار و ۷۰۹ واحدی قرار گرفت تا بازار شاهد روند مثبت باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز سهام و حق تقدم ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۴ هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان ثبت شد. همچنین سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سرانه فروش امروز ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود.

او افزود: امروز شاهد ورود نقدینگی ۴۲ میلیارد تومانی حقیقی‌ها به بازار سهام بودیم. در جریان معاملات امروز ۵۲ درصد بازار یعنی ۴۱۲ نماد در وضعیت مثبت و ۴۸ درصد بازار به عبارتی ۳۷۴ نماد در محدوده منفی به کار خود پایان دادند. امروز صنعت استخراج کانه‌های فلزی شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی بود و بیشترین خروج نقدینگی حقیقی‌ها هم به صنعت فرآورده‌های نفتی اختصاص یافت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: از جمله عوامل اثرگذار بر روند امروز بازار سهام را می‌توان روند کاهشی نرخ دلار، تصویب فوریت اصلاح بند س تبصره ۶ قانون، ثبات منطقه و ... نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • افزایش ۳۹۲۱ هزار واحدی شاخص بورس
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت/ بازار متعادل شد