Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم طاهری گفت: طرح استیضاح رئیس‌جمهور توسط برخی نمایندگان مجلس به معنای اضافه کردن یک بحران جدید به کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، ابراهیم طاهری عضو هیئت علمی دانشگاه یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: جمهوری اسلامی ابتدا با رویکرد مذاکره وارد میدان شد اما طرف مقابل به عهدی که بسته بود پایبند نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایط فعلی بحث مذاکره را پیش کشیدن توسط برخی مسئولین به هیچ وجه به نفع کشور نیست و در این اوضاع مذاکره هیچ فایده‌ای برای کشور و مردم ندارد.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: میز مذاکره محل نمایش توان‌ها است  و آنجا در مورد مسائل واقعی دنیای سیاست صحبت می‌شود، لذا در شرایط بحرانی صحبت کردن از مناظره منطقی نیست؛ اگر بایدن هم در آمریکا روی کار بیاید، تقاضاهای ترامپ را هم از ما خواهد داشت.

طاهری خاطرنشان کرد: آن زمانی که ما رفتیم پای میز مذاکره هزاران کیلو اورانیوم غنی شده با غنای بالا داشتیم اما امروز در سایت نطنز که با غنای بالا اورانیوم تهیه می‌کرد را به آزمایشگاه تبدیل کردیم.

وی عنوان کرد: در شرایطی که امروز کشور قرار دارد، حاشیه‌سازی‌ها به مصلحت کشور و مردم نیست و نباید با اظهارات و مواضع نادرست، برای جامعه توقع نابجا ایجاد کرد و جو کشور را بیش از این آشفته کرد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه یزد اضافه کرد: از سوی دیگر طرح استیضاح رئیس‌جمهور توسط برخی از نمایندگان مجلس نیز به معنای اضافه کردن یک بحران جدید به کشور است و منطقی نیست که کسانی در این شرایط دنبال چنین مسئله‌ای باشند.

طاهری تأکید کرد: در حال حاضر در وضعیتی هستیم که باید به نظام بین‌الملل یک پیام واحد را ارسال کنیم و طرح استیضاح رئیس‌جمهور در شرایطی که نهایتا 8 ماه دیگر تا زمان برگزاری انتخابات مانده است، نمی‌تواند اقدام مناسبی باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: استیضاح رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز دوشنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های سفر رسمی به پاکستان، در دیدار «سردار ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان که در محل اقامت رئیس جمهور انجام شد، با اظهار امیدواری نسبت به اینکه این سفر گامی در جهت توسعه روابط باشد، نقش مجالس دو کشور در تسهیل و تسریع ارتقای روابط فیمابین مهم و موثر عنوان کرد.

رئیسی با بیان اینکه در برابر دشمنی‌های دشمنان ۲ راه تسلیم یا مقاومت وجود دارد، افزود: در فلسطین نیز عده‌ای راه سازش را در پیش گرفتند و عده‌ای راه مقاومت که هزینه سازش به مراتب از مقاومت بیشتر است. جمهوری اسلامی ایران از سویی دیپلماسی و میز مذاکره را ترک نکرد و از سوی دیگر در برابر فشار‌ها و تحریم‌های آمریکایی‌ها گزینه مقاومت و ایستادگی را برگزید و از حقوق خود کوتاه نیامد، در نتیجه امروز شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم و مقامات رسمی آمریکایی اعتراف می‌کنند که سیاست فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است.

رئیس جمهور با برشمردن برخی توانمندی‌های کشورمان از جمله در حوزه تولید خودرو، فعالیت بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان و نظایر آن، از آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها و دستاورد‌های خود در حوزه‌های مختلف با کشور دوست و برادر پاکستان و ارتقای روابط در عرصه‌های مختلف خبر داد.

«سردار ایاز صادق» نیز در این دیدار از طرف خود و احزاب مختلف پاکستانی به رئیسی خوش‌آمد گفت و اظهار داشت: هیچ کدام از احزاب پاکستانی چه احزاب همسوی دولت و چه احزاب اپوزیسیون، مخالف روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران نیستند.

رئیس مجلس ملی پاکستان همکاری، تفاهم و اشتراک نظر میان مقامات دو کشور را کم‌نظیر توصیف و با بیان اینکه گروه دوستی ایران بیشترین عضو را در مجلس پاکستان دارد، تصریح کرد: پاکستان هم علاقمند به گسترش روابط و هم نیازمند توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی، توسعه بازارچه‌های مرزی، همکاری‌های اقتصادی و تعاملات تجاری با جمهوری اسلامی ایران است و مجلس پاکستان آمادگی دارد در جهت رفع هر گونه مانع یا مشکلی در مسیر تقویت روابط فیمابین گام‌های عملی و موثر بردارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
  • درخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین
  • زلنسکی و احتمال مذاکره با روسیه!
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم | شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم
  • جابجایی «حلقه اول» یاران رئیسی از پُستی به پُست دیگر /اصلاح کابینه، شاید وقتی دیگر! +جدول