Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شبکه دامپزشکی تربت‌حیدریه گفت: هزار و ۳۹۰ کیلوگرم آلایش خوراکی دام (کله پاچه) منجمد فاقد هویت توسط بازرسان این اداره کشف و با معدوم سازی از چرخه مصرف خارج شد.

به گزارش قدس آنلاین، ابوالحسن سیدین با بیان اینکه این اقدام با همکاری ماموران نیروی انتظامی و بازرسان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان صورت گرفت افزود: این آلایشهای خوراکی دام در بازرسی از سردخانه یک منزل که انبار شده بود کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این اقلام پس از دریافت نتایج آزمایش و با حکم مقام قضایی شهرستان معدوم و از چرخه مصرف خارج شدند.
رییس شبکه دامپزشکی تربت‌حیدریه شمار دام سنگین در تربت‌حیدریه را ۱۴ هزار و ۳۴۱ راس، دام سبک را ۳۱۲ هزار و ۲۵۳ راس و گاوداری شیری را ۴۴ واحد ذکر کرد و افزود: شبکه دامپزشکی تربت‌حیدریه با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص خود به سایر شهرستان‌های اطراف از جمله زاوه، رشتخوار، مه‌ولات، خواف و کاشمر خدمات ارایه می‌دهد که بیشتر این خدمات توسط بخش خصوصی انجام می‌شود. سیدین افزود: تربت‌حیدریه دارای ۶۶ واحد گاوداری پرواری، پنج واحد گاوداری صنعتی، یک واحد مجتمع گاوداری، ۲۷۲ واحد گوسفندداری گوشتی و پرواربندی ، ۶۰۸ واحد دامداری روستایی، ۱۴۵ واحد مرغداری گوشتی، پنج واحد مرغ تخمگذار، هشت واحد پرورش بوقلمون، چهار واحد تکثیر ماهیان سردآبی، ۱۲ واحد پرورش ماهیان سردآبی، هشت واحد پرورش ماهیان گرمابی و یک واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی است. وی ادامه داد: این شهرستان دارای یک کشتارگاه دام سنتی، یک کشتارگاه دام صنعتی در حال تاسیس، دو بازار دام سبک و سنگین، پنج واحد کارخانه تولید خوراک دام و طیور، یک مرکز بسته بندی تخم مرغ، یک کارخانه فرآورده های لبنی، سه کارخانه تولید پنیر اولیه و پنیر پیتزا، ۱۳۰ مرکز عرضه مرغ و ماهی، ۱۱۸ واحد قصابی و ۴۸ مرکز لبنیاتی است. رییس شبکه دامپزشکی تربت‌حیدریه گفت: نظارت بر نحوه کشتار دام کشتارگاه‌ها، مراکز بسته‌بندی، کارخانجات خوراک دام و طیور و مراکز جمع‌آوری شیر بر عهده مسوولان بهداشتی است و واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه دامپزشکی نیز کار نظارت بر تمامی مراکز را بر عهده دارد. منبع: ایرنا انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تربت حیدریه گوشت دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد

حامد گنجعلی اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون کارشناسان واحد نظارت اداره دامپزشکی زاهدان در بازدیدهای نظارتی مستمر و شبانه روزی از ۸۸۴ واحد صنفی تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در سطح این شهرستان ۲۰۲ واحد صنفی موارد غیربهداشتی مشاهده کردند.

وی افزود: حدود ۳۷ تن فرآورده‌های خام دامی برای نمونه‌برداری و ادامه روند قانونی ضبط و حدود هشت تن فرآورده خام دامی که به دلیل شرایط ظاهری نامناسب و یا براساس نتایج آزمایشگاهی غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شده به دستور مقام قضایی معدوم شد.

رئیس اداره دامپزشکی زاهدان گفت: همچنین تعداد ۲۹ واحد صنفی متخلف با هماهنگی مرجع قضایی پلمب و ۳۸ نفر متخلف بهداشتی نیز برای ادامه روند قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته سلامت تعداد ۱۷۴ مورد گشت نظارتی_بهداشتی مشترک با ادارات ذیربط از جمله دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت، صنعت و معدن تشکیل و برگزار شد.

گنجعلی بیان کرد: با توجه به وسعت و تنوع کار، سامانه گویای ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی زاهدان آماده دریافت شکایات، گزارشات، انتقادات و پیشنهادات همشهریان است تا با همکاری هم بتوانیم هدف دامپزشکی که همان نظارت بر غذا از مزرعه تا سفره بوده را تحقق بخشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه
  • اقدام مهم مراجع تصمیم‌ساز برای رفع مشکلات ایثارگران
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی