Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی یاسمی روز چهارشنبه در نشست شورای عشایر استان ایلام اظهار داشت: جامعه عشایری استان با در اختیار داشتن یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سالانه هشت هزار و ۱۰۰ تن گوشت قرمز، ۲۵ هزار تن شیر، ۴۶۵ تن روغن حیوانی، ۳۶۰ تن کشک و یک هزار و ۳۵۰ تن پشم تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

وی یادآور شد: اکنون روزانه ۷۲۰ مترمکعب آب با کمک ۱۴ دستگاه تانکر به عشایر استان آبرسانی می‌شود که در روزهای گرم این میزان به روزانه به یک هزار و ۱۰۰ مترمکعب می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: پنج هزار متر راه‌های عشایری استان سالانه نگهداری می‌شود که نیازمند تامین اعتبار برای مرمت و بهسازی هستند زیرا در اثر سیلاب دچار تخریب می‌شوند.

یاسمی گفت: مهمترین پروژه در دست اقدام آبرسانی به مناطق عشایری است که به منظور تامین آب شرب به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال اکنون در حال اجراست.

وی ادامه داد: بانک سامانه اطلاعاتی عشایر استان ایلام راه‌اندازی شده و همه اطلاعات عشایر در آن ثبت شده است.

وی اضافه کرد: اهم مشکلات عشایر بحث عدم خرید دام مازاد سالانه به تعداد ۲۳۰ هزار راس است که نیازمند پشتیبانی مالی از سوی دولت است تا با قیمت روز خریداری شوند.

وی بحث کمبود ماشین‌آلات راهسازی برای احداث راه‌های عشایری، مشکل اینترنت و خط تلفن همراه، واکسیاسیون دام‌های عشایر، بهداشت و درمان عشایر، آموزش و همچنین آبرسانی را از مشکلات عشایر استان برشمرد.

دام مازاد عشایر ایلام باید خریداری شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: مازاد دام سبک و سنگین عشایر باید با تدبیر دولت و تامین اعتبار خریداری شود تا آنان بتوانند به فعالیت خود در زمینه دامپروری ادامه دهند.

جهانگیر رستم‌زاد افزود: عشایر قشر مولد و فعال و تولیدکننده جامعه هستند اما این سخنان نباید تنها در قالب شعار و حرف باقی بماند بلکه باید برای عملی کردن این شعارها حمایت‌هایی صورت گیرد که در زندگی آنان اثرگذار باشد.

وی تامین اعتبار مورد نیاز به قیمت روز برای خرید دام مازاد عشایر را در افزایش تولید و کمک به افزایش توان اقتصادی عشایر و قطع دلالان و واسطه‌ها که دام مازاد را با قیمت ناچیز خریداری می‌کنند، موثر برشمرد.

اختصاص ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت‌های عشایر ایلام

معاون امور عمرانی استاندار ایلام نیز از اختصاص۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار به زیرساخت‌های عشایر استان خبر داد و گفت: با کمک این میزان اعتبار ۲ هزار ۴۰۰ کیلومتر جاده برای دسترسی عشایر استان بهسازی شده است.

احمد کرمی اظهار داشت: تلاش شده است تا تمام مناطق عشایری ایلام تحت پوشش قرار بگیرند و در حوزه برق و برق‌رسانی به عشایر ۳۰۰ پنل خورشیدی تهیه و به عشایر واگذار شد و در زمینه آب و سوخت نیز سعی شده است تا این قشر مشکلی نداشته باشند.

وی تاکید کرد: دسترسی عشایر به تلفن همراه باید پیگیری شود تا مشکل آنان برطرف شود .

معاون امور عمرانی استاندار ایلام همچنین خواستار ایجاد بازارچه در شهرهای استان شد تا محصولات ارگانیک تولیدی عشایر به صورت مستقیم عرضه شود.

کرمی افزود: بدون شک مردم برای خرید این مواد متنوع و ارگانیک استقبال می‌کنند و درآمد مناسبی برای عشایر در این بخش بدست می‌آید.

برچسب‌ها زندگی عشایری ایلام رونق تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری ایلام رونق تولید زندگی عشایری ایلام رونق تولید اخبار کنکور عشایر استان دام مازاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حاتم شکری گفت: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ماه ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.

او تأکید کرد: از ابتدای طرح تاکنون ۱۰هزار نفر از مادران خانه‌دار داری سه فرزند و بیشتر روستایی و عشایری پیش ثبت نام نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر انجام داده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان افزود: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۵۲ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان اقدام به پیش ثبت‌نام کنند.

دیگر خبرها

  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد