Web Analytics Made Easy - Statcounter

پزشک مشاور سلامت و کرونا گفت: مهمترین علامت را نمی توانیم سرفه تلقی کنیم؛ در خیلی از مواقع علامت های چشایی، بویایی، ضعف بدن و دردهای غیر طبیعی به علائم تنفسی غلبه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان دکتر افشین اسدی ‌در برنامه آنلاین مطب در خانه در پاسخ به فردی که پرسید من به بیماری کرونا مبتلا شدم برای باردار شدن چه مدّت زمان باید صبر کنم؟ گفت: منعی در این زمینه ذکر نشده و هر زمان که علائم برطرف شد، مدتی را به تقویت عمومی بدن، برگشت به حال اولیه و چک کردن این مسئله در آزمایش های خونی آنتی بادی های خود اختصاص دهید؛ فکر می کنم 2 الی  3 ماه بعد از رفع علائم زمان مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

پزشک مشاور سلامت و کرونا به فردی هم که روز گذشته تب و درد کلیه داشته و پرسید آیا این تب می تواند علائم کرونا باشد؟ پاسخ داد: خوشبختانه هیچ شباهتی به علائم کرونا ندارید، امّا تغییرات فصلی را کاملاً مدّ نظر قرار دهید که بدن ما خصوصاً کلیه ها در برابر سرما آسیب پذیر است.

 

 

وی به سوالی مبنی بر اینکه آیا آبریزش بینی و عطسه از علائم کرونا است؟ پاسخ داد: برای هر مسئله ای راحت ترین راه حل را در نظر می گیریم، طبیعتاً علّت عطسه و سرفه در وهله اوّل حساسیت هایی است که در فصل پائیز وجود دارد، در وهله دوّم کاهش دمای هوا و سرما و نیز مسائل تحریک کننده هوای مجاری تنفسی می تواند باعث آبریزش بینی شود.

 

 

دکتر اسدی در پاسخ به شخصی که پرسید اگر فرد مبتلا به کرونا در محیطی حضور داشته و 24 ساعت از رفتن او گذشته باشد و در این فاصله زمانی سعی شده تا محیط ضدعفونی شود آیا باز هم ویروس در هوا وجود دارد؟ تصریح کرد: در صورتی که پنجره ها باز و تهویه  هوای اتاق انجام شده باشد جای نگرانی نیست.

 

 

وی در پاسخ به کاربری دیگر که پرسید برادرم دچار درد در ناحیه قفسه سینه شده، کمی تنگی نفس، بدن درد و سردرد هم دارد احتمال اینکه به بیماری کرونا مبتلا شده باشد زیاد است، چه راهکاری توصیه می کنید؟ گفت: با مجموعه علائم متفاوت پیشنهاد دارم به مرکز درمانی مراجعه و مرود معاینه دقیق قرار بگیرند.

 

 

دکتر اسدی در پاسخ به فردی که گفت همسرم از 5 روز قبل دچار تب، سرفه و بی حالی شده و روز گذشته تست خون داد و با آزمایشگاه تماس گرفتیم گفتند که جواب نه منفی و نه مثبت است، آیا همسرم به کرونا مبتلا شده است؟ اظهار کرد: روال نرمال تست های آزمایشگاهی این است که پزشک، تست را با توجه به علائم و مواردی که برای تشحیص صحیح نیاز دارد تجویز می کند  و با مراجعه به آزمایشگاه و انجام تست، جواب آزمایش را به پزشک نشان می دهید؛ به طور کلی برای تست کرونا یک سری تست های خونی داریم که تا حدود زیادی می توانند ما را راهنمایی کنند که آیا عفونت جدید است یا قدیم و آیا نگران باشیم یا خیر و درمان را شروع کنیم؟

 

 

 

وی ادامه داد: درصد راهنمایی این تست ها به 70 درصد هم بالغ می شود پس ارزش خود را دارد، در وهله دوّم نمونه تست ترشحات پشت حلق است که از ترشحات پشت بینی و حلق  گرفته می شود و بررسی ژنتیکی آن به ما نشان می دهد که آیا در حال حاضر فرد  مبتلا است یا خیر؟ دفع ویروس دارد؟ لذا هر کدام از این تست ها  در مقطعی از بیماری و همراه با شدت علائم ما را کمک می کند بنابراین پاسخ تست را به پزشک نشان دهید.

 

 

دکتر اسدی به شخصی 16 ساله که توضیح داد دست چپم بعضی مواقع درد می کند، استرس و اضطراب هم دارم، اخیراً این درد تا ناحیه شانه و پشت قلبم کشیده شده، چند ماهی هم درد معده دارم، با مصرف قرص پرازول دهانم همیشه خشک و تلخ است و گاهی اوقات حالت تهوع دارم، قرص کلیدینیوم سی هم باید مصرف کنم که چند مرتبه خوردم باعث خواب آلودگی می شود دیگر نخوردم چه راهکاری دارید؟ پاسخ داد: این استرس و اضطراب اقتضای سن شما است و برای کاهش آن توصیه هایی از جمله انجام ورزش، عدم استفاده زیاد از ادویه های گرم، فلفل، زنجبیل و سایر گرمی ها و نیز انجام تمرینات آرامش بخش مانند تنفس طبی وجود دارد که به همه کمک می کند؛ در وهله دوّم داروی کلیدینیوم سی دارویی با دوز کم و خیلی کم عارضه است، همچنین پرازول هم کم عارضه است امّا یادتان باشد اغلب مسائلی که گفتید ریشه در بحث اعصاب دارند پس تمرکز را بر روی آرامش اعصاب بگذارید.

 

 

پزشک مشاور سلامت و کرونا به فردی که 6 روز قبل تست کرونای وی مثبت اعلام شده و در حال حاضر بهبودی یافته و فقط شب ها دچار درد در قفسه سینه می شود و خواب نمی رود؛ پاسخ داد: نیمی از دوران بیماری را گذراندید صبور باشید تا 14 روز صبر کنید، اگر بحث تنگی نفس به شما عارض شد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

 

 

وی به کاربری دیگر که در یک کلاس 6 نفره زبان شرکت می کند و پرسید با توجه به اینکه درب و پنجره ها باز است و همه از ماسک استفاده می کنند آیا احتمال انتقال ویروس کرونا وجود دارد؟ پاسخ داد: در صورتی که پنجره ها باز باشد و هوا جریان داشته باشد، همه از ماسک استفاده کنند، فاصله مناسب بین 1.5 تا 2 متر بین افراد رعایت شود نگرانی وجود ندارد.

 

 

دکتر اسدی در پاسخ به شخصی که پرسید برای جلوگیری از عفونت گوش میانی و باز شدن عروق و رگ های بدن و قلب که بر اثر چربی بسته شده اند چه باید کرد؟ گفت: برای جلوگیری از عفونت گوش میانی ابتدا از ورود باد، سرما و آب به گوش خودداری شود، در هوای سرد و در باد پوشیده باشید، در حمام و جایی که آب وجود دارد پنبه آغشته به روغن را در دهانه گوش قرار دهید تا عامل بیرونی گوش را تحریک نکند؛ برای باز شدن عروق و فعالیت بهتر قلب هم هیچ چیز  بهتر از ورزش و تغذیه سالم و طبیعی نیست.

 

 

 

وی در پاسخ به شخصی که 4 روز است دچار سردرد شده و سرفه می کند، بی حالی، کم اشتهایی و کاهش حس بویایی و چشایی هم از دیگر علائم وی است؛ گفت: این احتمال وجود دارد که به کرونا مبتلا شده باشید، اختلال در حس های بویایی و چشایی، تک سرفه ها، بی حالی و بی اشتهایی از علائم و نشانه های کرونا است لذا به یک مرکز درمانی 16 ساعته مراجعه کنید تا بیشتر مورد بررسی و معاینه قرار بگیرید.

 

 

دکتر اسدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اتاق شخص مبتلا به کرونا چگونه باید ضدعفونی شود؟ گفت: بهترین کار برای ضدعفونی، شستشوی روکش بالش و روتختی است و به مدّت یکی دو روز اجازه بدهید در معرض هوا قرار بگیرد و آفتاب بخورد تا ویروس از بین برود.

 

 

وی در رابطه با رفع بوی بد دهان هم گفت: باید منشأ بوی بد را تشخیص داد که آیا از دستگاه گوارش است یا از سینوس ها و یا از ریه ها؟ ممکن است عفونتی در داخل دهان و حلق باشد.

 

 

پزشک مراکز درمانی کرمان در پاسخ به فردی که 15 روز از مثبت بودن تست کرونای او می گذرد امّا هنوز تک سرفه می کند، پرسید آیا به قرنطینه ادامه دهم؟ یا اینکه ممکن است ریه ام درگیر شده باشد؟ بیان کرد: درگیری ریه علائمی بیش از سرفه می تواند داشته باشد به عبارتی تنگی نفس، سختی تنفس هم علائم مهمتری هستند، بنابراین تک سرفه های شما در پایان دوره درمان دارای اهمیت است؛ درمان را ادامه دهید سرفه ها که تمام شد 3 روز تحمل کنید و پس از آن ناقل ویروس نیستید.

 

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درد سنگین موضعی در نقطه ای از کمر یا لگن یا گردن می تواند علامت کرونا باشد؟ تصریح کرد: بعید است درد موضعی  در یک ناحیه بدن باشد و علامت دیگری وجود نداشته باشد ناشی از کرونا باشد، در مرحله اوّل دردهای اسکلتی و عضلانی را مورد توجه قرار می دهیم.

 

 

دکتر اسدی در پاسخ به فرد 22 ساله که چند وقتی است با خوردن هر چیزی احساس سوزش در وسط قفسه سینه دارد و علّت را جویا شد؛ گفت: بهترین کار برای این کار ارائه شرح حال خوب است اینکه قبل و یا بعد از خوردن غذا چه چیزهایی گوارش شما را مورد تحریک و آزار قرار می دهد، در ابتدا کنترل شرح حال و سوابق مهم است و سپس کنترل آنتی بادی مربوط به بیماری میکروبی شدن معده را انجام می دهیم و بعد قضاوت می کنیم.

 

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تب و سرفه مهمترین علامت کرونا است؟ خاطرنشان کرد: خیر؛ مهمترین علامت را نمی توانیم سرفه تلقی کنیم؛ در خیلی از مواقع علامت های چشایی، بویایی، ضعف بدن و دردهای غیر طبیعی به علائم تنفسی غلبه دارند.

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: علائم حسی علائم تنفسی تست کرونا ویروس سوالی مبنی کرونا مبتلا تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رباتی که خستگی بر او غلبه کرد! + فیلم

یک ربات در نمایشگاه تجاری شیکاگو در معرض دید عموم قرار گرفته بود و به کار جابه‌جایی بار مشغول بود. سرانجام پس از ۱۰ ساعت کار مداوم این ربات از کار افتاد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • واکنش مسعود ده‌نمکی به شایعه میلیاردر شدنش/ چرا ده نمکی دیگر مصاحبه نمی‌کند؟
  • ببینید | مسعود ده‌نمکی: حاجی گرینوف‌ها جزو مخالفان سر سختم هستند
  • مسعود ده‌نمکی: با آدم‌های مذهبی‌نما مشکل دارم!
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به شایعه میلیاردر شدنش
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به شایعه میلیاردر شدنش | شما مجید سوزوکی هستید یا حاجی گرینوف؟! | چرا ده نمکی دیگر مصاحبه نمی کند؟
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به میلیاردر شدنش | شما مجید سوزوکی هستید یا حاجی گرینوف؟! | چرا ده نمکی دیگر مصاحبه نمی کند؟
  • مسعود ده‌نمکی: حاجی گرینوف‌ها جزو مخالفان سر سختم هستند + فیلم
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها
  • رباتی که خستگی بر او غلبه کرد! + فیلم