Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح الکترونیکی شدن اسناد بیماران بستری در ۱۷ بیمارستان خراسان جنوبی، گفت: از این تعداد سه مورد غیردولتی و ۱۴ مورد دولتی دانشگاهی است.

علی اربابی، امروز چهارشنبه ۳۰ مهرماه در نشست خبری با بیان اینکه در حال حاضر ۶۳ درصد از جمعیت خراسان جنوبی بالغ بر ۴۷۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، تصریح کرد: ۶۰ هزار نفر رفع هم پوشانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، اربابی با اشاره به اینکه مدیریت در منابع و مصارف در قوانین و اجرا توسط سازمان‌های بیمه گر با ایجاد ساختارهای بهتر فراهم شده است، بیان کرد: برای مدیریت منابع و مصارف و عدالت در بحث سلامت و توسعه رویکرد عدالت محوری، آزمون وسع با همکاری وزارت رفاه انجام می‌دهیم و افراد بر اساس درآمد در بحث تامین بیمه مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به گران شدن خدمات پزشکی رشد چندانی در موارد پزشکی نداشته‌ایم، افزود: مردم به نوعی باید منابع بیمه‌ای را متعلق به خود بدانند و آن را بی انتها تصور نکنند و از آن صیانت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای برای آحاد مردم فراهم است لذا از قرار دادن دفترچه به دیگران خودداری کنند، تصریح کرد: مردم نباید منابع بیمه‌ای را بی انتها تصور کنند، مردم باید از آن صیانت کنند و بدانند که پوشش بیمه‌ای برای آحاد مردم فراهم است؛ لذا از قرار دادن دفترچه خود در اختیار دیگران خودداری کنند.

اربابی اظهار کرد: در خراسان جنوبی تاکنون ۶۰ درصد مشمول طرح رایگان آزمون وسع شده‌اند و قوانین این آزمون ممکن است با توجه به شرایط اقتصادی تغییر کند.

وی با بیان اینکه آزمون وسع در صورت نیاز برای بیماران کرونایی ظرف ۲۴ ساعت انجام می‌شود، بیان کرد: در این خصوص گزارشی در استان نداشته‌ایم یا اگر بوده رفع شده و در آزمون وسع هیچ دخل و تصرفی نداریم.

وی ادامه داد: با ایجاد شرایط نسخه نویسی و نسخه پیچی و پرونده الکترونیک به دنبال این هستیم تا با پایش هوایی خدمات مازاد را ارائه دهیم، اما سیستم مانع از انجام خدمات مازاد می‌شود بنابراین امروز با وجود منابع محدود شاهد افزایش بهره وری ابزارهای بیمه‌ای هستیم و از پرت منابع در سطوح مختلف جلوگیری کرده‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار کرد: بدهی‌های بیمه سلامت استان به مؤسسات طرف قرارداد بروز است و بدهی‌ها به بخش خصوصی تا تیرماه و بخش عمومی تا خردادماه و علی الحساب تا خردادماه پرداخت شده است. 

اربابی با بیان اینکه با همکاری موسسات تاکنون در استان با مشکلی مواجه نشده‌ایم، تصریح کرد: برای مرکز جامع بیماران خاص نسبت به سایر موسسه‌ها و داروخانه‌ها دو تا سه ماه زودتر مطالبات را پرداخت می‌کنیم تا در تامین منابع با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: دفترچه بیمه یک موضوع مهم در زندگی افراد است که باید از آن صیانت کنند چراکه ممکن است ازطریق افراد سودجو پیشنهاداتی به ویژه به افراد دارای بیماری خاص داده شود که نباید مورد سوء استفاده قرار بگیرند و وظیفه ما امدادرسانی و کمک به این افراد است، مردم لازم است از مشورت‌های بی مورد توسط افرادی که تخصص ندارند پرهیز کنند تا بتوانیم با همراهی مردم و جامعه پزشکی منابع محدود پزشکی را به سمت درست هدایت کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار کرد: در راستای الکترونیکی شدن نسخه‌ها شاهد تولید نرم افزارهایی توسط بخش خصوصی در کشور هستیم که تسهیل‌کننده کار هستند و امید است تا پایان آذرماه به رقم خوبی در بخش غیردولتی برسیم.

اربابی ادامه داد: الکترونیکی شدن نسخه‌های بیماران سرپایی در بخش خصوصی ۱۰۰ درصد اجرایی شده است و مطب‌ها و داروخانه‌ها در این زمینه همکاری می کنند و از ابتدای سال ۱۰۰ هزار نسخه تولید شده است.

وی بیان کرد: برخی از پزشکان پنج درصد و برخی دیگر نیز ۱۰۰ درصد به سمت تولید نسخه الکترونیکی روی آورده‌اند و باید این موضوع مهم افزایش یابد و امیدواریم در ماه‌های آینده این مهم به بالای ۵۰ درصد برسد با اینکه بازه زمانی که برای جامعه پزشکی تعیین کرده‌ایم ابتدای آذرماه است.

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار کرد: این مزایا شامل ارائه خدمات با کد ملی، ارائه خدمات مطلوب و حذف خدمات مازاد است و اگر به پوشش ۱۰۰ در صدی برسیم بحث حذف دفترچه‌ها را شاهد خواهیم بود لذا سوءاستفاده، استفاده از کاغذ، گم شدن دفترچه و سایر را نخواهیم داشت.

اربابی با اشاره به اجرای طرح الکترونیکی شدن اسناد بیماران بستری در ۱۷ بیمارستان خراسان جنوبی، تصریح کرد: از این تعداد سه مورد غیردولتی و ۱۴ مورد دولتی دانشگاهی است.

وی یادآور شد: در این زمینه در حال مذاکره با سه بیمارستان غیردولتی نیز در استان هستیم و بحث الکترونیکی شدن اسناد بیماران بستری در بیمارستان تأمین اجتماعی تا یک ماه آینده انجام می‌شود که این موضوع در بیمارستان نیروهای مسلح نیز در حال پیگیری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بيمه سلامت مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی آزمون وسع بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۴۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت

معاون تربیتی بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی از مشارکت ۴ هزار دانش آموز و ۱۲۰ فرهنگی در هشتمین جشنواره سفیران سلامت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی گلدانی‌مقدم در آیین اختتامیه هشتمین دوره جشنواره سفیران سلامت استان خراسان جنوبی که در پژوهشکده تعلیم و تربیت استان برگزار شد اظهار داشت: امسال بیش از 4 هزار دانش آموز و 120 فرهنگی استان دربرگزاری این جشنواره شرکت کردند.

وی با اشاره به انتخاب 800 اثر برگزیده در مرحله شهرستانی هشتمین جشنوراه سفیران سلامت توسط داوران، گفت: از مجموع این تعداد اثر، 67 اثر جواز حضور و رقابت در مرحله استانی را به دست آوردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به نقش سفیران سلامت ر ارتقای شاخش های بهداشت و سلامت فردی، اجتماعی، روحی، جسمی و توانمند سازی دانش آموزان در مواجه با تهدیدات آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: از مجموع 67 اثر راه یافته به مرحله استانی، پس از ارسال و داوری آثار در دبیرخانه کشوری این جشنواره، 5 اثر از آثار دانش آموزان استان به عنوان برگزیده کشوری معرفی شدند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان سفیر‌ سلامت می‌توانند زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و کم اثرکردن این گونه تهدیدات در مدارس و جامعه نقش آفرین باشند تصریح کرد: با مشارکت فعال سفیران سلامت می‌توانیم مدارس پاکیزه، سالم‌ و عاری از تهدیدات و  آسیب‌های اجتماعی و خطرات ناشی از آن باشیم.

گلدانی‌مقدم افزود: سفیران‌ سلامت زمانی که در این عرصه شروع به فعالیت می‌کنند باید بدانند که وظایف مهمی بر عهده دارند که باید به آن‌ها به خوبی عمل کنند که به عنوان سفیر سلامت کوشا و فعال شناخته شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: هشتمین جشنواره سفیران سلامت در رشته‌های قصه‌گویی، سرود، مدرسه کوچک، نقاشی، باغچه کوچک ساز، بهداشت، داستان مصور، فیلم کوتاه، اینفوگرافی، کاریکاتور و عکاسی برگزار شد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر