Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، جلسه شورای راهبری تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دکتر سیدمحمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، مولوی اسحاق مدنی مشاور رئیس دانشگاه در امور اهل سنت، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحامد علم‌الهدی معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دکتر علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان ها، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر و دیگر اعضا در سازمان مرکزی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طهرانچی در ابتدای این جلسه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از معدود سازمان هایی است که اهل تشیع و تسنن در کنار یکدیگر هستند، گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی، علاوه بر حضور دانشجویان اهل سنت، اساتید و کارکنان بسیاری نیز در این مجموعه فعالیت دارند که اهل سنت هستند و لازم است با یک نگاه تقریب مذاهبی آنها را پاس بداریم.

وی خاطرنشان کرد: در واحدهای افغانستان و امارات دانشگاه آزاد اسلامی، مسئله تقریب مذاهب از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تأسیس دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: شورای راهبری تقریب بین‌المذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی از سال گذشته ایجاد شده تا فرهنگ تقریب مذاهب را در این دانشگاه ترویج کند. در این راستا دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی از جمله لارستان، سنندج، زاهدان و... افتتاح شده است.

طهرانچی در ادامه به دیدارهای خود با علمای اهل سنت در شهرهای مختلف اشاره کرد و افزود: در دیدارهایی که در سفرهای استانی، با علما و امامان جمعه اهل سنت داشتیم، علاقه خود را نسبت به توسعه و همین طور بحث تقریبی نشان دادند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دانشگاه به دلیل اینکه در پهنه کشوری گسترده است و در همه نقاط در ارتباط مستقیم با اقشار مختلف جامعه اعم از اهل سنت و اهل شیعه است، در ایفای نقش تقریب مذاهب از اهمیت زیادی برخوردار است.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در شورای راهبری تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.

کد خبر 5053481 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد تقریب مذاهب اسلامی محمد مهدی طهرانچی دانشگاه آزاد اسلامی ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری آموزش مجازی دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش دانشگاه پیام نور پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشجویان دانشگاه ها وام دانشجویی رتبه بندی دانشگاه ها اینترنت حجت الاسلام والمسلمین دانشگاه آزاد اسلامی تقریب مذاهب اسلامی مذاهب اسلامی رئیس دانشگاه اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۴۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکبر پیرستانی معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در هشتمین رویداد نوآورانه «ترنج» که با هدف توانمندسازی راهبردی نوآوران جوان برگزار شده بود، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های دانشگاه آزاد، مهارت‌آموزی است و دنبال خلّاقیت و کارآفرینی دانشجویان دانشگاه هستیم.

وی افزود: به‌عنوان دانشگاهِ پیشرو، مبدع طرح پیش رو هستیم و تمایل داریم دانشجویان در کنار تحصیل مهارت‌آموزی هم داشته باشند و تیم‌هایی را پیدا کنند و کارآفرینی کنند.

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: اتفاقات بسیار خوبی در دانشگاه رقم خورده و دنبال جذب و اشتغال دانشجویان خود پس از تحصیل هستیم؛ از این رو طرح پویش (اشتغال همزمان با تحصیل)) را رقم زدیم.

پیرستانی افزود: یکی از امتیازات طرح پویش این است که اگر دانشجو در دوران دانشجویی وارد محیط واقعی کار شود؛ از منظر میزان دستمزد و حقوق مقایسه نمی‌کند و در انجام کار راحت‌تر است، همچنین در بررسی‌های صورت گرفته در مراکز کارآفرینی و به دلیل اینکه ارتباط و تعامل بین دانشجو و صنعت اتفاق نمی‌افتاد؛ عملاً تناسب بین علاقه و شغل بررسی نمی‌شد، اما اکنون کارشناسان
شرکت‌های بزرگ با حضور در دانشگاه با دانشجو مصاحبه کرده و از توانمندی‌ها و علایق دانشجو برای حضور در عرصه اطلاع پیدا می‌کنند.

وی عنوان کرد: این پروسه دو امتیاز دارد؛ نخست اینکه دانشجو پس از گذار از فیلتر‌های مورد نظر وارد دستگاه مورد نظر شده و حضور ماندگارتر و مفیدتری خواهد داشت و هم اینکه برای صنعت یا آن مؤسسه تولیدی این اطمینان حاصل می‌شود که حمایت معنوی دانشگاه پشت سر دانشجوست و به‌لحاظ حفظ اموال و دستاورد‌های علمی و اختراعات به یک اطمینان خاطری می‌رسد.

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: پایان‌نامه‌ها را نیز هدفمند و با شناسایی مشکلات صنایع موضوعات را احصاء کردیم تا کاربردی کنیم؛ به این صورت که یا قابلیت تبدیل شدن به صنعت داشته باشد یا گره‌ای از صنعت باز کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • دیدار رئیس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی با دکتر ولایتی
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی الزامی شد
  • تمجید نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان از عملیات وعده صادق
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری را به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • دکتر طهرانچی: ساخت مسکن در ۹۵۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
  • پیام دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پی عملیات «وعده صادق»