Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد رزم ظهر امروز در حاشیه بازدید از حوزه قضایی شهرستان چگنی ضمن تبریک حلول ماه مبارک ربیع الاول، ابراز داشت: هدف از این بازدید دیدار چهره به چهره با همکاران قضایی و اداری و عرض خدا قوت و خسته نباشید به آنان می‌باشد و در این دیدارها نیازها و کمبودهای هر حوزه شناسایی و مرتفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن رسیدگی به مسائل و مشکلات حوزه قضایی شهرستان چگنی افزود: در این سفر برای احداث ساختمان دادگستری، واحدهای سازمانی، ایجاد واحد ثبتی و پزشکی قانونی شهرستان چگنی مصوباتی در نظر گرفته شده و تا اجرای کامل پیگیری خواهند شد.

 رئیس کل دادگستری لرستان توجه ویژه به سیاست‌های اولویتی، محوری و راهبردی ریاست محترم قوه قضاییه را از اهداف اصلی دستگاه قضایی در استان برشمرد و افزود: تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت انسانی، قضاوت عادلانه که منجر به تامین امنیت در جامعه شود، کاهش موجودی پرونده‌ها و پرونده‌های معوقه، مجازات‌های جایگزین حبس و سایر سیاستهای اولویتی قوه قضاییه در دستور کار جدی دادگستری استان قرار دارد.

رزم با اشاره به اینکه شهرستان چگنی در زمینه مجازات‌های جایگزین حبس پیشتاز است، بیان داشت: بر اساس تصمیمات و دستورات صادره به معاونت‌های ستادی دادگستری استان، جشنواره رای با محوریت مجازات‌های جایگزین حبس در استان برگزار و از قضات موفق در این زمینه تجلیل خواهد شد.

وی کاهش جمعیت کیفری را از اولویت‌های قوه قضاییه عنوان کرد و اظهار کرد: بر اساس یکی از مصوبات سفر امروز زندانیان شهرستان چگنی غربالگری و محکومین واجد شرایط از ارفاقات قانونی مانند تبدیل و تعلیق مجازات، مراقبت الکترونیکی و مرخصی پایان حبس بهره‌مند می‌گردند.

رئیس شورای قضایی استان ضمن تاکید بر اینکه با اراذل و اوباش برخورد جدی صورت خواهد گرفت و این اشخاص از ارفاقات قانونی محروم خواهند شد، افزود: حمایت از کارخانجات و سرمایه گذاری و تولید در دستور کار دستگاه قضایی استان لرستان قرار دارد و ما با متعرضین به واحدهای تولیدی و صنعتی به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به این که ابلاغ الکترونیک در شهرستان چگنی بخوبی صورت می‌گیرد که از این بابت از مجموعه دادسرای شهرستان چگنی تقدیر و تشکر بعمل می‌آید.

رزم ابراز داشت: برگزاری جلسات ستاد مبارزه باجرایم خاص و شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در این شهرستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بایستی در دستور کار رییس دادگستری شهرستان چگنی قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قوه قضاییه استان لرستان سرمایه گذاری لرستان شهرستان چگنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سمنان، حجت الاسلام اکبری در دیدار با امام جمعه گرمسار بیان کرد: با همراهی و همدلی تمامی مسئولان شهرستان، مأموریت‌ها و برنامه‌های عدلیه در این حوزه قضائی در زمینه‌های نظم، امنیت، آرامش، احقاق حق و ابطال باطل رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه یکی از قوای تأثیر گذار کشور است و بنا به اصل ۱۵۶ قانون اساسی عهده دار مأموریت‌های مختلفی است بیان کرد: دستگاه قضائی در اجرای مأموریت‌های محوله از مردم می‌خواهد در موضوعات مهمی از قبیل؛ پیشگیری از وقوع جرم، کاهش آسیب‌های اجتماعی و فصل خصومت‌ها در جامعه مسئولان قضائی استان را یاری رسانند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه در جمع مقامات قضائی شهرهای گرمسار، ایوانکی و آرادان اظهار کرد: شاکله و بنای عالم برپایه عدالت است و در مسیر اجرای عدالت افرادی از بیرون سختی‌های خدمت در دادگستری را درک نمی‌کنند. لکن در این مسیر با بکار بستن ظرفیت‌ها، رعایت حساسیت‌ها و دقت نظر کامل ترازو و میزان عدالت را می‌توان در جامعه به درستی ساری و جاری کرد.

اکبری دادگستری خوب و سالم را از نشانه‌های کشور سالم و روبه پیشرفت دانست و بیان کرد: با تحولات بسیار خوبی که در عدلیه نسبت به گذشته رخ داده است حرکت رو به پیشرفت مطلوب مشاهده می‌شود. شاید امروزه به عدلیه در تراز انقلاب اسلامی نرسیده باشیم و نیل به آن تراز نیازمند همراهی، برنامه ریزی، پشتکار و مجاهدت شبانه روزی تمامی کارکنان قضائی و اداری در انجام مأموریت‌ها است که باید این مسیر سخت و حساس را با تلاش‌های مضاعف و به صورت جدی پیگیری کنیم.

در این دیدار دادستان مرکز استان، سرپرست‌های معاونت‌های منابع انسانی و امور فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، رئیس حفاظت و اطلاعات، معاون قضائی رئیس کل، معاونین توسعه حل اختلاف و مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان و مسئولین قضائی، اجرایی و انتظامی گرمسار، آرادان و ایوانکی رئیس کل دادگستری استان سمنان را همراهی کردند.

کد خبر 6085622

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • افزایش ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان