Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران به نقل از مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این نشست که به‌صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور رؤسای آمبودزمان شش کشور عضو هیأت‌مدیره انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های سازمان در زمینه مبارزه با کرونا گفت: امسال با توجه به فراگیری ویروس کرونا، ملت ایران در دو جبهه در حال جنگ هستند؛ اول مبارزه با ویروس کووید ۱۹ و دوم جنگ با تروریسم اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران که تأثیر قابل‌توجهی در مبارزه با بیماری کووید ۱۹ به‌ویژه در زمینه نیازهای بهداشتی مانند دارو و نیازهای غذایی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از تحریم‌های ظالمانه آمریکا گفت: علی‌رغم ادعای آمریکا که راه تأمین دارو و غذا برای ایران باز هست؛ اما تمام درگاه‌های تأمین و انتقال دارو و موادغذایی به کشور ایران مسدود است. اما درعین‌حال ملت ایران علی‌رغم همه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی در مدت بسیار کوتاهی ظرف کمتر از چند هفته توانست نسبت به تولید اقلام بهداشتی ازجمله ماسک و مواد ضدعفونی اقدام کرده و حتی فرآیند تولید داروی ویروس کرونا را شروع کند و در این زمینه به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

رئیس آمبودزمان جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ما تجربه خوبی در زمینه تولید و توزیع اقلام بهداشتی که در روزهای اول شیوع این ویروس به‌شدت دچار مشکل بودیم، پیدا کردیم. به‌نوعی که امروز علاوه بر تأمین نیاز داخلی آمادگی صادرات برخی اقلام بهداشتی را داریم.

وی تأکید کرد: سازمان بازرسی‌کل کشور از ابتدای شیوع بیماری کرونا در ایران بر همه اقداماتی که در جهت پیگیری کنترل این بیماری و رفع نیازهای اولیه مردم صورت گیرد، نظارت کرده است؛ ازجمله اینکه پیگیری سازمان باعث شد نسبت به تأمین تجهیزات اولیه بهداشتی قبل از شروع بیماری در کشور اقدام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات موردنیاز مقابله با کرونا با پیگیری که سازمان بازرسی کل کشور انجام داد، مرتفع شد. نظارت بر توزیع اقلام در بیمارستان‌ها و کنترل میزان دپو یا نگهداشت اقلام مبارزه با کرونا در کشور باعث شد این اقلام از توزیع مناسبی برخوردار باشند.

وی گفت: یکی از اقدامات و تجاربی که ایران در جریان مبارزه با این ویروس دارد استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید اقلام بهداشتی است و همچنین استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی و بخش‌های نظامی و انتظامی برای مبارزه با کرونا است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگر از این نشست، با اشاره به اهمیت موضوع آموزش در ارتقای فعالیت‌های آمبودزمانی انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی چند پیشنهاد کاربردی ارائه کرد که با استقبال اعضا مواجه شد.

نایب رئیس آمبودزمان کشورهای اسلامی همچنین از این انجمن خواست با توجه به مذاکرات قبل، بیانیه‌ای درباره اهانت به قرآن کریم و پیامبر اعظم (ص) و همچنین خیانت امارات و بحرین در خصوص برقراری رابطه رسمی با رژیم صهیونیستی صادر کنند.

در اجلاس هیأت‌مدیره انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی که به‌صورت آنلاین برگزار شد، شریف مالکوچ «رئیس آمبودزمان ترکیه» و «رئیس آمبودزمان کشورهای اسلامی»، حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و نایب رئیس انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی، مشتاق احمد سوکرا «نماینده فدرال مالیاتی پاکستان» و «دبیرکل انجمن آمبودزمان‌های کشورهای اسلامی»، سابینا علی آوا «کمیسیونر حقوق بشر جمهوری آذربایجان»، محمد بن علی لو «آمبودزمان مراکش» و احسان حسین بابیکر «رئیس سازمان شکایات مردمی سودان» حضور داشتند.

دستور کار این نشست که پیشتر برای اعضا ارسال‌شده بود عبارت است از «اقدامات و فعالیت‌های نهادهای آمبودزمانی در خصوص بیماری همه‌گیر جهانی کووید ۱۹»، «فعالیت‌های آموزشی»، «تقویت شبکه ارتباطی بین اعضای انجمن»، «پیشنهادهای مربوط به میزبانی اجلاس آینده هیأت‌مدیره و اجلاس مجمع عمومی برای سال ۲۰۲۱».

در اجلاس مجمع عمومی انجمن آمبودزمان‌های کشورهای اسلامی که در سال ۲۰۱۹ در شهر استانبول برگزار شد، تصمیم گرفته شد که آمبودزمان کشور مراکش میزبان اجلاس هیأت‌مدیره انجمن در سال ۲۰۲۰ باشد. بااین‌حال به دلیل همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، توافق شده است که این اجلاس از طریق ویدئوکنفرانس انجام شود.

 

اخبار مرتبط روحانی: در وضعیت فعلی، دلیلی برای محدودیت در تامین دارو وجود ندارد کمبود انسولین تحت تاثیر تحریم‌ها ظریف: تحریم‌های آمریکا علیه ایران تروریسم پزشکی است نامه وزیر بهداشت به سازمان بهداشت جهانی برای فراخوان جهانی پایان تحریم آمریکا توضیحات رئیس سازمان بازرسی کشور در مورد پرونده قرارداد ویلتموس

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا تحریم دارویی ایران درویشیان کمبود انسولین سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سازمان بازرسی کل کشور رئیس سازمان بازرسی کشورهای اسلامی اقلام بهداشتی هیأت مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم؟!

صادق بوستانی صبح امروز در حاشیه بازدید سرزده از سازمان منطقه آزاد بوشهر، اظهار داشت: بر اساس گزارشات متعدد واصل شده به دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقى استانداری بوشهر متأسفانه شاهد حضور تیم پروازی در سازمان منطقه آزاد بوشهر هستیم.

به گزارش تسنیم، مدیرکل بازرسی استانداری بوشهر با بیان اینکه شناسایی مدیران پروازی با توجه به مأموریت معاونت اجرایی رئیس جمهور صورت می‌گیرد، گفت: بر‌اساس بررسی که از سازمان منطقه آزاد بوشهر شده متوجه شدیم علاوه بر مدیر اجرایی، کارشناسان این مجموعه نیز پروازی هستند که این مسئله دهن‌کجی به مردم استان بوشهر محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی از مدیران پروازی هر چند ماه یک بار و بعضاً در هر ماه به مدت بسیار کوتاهی در محل کار حضور پیدا می‌کنند که همین مسئله باعث آسیب به مجموعه و عقب‌ماندگی در برنامه‌ها می‌شود.

مدیرکل بازرسی استانداری بوشهر افزود: وجود مدیران پروازی باعث رکود در فعالیت‌های سازمانی و تحمیل هزینه‌های سنگین مالی می‌شود.

بوستانی خاطر نشان کرد: در اسرع وقت مکاتبات لازم با معاون اجرایی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور صورت خواهد گرفت و انتظار این است با توجه به تأکیدات رئیس جمهور مدیران پروازی ناکارآمد در سایر دستگاه‌ها و صنایع استان را شناسایی خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • معرفی پرفروش‌ترین دارو‌ها در ایران + اسامی و میزان فروش
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم؟!
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • کاهش ۵۰ درصدی قیمت برنج ایرانی با حمایت بخش خصوصی
  • موضع امت اسلامی زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود
  • ۲۴حلقه چاه غیرمجاز در دماوند مسدود شد
  • انجمن واردکنندگان برنج ایران: برنج وارداتی هم از سفره مردم پر می‌کشد؟