Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@07:08:00 GMT

ترامپ یا بایدن؛ مهم است یا مهم نیست؟!

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۵۲۸۹

ترامپ یا بایدن؛ مهم است یا مهم نیست؟!

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- رییس جمهوری گفته است «برای ایران مهم نیست چه کسی و کدام حزب در انتخابات آمریکا پیروز می‌شود. هر دولتی که در آمریکا سر کار بیاید مجبور است در مقابل ملت ایران تسلیم شود.»

این در حالی است که پیروزی جو بایدن به منزلۀ بازگشت به «برجام» هر چند با احتمال تعیین شروط و ملحقات و سخت گیری‌های حقوق بشری است و ماندن ترامپ هم به معنی تشدید فشارها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنان حسن روحانی درست دو هفته قبل از انتخابات سرنوشت‌ساز ایالات متحده در 13 آبان 1399 بیان شده است.

خوانندۀ این سطور شاید از نویسنده بپرسد اگر «مهم نیست» چرا از تعبیر «سرنوشت‌ساز» استفاده کرده‌ام؟ پاسخ این است: «چون مهم است!». احتمالا گفته خواهد شد اگر«مهم است» پس چرا روحانی می‌گوید «مهم نیست»؟!

پاسخ این است: چون او رییس جمهوری است و نمی‌تواند بگوید مهم است! اگر بگوید مهم است آنگاه در داخل خواهند گفت: چرا چشم شما به انتخابات آمریکاست و چرا به بایدن دل بسته‌ای؟ نکند با هم سر وسرّی دارید؟ شاید هم آقای ذوالنور یک چوبۀ دار دیگر بابت  این جمله در بهارستان برپا کند!

اگر بگوید مهم است آنگاه شاید دونالد ترامپ هم در مناظرۀ بعدی به جو بایدن به همین سخن استناد کند و بگوید: نگفته بودم می خواهی آمریکا را تحویل ایرانیان بدهی؟!

هر چند که ابراز تمایل چینی‌ها به پیروزی ترامپ به خاطر تضعیف موقعیت بین‌المللی آمریکا به قدر کافی به بایدن سوژه خواهد داد تا به ترامپ بگوید: در این چهار سال چین را تقویت کرده‌ای نه تضعیف.

روحانی می‌گوید مهم نیست. در حالی که مهم است و همه هم می‌دانند مهم است و از گفتار و رفتار او پیداست که منتظر نیمۀ آبان است. اما نباید بگوید مهم است چون سیاست این‌گونه اقتضا می‌کند!

سید علی صالحی شاعر محبوب معاصر یکی از مشهورترین اشعار خود در مجموعۀ «نامه‌ها» با عنوان «ریرا» را که با صدای زنده یاد خسرو شکیبایی ماندگار شده این گونه به پایان می رساند: «حال همۀ ما خوب است، اما تو باور نکن!»

حالا حکایت «مهم نیستِ» آقای روحانی است. او باید بگوید «مهم نیست» اما ما نباید باور کنیم. چرا؟چون مهم است!

 

لینک کوتاه: asriran.com/0039jk

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حسن روحانی مهرداد خدیر بگوید مهم مهم نیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)



منبع:خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گاف های بایدن تمامی ندارد (فیلم) پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم) بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم)

دیگر خبرها

  • گاف عجیب بایدن درباره حمله اسرائیل به حیفا (فیلم)
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • ببینید | توهین جدید ترامپ به بایدن؛ جنگ‌ها در حال وقوع هستند
  • ترامپ: در نظرسنجی ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • حتی با چراغ سبز آمریکا هم به ایران حمله نمی‌کنیم | یکی بگوید روزی ۳ هزار موشک ایرانی را چگونه ساقط کنیم؟
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد