Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@07:06:23 GMT

حوزه هنری آلبوم موسیقی در آینه را منتشر می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۵۲۲۰

حوزه هنری آلبوم موسیقی در آینه را منتشر می‌کند

آلبوم موسیقی «درآینه» به آهنگسازی حسین بهروزی نیا و خوانندگی اشکان کمانگری در قالب نگاهی متفاوت و تازه به موسیقی ایرانی در اوایل آبان منتشر می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «در آینه» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشر شده در فرآیند تولید و عرضه محصولات موسیقایی است که روز سه‌شنبه ششم آبان ماه سال 1399 به آهنگسازی حسین بهروزی‌نیا و خوانندگی اشکان کمانگری از طرف حوزه هنری در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای ناظری و شجریان جداگانه است

در توضیح این آلبوم که توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشرمی‌شود، آمده است:

«درآینه اثری در حوزه موسیقی کلاسیک ایرانی که حاصل ذوق و قریحه حسین بهروزی‌نیا نوازنده سرشناس بربت و اشکان کمانگری خواننده با تجربه موسیقی ایرانی است.
بهروزی‌نیا مانند دیگر آثارش کوشیده تا از موسیقی دهه‌های گذشته چندان فاصله نگیرد و همواره در خلق و تنظیم آن اصالت را مد نظر داشته باشد. تجربه سال‌ها نوازندگی در اجراهای زنده و همچنین آثار ضبط شده در استودیو، در این آلبوم کاملا مشهود است.»

حسین بهروزی نیا در توضیحاتی درباره این آلبوم نوشته است:

«با توجه به شرایط کنونی موسیقی سنتی و اهمیت قرار داشتن بر مدار اصالت‌ها با حفظ آنچه از گذشته به ما رسیده با بیانی تازه، رنگ و بویی امروزی و با همکاری هنرمندان جوان موسیقی ایرانی در آواز ابوعطا که یکی از مایه‌های قدیمی و اصیل موسیقی ما است با استفاده از ریتم‌ها و حرکت‌های تازه‌تر به روایتی تازه رسید و امید است هنرمندان موسیقی با حفظ ارزش‌های کهن موسیقی ایرانی در خلق فضاهایی مناسب با امروز جامعه بپردازند.»

اشکان کمانگری خواننده موسیقی ایرانی نیز با اشاره به انگیزه‌های انتشار این اثر موسیقایی گفته است:
«آلبوم موسیقی در آینه تلاشی برای ماندن در مسیر اصالت‌ها و ارزش‌های موسیقی ایرانی است. هرچند این روزها بر مدار دیگری و با جد و جهد بسیار، اغلب به‌دنبال فاصله گرفتن از فضای موسیقی سنتی‌اند، این اثر تلاش دارد تا با نگاه امروزی‌تر موسیقی ایرانی را ارائه کند. فضاهای نو؛گردش‌های ملودیک و چیدمان ریتم‌ها و حرکت‌ها در همراهی آواز ابوعطا ترکیب تازه‌ایی رقم زده است.»

«مقدمه و آواز» با شعر مولوی، «ادامه مقدمه»، «در آینه» با شهر نظامی، «آواز حجاز و ارکستر» با مولوی، «چهار پاره (بی‌کلام)»، «آواز چهار پاره» با شعر محتشم کاشانی، «تک‌نوازی سنتور» و «ای دوست» با شهر نظامی اسامی آثار منتشر شده در این آلبوم است.

حسین بهروزی‌نیا آهنگساز و تنظیم‌کننده و نوازنده بربت، اشکان کمانگری خواننده، حمید بهروزی‌نیا نوازنده تار، مسلم علیپور نوازنده کمانچه، سعید مهرپیما نوازنده سنتور، بهنام معصومی نوازنده تمبک و سازهای کوبه‌ای، مصطفی موسوی نوازنده نی، نگار اعزازی نوازنده دف گروه نوازندگان آلبوم «در آینه» را تشکیل می‌دهند. ضمن اینکه ساره هاشم‌خانی گرافیک، مهدی فلاح خوشنویس، معین هاشمی نسب عکس، حمید خدا پناهی ترجمه، حسین بهروزی‌نیا تهیه‌کننده، کاوه صادقی آزاد ویراستار، محیب اللهیاری صدابردار، کامیار باتمانی میکس و مسترینگ، یاسر فلاح‌پور پردازش صدا دیگر عوامل اجرایی این اثر موسیقایی که در استودیوهای «گلها» و «پژواک» ضبط شده را تشکیل می‌دهند.

آلبوم موسیقی «درآینه» با شماره ثبت اثر به شماره 99- م/375 در مرکز موسیقی حوزه هنری از روزسه شنبه ششم آبان ماه سال 1399 به صورت فیزیکی و دیجیتالی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. این در حالی است که دست‌اندرکاران آلبوم برای رونمایی این اثر برنامه متفاوتی را در نظر گرفته اند که طی روزهای آینده جزییات آن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوزه هنری موسیقی حوزه هنری موسیقی حسین بهروزی نیا اشکان کمانگری موسیقی ایرانی آلبوم موسیقی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلقیس پربازدید‌ترین اثر تاریخی خراسان‌شمالی در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ علی مستوفیان افزود: در مدت تعطیلات نوروزی تاکنون سه هزار و ۵۰۰ گردشگر داخلی و خارجی از این شهر تاریخی در اسفراین بازدید کرده اند.
مجموعه شهر تاریخی بلقیس دومین بنای عظیم خشتی و گلی ایران پس از ارگ بم است که در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و با توجه به اهمیت و غنای تاریخی آن در سال ۱۳۸۸ به عنوان پایگاه میراث فرهنگی مصوب و فعالیت مطالعاتی، مرمتی و باستان شناسی آن آغاز شد.
مستوفیان در ادامه با بیان اینکه گنجینه مفخم بجنورد در رتبه بعدی بازدید‌های نوروزی قرار دارد، گفت: تاکنون ۲ هزار و ۲۱۹ نفر نیز از مجموعه فرهنگی و تاریخی مفخم بازدید کردند.
مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم متشکل از آینه‌خانه و عمارت از یادمان‌های برجسته دوره قاجار است، بنای آینه‌خانه به شماره هزار و ۱۶۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و از سال ۱۳۷۹ تاکنون به‌عنوان موزه اسناد و نسخ خطی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
خراسان شمالی دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری است.

دیگر خبرها

  • وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیتی مهم است/ نسبت ایرانی‌گری و اقدامات کانون پرورش فکری
  • ۱۲ پیشنهاد برای موزه‌ گردی در تهران | از موزه استاد انتظامی گرفته تا باغ موزه هنر ایرانی
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند
  • نسخه الکترونیکی «آتش» منتشر شد/ این بارگوش می‌بیند و چشم می‌شنود
  • عکس/ چهره بامزه و معصوم بازیگر زن معروف در کودکی
  • آغاز پنجمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در حوزه هنری قم
  • بلقیس پربازدید‌ترین اثر تاریخی خراسان‌شمالی در ایام نوروز
  • قزوین با هشت درصد کاهش بارندگی روبروست
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد