Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، «لزوم ارتقای راه‌های مواصلاتی نیشابور- کاشمر و نیشابور- تربت حیدریه به راه اصلی» یکی از سوژه‌هایی است که مخاطبان خبرگزاری اقدام به ثبت آن در سامانه«فارس من» این رسانه کرده و از ما خواستار پیگیری آن بودند.

معاون مهندسی، ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در این خصوص به فارس گفت: سال گذشته با توجه به ادله‌ای که در خصوص ارتقای محور 125 کیلومتری نیشابور به کاشمر به راه اصلی جمع‌آوری کرده بودیم، وزارت راه و شهرسازی مجوز انجام مطالعات اولیه را به ما اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد پارسا با بیان اینکه البته بحث چهار خطه کردن این محور در دستور کار نیست، بلکه ارتقاء به راه اصلی مدنظر است، اظهار کرد: قرار شده اعتبار مطالعات این طرح در سال جاری داده شود تا ما مطالعات امکان‌سنجی را انجام و پس از تکمیل آن را وزارت راه و شهرسازی ارسال و سپس به سازمان مدیریت بودجه ارسال تا ردیف اعتباری اختصاص داده شود.

وی افزود: پیش بینی ما این است که برای سال 1400 ردیف اعتباری برای محور نیشابور به کاشمر اخذ و کار را آغاز کنیم.

معاون مهندسی، ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در ادامه در خصوص ارتقاء راه نیشابور به تربت حیدریه به راه اصلی هم خاطرنشان کرد: برای این راه هم نامه‌نگاری انجام شده، اما مجوز مطالعه هنوز دریافت نکرده‌ایم.

پارسا در خصوص علت آن، بیان کرد: البته بخشی از محور نیشابور به تربیت حیدریه به محور رباسنگ وصل می‌شود که در آن بخش محور چهار خطه شده، بنابراین طول این مسیر کمتر شده است.

وی در خصوص شرایط تبدیل راه فرعی به اصلی، به طور کلی تغییر شرایط، تغییر ترافیک، وجود امکانات در کنار جاده را بخشی از این شرایط خواند و خاطرنشان کرد: هنوز ما ادله اولیه برای تبدیل شدن به راه اصلی در محور نیشابور به تربت حیدریه را نداریم.

معاون مهندسی، ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در پاسخ به این پرسش که در کل استان چند راه فرعی امکان تبدیل شده به راه اصلی را دارند؟ گفت: بیشتر محورهای شهرستان‌هایی مانند جوین و جغتای که به‌تازگی تبدیل به شهرستان شده‌ و بحث ترافیکی آنان تغییر یافته است را درخواست تبدیل به محور اصلی داده‌ایم که برخی را توانسته‌ایم مجوز اخذ کنیم و برخی را خیر.

انتهای پیام/ 70071

منبع: فارس

کلیدواژه: فارس من محمد پارسا محور نیشابور ـ کاشمر اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی راه و شهرسازی محور نیشابور راه اصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۴۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به الکترونیکی در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر سیاح پیش از ظهر سه شنبه در نشست اخذ شناسه یکتا برای مجوزهای کاغذی از طریق درگاه ملی مجوزها که در سالن اقتصاد مقاومتی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز برگزار شد، گفت: تا سوم اردیبهشت سال ۱۴۰۳، ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به الکترونیکی تبدیل و دارای شناسه یکتا شدند.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: امیدواریم تا ۲۵ اردیبهشت ماه یک میلیون و ۶۰۰ هزار مجوز کاغذی مانده در دست مردم در این مدت زمان باقی مانده به شناسه یکتا تبدیل شوند و شاهد تبدیل بیش از دو میلیون پروانه کاغذی اعم از صنفی و غیرصنفی در کشور به مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا باشیم.

وی بیان کرد: تعداد مجوزهای کاغذی که صادر می‌شود و در درگاه نیست بسیار کم است و برای آنها تسهیلاتی قائل می‌شویم که اولاً صادرکننده زودتر به درگاه وارد شود و ثانیاً کسی که آن مجوز را دارد بتواند خارج از آن سیستم ادامه حیات دهد.

سیاح خاطرنشان کرد: اگرچه برای صدور تبدیل مجوزها بر اساس قانون از ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، فردی که شناسه یکتا ندارد به منزله بدون مجوز است اما با خشونت و تندی برخورد نمی‌کنیم بلکه کاری می‌کنیم تا در فرصت باقی مانده همه وارد درگاه شوند و درصد کمی را که باقی مانده‌اند با آرامش و ارسال پیامک به تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا دعوت می‌کنیم.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: فردی که بخواهد خارج از کنترل و نظارت حکومتی و به صورت زیرزمینی کار کند، به تدریج خدمات دولتی وی قطع می‌شود. مهمترین مزیت این طرح برای فعال اقتصادی این است که می‌تواند بدون حضور و به صورت ۲۴ ساعته از خدمات دولتی بهره مند شود.

کد خبر 6086774

دیگر خبرها

  • ۲۵ اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا
  • تبدیل بیش از ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه
  • کدام استان‌ها و دستگاه‌ها در تبدیل مجوز‌های کاغذی صدرنشین هستند؟
  • لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت
  • قابل توجه فعالان اقتصادی
  • حذف کسب وکارهای غیرقانونی از گردونه رقابت با مجوز الکترونیکی
  • قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند
  • تبدیل ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به الکترونیکی در کشور
  • مهلت تبدیل مجوز‌های قدیمی به مجوز‌های جدید تا ۲۶ اردیبهشت