Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-18@12:58:48 GMT

اولین واحد‌های مسکن ملی فردا افتتاح می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۴۶۲۸

صراط: محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هماهنگی برای افتتاح اولین واحد‌های تکمیل شده طرح اقدام ملی مسکن صورت گرفته است، گفت: افتتاح این واحد‌ها برای رفع نگرانی برخی از متقاضیان در رابطه با اجرایی نشدن طرح اقدام ملی مسکن صورت می‌گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن از آبان ماه سال ۹۷ توسط محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کلید خورد، گفت: تاکنون ۹۰ هزار واحد مسکن ملی را به تعاونی‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار کرده‌ایم و برخی از این واحد‌ها در مرحله نهایی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمود زاده اظهار کرد: افتتاح برخی از این واحد‌ها انجام می‌شوند و برخی از آن‌ها تا چند هفته آینده به تعاونی‌ها واگذار می‌شوند، البته در تعدادی از این واحد‌ها متقاضیان ساکن شده‌اند.

به گفته این مقام مسئول دو مصوبه در این رابطه وجود داشته که از این مصوبه‌ها یکی مربوط به دولت و دیگری مربوط به شورای عالی مسکن است که در سال ۹۴ و ۹۶ به تصویب رسیده است.
او بیان کرد: پروژه‌های طرح مسکن مهر که متقاضی نداشته‌اند و برخی در مرحله فونداسیون و برخی در مرحله اسکلت قرار داشته اند که متقاضیان این واحد‌ها انصراف داده بودند، توسط وزارت راه و شهرسازی خریداری شده و هم اکنون در اختیار وزارت راه و شهرسازی است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این واحد‌ها تکمیل و متناسب با ویژگی‌های طرح اقدام ملی مسکن ساخته شده و یا در حال ساخت است، بنابراین در قالب طرح اقدام ملی مسکن به متقاضیان واگذار شده است.
اراضی مازاد دستگاه‌های مختلف هنوز به دست ما نرسیده است
معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: بسیاری از واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن در همین اراضی در کنار واحد‌های مسکن مهر ساخته می‌شوند و هم اکنون پیشرفت فیزیکی واحد‌های مسکن مهر به ۳۰ تا ۴۰ درصد رسیده است و بنابراین چند درصد پیشرفت آن‌ها بالاتر از سایر واحد‌ها است، بنابراین این واحد‌ها در اختیار متقاضیان طرح ملی مسکن قرار می‌گیرد.

او یادآور شد: برخی از این واحد‌ها هم به دستگاه‌های مختلف از جمله نیرو‌های مسلح و کمیته امداد و هر دستگاه و یا ارگانی که نیاز داشته باشند تحویل داده می‌شوند.

محمود زاده با اشاره به اینکه برخی اراضی مازاد توسط دستگاه‌های مختلف هم اکنون در قالب قانون باید در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن قرار بگیرد، افزود: تفاهم‌نامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با واگذاری اراضی مازاد منعقد شده که هم اکنون در مراحل انتهایی به سر می‌برد به طوری که اراضی که داخل محدوده‌ها و حریم قرار دارند به وزارت راه واگذار شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مکاتباتی در این زمینه صورت گرفته است تا دستگاه‌هایی که مشمول بوده و اراضی مازاد آن‌ها شناسایی شده در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای ساختن مسکن قرار گیرد.

محمود زاده ادامه داد: تاکنون اراضی مازاد دستگاه‌های مختلف شناسایی شده، اما هیچ زمینی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار نگرفته، این در حالی است که این زمین‌ها طبق ماده ۶ باید به وزارت راه و شهرسازی تحویل داده شود.

گفتنی است، فردا (پنج‌شنبه) با حضور رئیس جمهور و از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح اولین سری از واحد‌های مسکن ملی و همچنین گلنگ زنی واحد‌های مسکونی در شهر‌های جدید انجام می‌شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مسکن مسکن ملی صراط معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اختیار وزارت راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن دستگاه های مختلف واحد ها واحد های مسکن اراضی مازاد هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۴۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۰۲ واحد مسکونی ‌به‌ مددجویان کمیته امداد خوزستان واگذار شد

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: با حضور ویدئو کنفرانسی رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی، ۱۶۰۲ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام (ره) در استان واگذار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مسعود بیات منش بیان کرد: امروز شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی و همه اعضای این شورا برگزار و به صورت ویدئوکنفرانس 33 هزار و 863 واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد امام (ره) در سراسر کشور افتتاح و واگذار شد.

وی افزود: این آیین با حضور ویدئوکنفرانسی مدیران استانی برگزار شد و سهم خوزستان نیز 1602 واحد در 38 شهر و شهرستان بود که این تعداد واحدهای مسکونی با همکاری بنیاد مسکن، بسیج مستضعفین، بنیاد مستضعفین، اداره کل راه و شهرسازی و کمیته امداد امام استان ساخته و تحویل متقاضیان شد.

بیات‌منش ادامه داد: در این آیین به صورت نمادین یک واحد مسکونی به یکی از مددجویان ساکن در روستای قلعه چنعان شهرستان کارون تحویل داده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه در این آیین معاون عمرانی استاندار، مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خوزستان، مدیرکل بنیاد مسکن استان و جمعی از مسئولان حضور داشتند، گفت: دولت تمام تلاش خود را برای تامین مسکن مردم بویژه مددجویان کمیته امداد به کار خواهد گرفت تا بتواند بخش عمده‌ای از مشکل مسکن مردم را مرتفع کند.

وی افزود: افتتاح این تعداد واحد در استان که با همدلی، همراهی و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان به سرانجام رسیده‌اند نشان از عزم جدی مسئولان برای تامین مسکن مردم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • فردا ؛ افتتاح بیش از دو هزار واحد مسکونی در سمنان
  • افتتاح ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور
  • ۸۳۹ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد اصفهان افتتاح شد
  • ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور افتتاح می‌شود
  • واگذاری ۱۰۳۹ واحد مسکن کمیته امداد ‌در استان هرمزگان
  • اراضی بیش از یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد 
  • مراسم واگذاری ۸۰۹ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در آذربایجان‌غربی
  •  آئین واگذاری ۸۰۹ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در آذربایجان‌غربی 
  • ۱۶۰۲ واحد مسکونی ‌به‌ مددجویان کمیته امداد خوزستان واگذار شد