Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@22:02:40 GMT

ترامپ یا بایدن؛ مهم است یا نیست؟!

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۵۰۳۸

ترامپ یا بایدن؛ مهم است یا نیست؟!

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- رییس جمهوری گفته است «برای ایران مهم نیست چه کسی و کدام حزب در انتخابات آمریکا پیروز می‌شود. هر دولتی که در آمریکا سر کار بیاید مجبور است در مقابل ملت ایران تسلیم شود.»

این در حالی است که پیروزی جو بایدن به منزلۀ بازگشت به «برجام» هر چند با احتمال تعیین شروط و ملحقات و سخت گیری‌های حقوق بشری است و ماندن ترامپ هم به معنی تشدید فشارها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنان حسن روحانی درست دو هفته قبل از انتخابات سرنوشت‌ساز ایالات متحده در 13 آبان 1399 بیان شده است.

خوانندۀ این سطور شاید از نویسنده بپرسد اگر «مهم نیست» چرا از تعبیر «سرنوشت‌ساز» استفاده کرده‌ام؟ پاسخ این است: «چون مهم است!». احتمالا گفته خواهد شد اگر«مهم است» پس چرا روحانی می‌گوید «مهم نیست»؟!

پاسخ این است: چون او رییس جمهوری است و نمی‌تواند بگوید مهم است! اگر بگوید مهم است آنگاه در داخل خواهند گفت: چرا چشم شما به انتخابات آمریکاست و چرا به بایدن دل بسته‌ای؟ نکند با هم سر وسرّی دارید؟ آقای ذوالنور هم یک چوبۀ دار دیگربابت همین جمله در بهارستان برپا کند!

اگر بگوید مهم است آنگاه شاید دونالد ترامپ هم در مناظرۀ بعدی به جو بایدن به همین سخن استناد کند و بگوید: نگفته بودم می خواهی آمریکا را تحویل ایرانیان بدهی؟!

هر چند که ابراز تمایل چینی‌ها به پیروزی ترامپ به خاطر تضعیف موقعیت بین‌المللی آمریکا به قدر کافی به بایدن سوژه خواهد داد تا به ترامپ بگوید: در این چهار سال چین را تقویت کرده ای نه تضعیف.

روحانی می‌گوید مهم نیست. در حالی که مهم است و همه هم می‌دانند مهم است و از گفتار و رفتار او پیداست که منتظر نیمۀ آبان است. اما نباید بگوید مهم است چون سیاست این‌گونه اقتضا می‌کند!

سید علی صالحی شاعر محبوب معاصر یکی از مشهورترین اشعار خود در مجموعۀ «نامه‌ها» با عنوان «ریرا» را که با صدای زنده یاد خسرو شکیبایی ماندگار شده این گونه به پایان می رساند: «حال همۀ ما خوب است، اما تو باور نکن!»

حالا حکایت «مهم نیستِ» آقای روحانی است. او باید بگوید «مهم نیست» اما ما نباید باور کنیم. چرا؟چون مهم است!

 

لینک کوتاه: asriran.com/0039jk

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حسن روحانی مهرداد خدیر بگوید مهم مهم نیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن

کارمندان سرویس مخفی ایالات متحده در حال آماده سازی طرحی در صورت زندانی شدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هستند. این را شبکه تلویزیونی ABC به نقل از منابع آگاه گزارش کرده است.

طبق اعلام این خبرگزاری، سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد برای همه تاسیسات در سراسر جهان، ما مکان را مطالعه می‌کنیم و مدل‌های حفاظتی جامع و چند سطحی را توسعه می‌دهیم. علاوه بر این، ما در مورد عملیات حفاظتی خاص اظهار نظر نمی‌کنیم.

این سرویس همچنین تاکید کرد که در حال تدارک اقدامات خاصی هستند تا در صورت وقوع شرایط غیرمترقبه در پرونده جعل اسناد مالی سازمان ترامپ و پرداخت وجه به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های بزرگسال که از ترامپ شکایت کرد، بکار گیرند.

پیش از این مشخص شده بود که دونالد ترامپ تنها در مارس ۲۰۲۴، ۴.۹ میلیون دلار برای هزینه‌های حقوقی هزینه کرده است و تنها ۶.۸ میلیون دلار در حساب‌های او باقی مانده است که برای تأمین مالی وکلایش باقی مانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است