Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:56:59 GMT

۷ باب مسجد امسال در سردشت مرمت و ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۵۱۵۱

۷ باب مسجد امسال در سردشت مرمت و ساخته می‌شود

رحمان شمسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به همت خیران نیک اندیش نیز در راستای افزایش سرانه فضای مذهبی و حفظ و نگهداری آنها این پنج باب مسجد مرمت و بازسازی و ۲ باب مسجد نیز در مجموع با ۸۰۰ متر مربع زیربنا احداث خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از این مساجد نیازمند همت والای خیران و مشارکت واقفان نیک اندیش و سایر خیران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت با اشاره به اینکه مردم با آشنایی با عواید وقف می‌توانند بهتر در این راه نیک گام بردارند، اظهار داشت: وقف یک امر فراگیر و بدون محدودیت است که هیچ محدودیتی چه از لحاظ زمان چه از لحاظ مکان در آن راه ندارد.

شمسی با تاکید بر اینکه بروزرسانی وقف باید متناسب با نیاز امروز جامعه صورت گیرد، افزود: وقف برای حوزه درمان و سلامت،‌ اشتغال، ازدواج جوانان، کمک به مستمندان و برنامه‌های قرآنی از جمله مهم‌ترین نیازهای امروز جامعه است.

وی بیان کرد: برای نخستین بار شورای امور خیریه متشکل از خیران، معتمدان و متنفذین شهرستان با هدف حفظ یاریگری و تکریم از ایتام و بی‌سرپرستان، خانواده‌های نیازمند در عرصه بهداشت و درمان، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، کمک و تسهیل به امر ازدواج تشکیل شده است.

شمسی افزود: با راه‌اندازی این شورا در شرایط فعلی با وجود مشکلات اقتصادی جامعه با هم‌افزایی، جلب و جذب خیران و نیز اجرای نیت از محل موقوفات یاری‌گر بهتر نیازمندان و بی‌بضاعت خواهیم بود.

در شهرستان سردشت ۴۴۶ موقوفه و ۷۲۶ رقبه وجود دارد.

سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی و هم‌مرز با کشور عراق قرار دارد.

برچسب‌ها مسجد سازمان اوقاف و امور خیریه سردشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجد سازمان اوقاف و امور خیریه سردشت مسجد سازمان اوقاف و امور خیریه سردشت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد تبیین امسال در راس امور قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سردار محمدحسین رجبی،   در نشست هم‌اندیشی با فرماندهان بسیج شهرستان شوط که در این شهرستان برگزار شد، گفت: اهتمام برای جهاد تبیین امسال باید در راس فعالیت‌ها و امور قرار گیرد تا از این طریق گام‌های بلندی برای تحقق برنامه‌ها و اهداف بسیج برداشته شود، امید است از این رهگذر شاهد عملی شدن شعار سال نیز باشیم.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه همه مسئولان و کارکنان بایستی در راستای تحقق شعار سال به صورت جهادی گام بردارند، ادامه داد: تلاش برای تامین رضایت مردم باید در اولویت قرار گیرد و در این راستا بایستی به وحدت بین اهل تشیع و تسنن توجه جدی داشته باشیم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال جدید تلاش برای به ثمر رساندن پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام باید در اولویت همه مدیران و مسئولان قرار گیرد و به صورت شبانه روزی در این راستا پای کار باشند، اضافه کرد: پروژ‌های ناقص و در حال اقدام باید سریع‌ تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

رجبی بر لزوم توجه هر چه بیشتر به نسل جدید کشورمان اعم از دانش آموزان دختر و پسر توسط این نهاد انقلابی تاکید کرد و گفت: این قشر از جامعه جایگاه مهم و حیاتی را در آینده به دست خواهند آورد و سکان هدایت کشور را به دست می‌گیرند، بنابراین بایستی با معلمان ارتباط بهتر و موثری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آینده ایران اسلامی در دست نسل جدید کشورمان خواهند بود، ادامه داد: مسئولان آینده از همین دانش آموزان تربیت شده این نسل انتخاب خواهند شد، بنابراین لازم است که در تربیت و پرورش آنها بیش از پیش تامل شود تا به عنوان یک فرد متعهد و توانمند پرورش پیدا کنند و ایران اسلامی را بتوانند در مسیر توسعه قرار دهند

دیگر خبرها

  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • جهاد تبیین امسال در راس امور قرار گیرد
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن