Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@23:33:50 GMT

صادرات کالاهای اساسی از مرز مهران ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۴۶۴۵

صادرات کالاهای اساسی از مرز مهران ممنوع شد

روح‌الله غلامی مدیر کل گمرکات استان ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: بر اساس بخش نامه‌های صادره و پیرو ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ابلاغ شده صادرات کالای‌های اساسی از جمله گوشت قرمز از مرز مهران ممنوع است.

وی افزود: کامیون‌ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرکات ایلام گفت: اخبار منتشره در فضای مجازی مبنی بر صادرات گوشت قرمز از مرز مهران صحت ندارد، در حال حاضر هیچ کالای اساسی از مرز مهران صادر نمی‌شود.

وی ادامه داد: گمرک مهران فعالیت خود را از سال ۸۲ با صادرات ۳۸ میلیون دلار کالا آغاز کرده است؛ مجموع صادرات انجام شده  از گمرک مهران در شش ماهه اول سال جاری حدود ۱۸۳ میلیون دلار کالا از طریق مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

غلامی تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی محصولات پالاستیکی و فلزی، کاشی و سرامیک، سنگ و مصالح ساختمانی، تره‌بار، کولرهای گازی و قطعات خودرو بوده است.

انتهای پیام/ 970821/و

منبع: فارس

کلیدواژه: مرز مهران صادرات استان ایلام ایلام مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۴۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد بی‌سابقه بیش از ۷ میلیون زائر از مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام گفت: بیش از هفت میلیون و ۸۰۸ هزار مسافر در سال گذشته از مرز بین‌المللی مهران تردد کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سیدزاهدین چشمه خاور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، شاهد حضور پرشور زائران و مسافران از مرز مهران بودیم، به نحوی که بیش از هفت میلیون و ۸۰۸ هزار نفر از این مرز تردد کردند.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه تردد در مقایسه با سال‌های گذشته، افزود: از این تعداد، شش میلیون و ۷۱۵ هزار و ۱۹۵ نفر ایرانی و یک میلیون و ۶۱ هزار و ۸۱۱ نفر خارجی بوده‌اند.

مرز مهران به دلیل نزدیکی به عتبات عالیات در عراق، به عنوان مهم‌ترین و پرترددترین مرز زمینی برای تردد زائران ایرانی شناخته می‌شود. همچنین از این مرز برای تبادلات تجاری بین ایران و عراق نیز استفاده می‌کنند.

کد خبر 744281

دیگر خبرها

  • برگ برنده ایران در تامین امنیت غذایی/انبارها پُر از کالاست
  • تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ نیما برای واردات کالاهای اساسی
  • تامین ارز صنایع ،دارو و کالاهای اساسی از مرز ۱.۹ میلیارد دلار گذشت
  • اختصاص ۴۲۶ میلیون دلار ارز به کالاهای اساسی و دارو
  • هدیه عجیب برای تولد مهران مدیری
  • یک‌ میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا از استان مرکزی صادر شد
  • کالاهای استان مرکزی به ۸۷ کشور جهان صادر شد
  • وضعیت آرام بازار کالاهای اساسی در کرج
  • تردد بی‌سابقه بیش از ۷ میلیون زائر از مرز مهران
  • کمبودی در عرضه کالای اساسی خانوار نداریم