Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم ملی تفنگ کشورمان در دلنوشته‌ای که در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داد به تشریح مواردی که این روزها در تیم ملی ایجاد شده، پرداخت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر اخباری در خصوص تمدید قرارداد الهام هاشمی، سرمربی تیم تفنگ کشورمان با فدراسیون تیراندازی و همچنین شرایط ادامه همکاری وی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان ورزش به این موضوع ورود کردند و ژاله فرامرزیان، معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان نیز جلساتی را با هاشمی برگزار کرد. در همین راستا نشستی با حضور الهام هاشمی در کمیته ملی المپیک برگزار شد. صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی، سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو و طاهره طاهریان، نایب رئیس کمیته ملی المپیک این موضوع را پیگیری کردند اما با این وجود  ادامه حضور وی در تیم ملی همچنان نامشخص است.

در این مدت خبرنگار ورزشی با هاشمی تماس گرفت تا در مورد مسائلی که به احتمال جدایی این سرمربی موفق دامن زده است، صحبت کند. پس از پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، الهام هاشمی امروز دلنوشته‌ای در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داد که عیناً در زیر می‌خوانید:

«صحبت‌های دیروز ریاست محترم فدراسیون پس از مسابقات آنلاین رشته تپانچه به خوبی پرده از یکی از مشکلات بزرگ من که عدم درک فنی لازم در فدراسیون است، برداشت که جا دارد از ایشان تشکر کنم. چند ماه پیش برای ایشان و همکارانشان توضیح داده بودم که قطر حلقه 10 در رشته تفنگ خفیف تنها 10.4 میلیمتر است که از فاصله 50 متری شلیک می‌شود در حالی که قطر حلقه 10 مرحله سرعت تپانچۀ 25 متر 100 و برای مرحله دقت، 50 میلیمتر است که از فاصله 25 متری شلیک می‌شود.

خواهش کرده بودم به تفاوت فاحش این دو رشته توجه کنند تا متوجه شوند چرا برای رشته تفنگ به فشنگ با کیفیت و تست شده نیاز داریم. همینطور قطر حلقه 10 در رشته تپانچه بادی 11.5 میلیمتر است که اصابت ساچمه به آن 10.0 حساب می‌شود که حداکثر امتیاز در تپانچه است اما در تفنگ بادی قطر حلقه 10 تنها نیم میلیمتر است که اصابت ساچمه به آن 10.0 محسوب می‌شود. به ایشان گفته بودم حداکثر امتیاز در تفنگ بادی 10.9 است و قطعا برای تمرین حضور در "المپیک" به ساچمه و فشنگ خوب نیاز داریم تا بتوانیم متوجه مشکلات تکنیکی‌مان شویم.

 قطعا این توضیحات به معنای مقایسه تفنگ و تپانچه از نظر درجه سختی نیست چرا که هر رشته ویژگی‌های خاص خودش را دارد و قهرمانان بزرگ تپانچه نیز مسایل خودشان را دارند. تنها قصد من مقایسه این دو رشته از نظر دقت مهمات مورد نیاز این دو رشته است. یکی از دلایلی که عزیزان رشته تپانچه می‌توانند با امکانات موجود "با آرامش" (طبق فرمایش ریاست محترم فدراسیون) به تمریناتشان ادامه دهند همین است که مهمات و امکانات موجود، کفاف تمرینات با کیفیت این عزیزان را می‌دهد. متاسفانه هیچ‌کس در فدراسیون ما نمی‌تواند درک کند که در تفنگ داستان کاملا متفاوت است.

 تجهیزات مورد نیاز در رشته تفنگ نیز خود داستان مفصلی دارد. رشته سه وضعیت ما در واقع خود به سه سلاح نیاز دارد به این معنی که برای هر وضعیت همه قطعات سلاح باید تعویض شوند. لباس و بقیه ملزومات جای خود دارد؛ در حالی که تپانچه داستان کاملا متفاوتی دارد.

در تمرینات تیم ملی تپانچه تنها دو نفر المپین این رشته حضور دارند که فقط یک نفر از آنها برای تمرین تپانچه 25 متر نیاز به فشنگ دارد در حالی که در رشته تفنگ، 10 تیرانداز تمرین می‌کنند که 9 نفر آنها رشته سه وضعیت را هم تمرین می‌کنند (البته با روزی 30-20 فشنگ). حتی اگر تنها المپین‌های تفنگ را در نظر بگیریم هر 4 نفر المپیکی ما به فشنگ کاملا دقیق و باکیفیت طبق توضیحاتی که داده شد، نیاز دارند و برای وضعیت‌های درازکش و به زانو هر روز باید همه محیط را خودشان ضدعفونی کنند تا بتوانند در وضعیت‌های مختلف تمرین کنند. مسائل بسیار زیاد است.

همچنین ریاست محترم فدراسیون دیروز قول خرید سلاح به قهرمانان المپیکی تپانچه را دادند.  المپیک قرار بود امسال برگزار شود! خوشبختانه من سال گذشته با مذاکراتی که با کارخانجات سلاح داشتم برای همه المپیکی‌هایمان تفنگ بادی آخرین مدل را از یکی از کارخانه‌ها به صورت رایگان و از دیگری نیم بها خریداری کرده بودم که البته همان نصف بها هم توسط خود ورزشکاران پرداخت شد. بماند که لباس و خیلی از امکانات دیگرشان را هم شخصا خریداری کرده‌اند.  

دیدگاه ریاست محترم فدراسیون نیاز به تعمق ویژه‌ای دارد که چه زمانی این قول را تنها به تپانچه‌ای‌ها می‌دهند و ورزشکاران این رشته را در دفترشان ملاقات می‌کنند و به آنها پاداش می‌دهند در حالی که چند هفته پیش از ملاقات قهرمانان تفنگ سرباز زدند!

من صحبت‌های بسیار زیادی دارم که با تشکر ویژه از مسئولان رده بالای ورزش کشور که برای این کار وقت گذاشتند به آنها اشاراتی داشته‌ام، به این امید که برای عدم تمدید قراردادم به من حق بدهند.

زمانی که از درآمد چند هزار دلاری و خیلی از مزایای دیگر صرف‌نظر می‌کنی به این امید که در این شرایط سخت در کنار قهرمانان کشور خودت باشی و بعد به خاطر درخواست بدیهیاتِ امکان تمرینِ با کیفیت برای ورزشکاران المپیکی، شخص اول فدراسیون که چند ماه پیش به خاطر موفقیت‌های بدست آمده توسط قهرمانان تفنگی گریه می‌کرد حالا موفقیت‌های آنها را زیر سوال می ‌برد و یا در حالی که من مطلقا صحبتی از دستمزدم نداشته‌ام، حقوق یازده تومانی من را بسیار بالاتر از بقیه سرمربیان رشته‌های دیگر معرفی می‌کند‌. متاسفم برای ورزش کشوری که در آن حقوق 10 تومان خط فقر است، سرمربیان تیم‌های ملی آن زیر خط فقر زندگی می‌کنند (طبق فرمایش ریاست محترم فدراسیون تیراندازی) که فراموش کرده‌اند در مورد مربی درجه A جهان که حقوقش به دلار بوده قضاوت می‌کنند و می‌دانند تنها خواسته‌ام اقدام جدی‌تر و به موقع برای تامین امکانات و بهبود وضعیت ورزشکاران بوده و نه حقوق خودم!

فشنگی که از اردیبهشت تا مرداد که بحث تمدید قرارداد من پیش آمد حتی برای مجوز ورودش هم اقدام لازم انجام نشد یا خرید ساچمه که بالاخره چند هفته پیش عملی شد و خیلی مسائل دیگر که در صورت حضور افراد با دید فنی لازم در فدراسیون می‌توانست به موقع انجام شود تا کار رشته تفنگ را که قرار است برای حضور موفق در "المپیک" آماده شود به اینجا نکشاند....»

ملک‌محمدی: قطع همکاری الهام هاشمی با تیم ملی قطعی نیست

 

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فدراسیون تیراندازی ایران فدراسیون تیراندازی ایران ریاست محترم فدراسیون الهام هاشمی قطر حلقه 10 رشته تفنگ تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو

نخستین مربی رئیس فدراسیون جودو و پیشکسوت این رشته با انتقاد از شرایط کنونی گفت: اقدامات میراسماعیلی باعث شده چیزی برای جودو باقی نماند. - اخبار ورزشی -

یوسف مهری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، ضمن اشاره به اتفاقات چند سال اخیر فدراسیون جودو اظهار داشت: به عنوان اولین مربی آرش میراسماعیلی و‌ کسی که بیشتر عمرش را در این رشته گذرانده، می‌گویم که هیچ زمانی تا به امروز وضعیت این رشته المپیکی به این نابسامانی نبوده است. در حیرتم که چرا هیچ مسئولی به داد جودو نمی‌رسد. واقعاً وزارت ورزش منتظر چه اتفاق دیگری است تا به موضوع ورود کند؟

پیشکسوت جودو ایران و لرستان اضافه کرد: بحث پرونده میراسماعیلی مشخص و‌ با قطعی شدن رأی محکوم شده است. طبق مواد مرتبط به موضوع که در اساسنامه فدراسیون‌های آماتوری کشور تدوین شده، او‌ دیگر نمی‌تواند ریاست فدراسیون را در اختیار داشته باشد. چرا به دستور قضایی توجه نمی‌شود؟ سؤال من این است که چرا بعد از برکناری اجازه دادند او‌ مجدد به فدراسیون بازگردد؟ آیا ریاست او‌ در چند ماه اخیر غیرقانونی نیست؟

وی تأکید کرد: این حرف‌ها را مربی او‌ می‌زند؛ کسی بهتر از هر کسی میراسماعیلی را می‌شناسد. جالب است که کلاس من جزو‌ اولین کلاس‌هایی بود که منحل شد و‌ بعد از آن نیز مرا به کمیته انضباطی فراخواندند. میراسماعیلی چیزی برای جودو باقی نگذاشته و‌ این موضوع با بررسی سطحی در استان‌ها کاملاً مشخص است.

مهری‌پور با اشاره به دوران تعلیق جودو عنوان کرد: میراسماعیلی چند سال جودو را درگیر موضوع شکایت از فدراسیون جهانی کرد و‌ به این ترتیب به اجبار چهار سال تعلیق شدیم. کدام منطقی حکم می‌کرد که از فدراسیون جهانی شکایت کند؟ چند مرتبه پیش از این جودو ایران تعلیق شده بود و‌ با گفت‌وگو و رایزنی مشکل حل شد؛ نمی‌دانم چرا این بار چنین کاری کرد.

نخستین مربی رئیس فدراسیون جودو با اشاره به نارضایتی جامعه جودو از عملکرد میراسماعیلی، گفت: تمام اهالی جودو چه در کانون جودوکارها و چه در استان‌ها از وضعیت موجود شاکی هستند، اما نمی‌دانند به کجا پناه ببرند. بیشتر پست‌های کلیدی در اختیار افراد غیر جودویی است. این موضوع چه معنایی جز این دارد که اهالی جودو حاضر نیستند با او‌ کار کنند.

وی خاطرنشان کرد: نه تنها در عرصه بین‌المللی جایگاه خودمان را از دست دادیم، بلکه بیشتر کلاس‌های آموزشی خالی شده است. تیم ملی پیش از حضور میراسماعیلی در رقابت‌های جهانی با سه ورزشکار موفق به کسب یک طلا و یک برنز شد، اما حالا حتی توان شرکت در مسابقات معمولی را ندارد. در این چند ماه که از تعلیق خارج شدیم چرا تیم به هیچ‌تورنمنتی اعزام نشده است؟ آیا مسئولان می‌دانند که جودو ایران با توجه رنکینگ اعلامی از سوی فدراسیون جهانی در این دوره از مسابقات جهانی هم هیچ نماینده‌ای نخواهد داشت؟ این یعنی یک المپیک و یک جهانی تا اینجای کار از دست رفته و هشت سال عقب افتادیم.

این مربی گفت: بروید پای درددل جودوکاران از پیشکسوت بنشینید و ببینید چه دل خونی دارند. تکلیف آکادمی تخصصی جودو چه شد؟ بعد از گذشت چند سال فقط جای کلنگ‌ها بر روی زمین مانده است! ورزشکاران ما از دست این سیستم به رشته‌های دیگر می‌روند و استعدادسوزی به اوج‌ خود رسیده است. در برخی استان‌ها که جزو استان‌های قهرمان خیز بودند سال‌ها تکلیف انتخابات مشخص نشده و جودو در آن‌ منطقه در حال نابودی است.

مهری‌پور عنوان کرد: عاجزانه از وزیر ورزش و جوانان خواهش می‌کنم به داد جودو برسد. حالا که حکم قطعی قضایی از سوی مراجع مربوطه اعلام شده است؛ چرا وزارت ورزش اقدامی نمی‌کند؟ یک جمعیت چند هزار نفری عمر، جوانانی و زندگی‌شان را در این رشته گذاشته‌اند. خدا را خوش می‌آید که با دست دست کردن، شرایط آزار دیدن این نفرات را فراهم کنیم؟! بیشتر پیشکسوتان خانه‌نشین شده‌اند. جودو نفس‌های آخرش را می‌کشد و‌ امیدوارم‌ وزارت نشین‌ها این موضوع را درک کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم/ تشکر رهبری از ورزشکران بی سابقه بود
  • هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان
  • استاندار سمنان: تامین آب پایدار یکی از مشکلات اصلی استان است
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال
  • اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال
  • کیومرث هاشمی: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مسائل فرهنگی است
  • انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو