Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:26:46 GMT

سومین آزمون عملی صنایع دستی قشم برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۵۲۱۱

سومین آزمون عملی صنایع دستی قشم برگزار شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سایت سازمان منطقه آزاد قشم، نسرین ملازم افزود: این آزمون در رشته‌های گلابتون دوزی و چرم دوزی با حضور ۱۲ زن و یک مرد برگزار شد.

وی ادامه داد: هنرمندان قشمی با دریافت کارت صنایع دستی و مجوز فعالیت در این حوزه، می‌توانند خود را زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهند.

رییس اداره صنایع دستی منطقه آزاد قشم اظهار کرد: دریافت تسهیلات، ثبت شرکت تعاونی و موسسه صنایع دستی و دریافت مجوز برای تاسیس کارگاه و فروشگاه از سایر امکاناتی است که با داشتن این کارت ممکن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره صنایع دستی منطقه آزاد قشم، هفته آینده میزبان برگزاری آزمون صنایع دستی در رشته های شک و زری بافی و خوس دوزی است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها آزمون سازمان منطقه آزاد قشم قشم صنایع‌دستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون سازمان منطقه آزاد قشم قشم صنایع دستی آزمون سازمان منطقه آزاد قشم قشم صنایع دستی اخبار کنکور منطقه آزاد قشم صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم. در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند. تصور من این است که اگر اینها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی موثر باشد.

بیشتر بخوانید: ضرغامی: کتیبه همدان ترمیم شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور گفت: از من در مورد قیمت بلیط‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰ هزار تومان که سالها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است. حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریبا همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

کد خبر: 1228302 برچسب‌ها میراث فرهنگی و گردشگری

دیگر خبرها

  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • برپایی بازارچه هفتگی صنایع‌دستی و سوغات در موزه صنایع‌دستی گلستان
  • پیشتازی ۲۶ درصدی داوطلبان زن در نوبت اول کنکور
  • جزییات شرکت در رشته‌های خاص و آزمون عملی کنکور