Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی «یو‌اس‌ای تودی» پرتیراژترین روزنامه این کشور برای اولین بار موضع خود در قبال یک نامزد ریاست‌جمهوری را اعلام و از «جو بایدن» حمایت کرد.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، در سرمقاله این روزنامه آمده طبق نظرسنجی اخیر، بیش از ۹۰ درصد رای‌دهندگان تصمیم خود را گرفته‌اند و سپس خطاب به ۱۰ درصد باقی مانده نوشت: اکنون در فاصله دو هفته مانده به روز انتخابات، پیشنهاد می‌کنیم این سوال را که  «رونالد ریگانِ» جمهوری‌خواه از رای‌دهندگان هنگامی که در سال ۱۹۸۰ برای ریاست‌جمهوری رقابت می‌کرد پرسید، در نظر بگیرید: آیا آمریکا اکنون نسبت به چهار سال قبل وضعیت بهتری دارد؟

این روزنامه همچنین بحران همه‌گیری کرونا، رکود اقتصادی در نتیجه آن و ناآرامی‌های داخلی یک سال گذشته در آمریکا را یادآوری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این سرمقاله، یو‌اس‌ای تودی اعلام کرده با مردم زیادی در ایالت‌هایی که نقشی تعیین‌کننده در انتخابات سال ۲۰۱۶ و پیروزی ترامپ ایفا کردند مثل میشیگان، اوهایو و ویسکانسین، مصاحبه کرده و گرچه عده‌ای گفته‌اند که شخصاً وضعیت بهتری دارند، بسیاری گفته‌اند از مسیری که آمریکا به سمت آن حرکت می‌کند، ناراحت و بهت‌زده هستند.

یواس‌ای تودی در سال ۲۰۱۶ بدون این که مستقیما از «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات ترامپ حمایت کند، از رای‌دهندگان خواست به وی رای ندهند.

این روزنامه در ادامه متذکر شده که اعلام حمایت از بایدن تاثیری بر گزارشات انتخاباتی آن ندارد و ابراز امیدواری کرده دیگر هیچ وقت مجبور به اعلام حمایت از هیچ نامزدی نشود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری جو بایدن رئیس جمهور آمریکا یو اس ای تودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: ماکرون آمریکا را خشمگین کرد

رسانه آمریکایی از خشم مقام‌های این کشور از مواضع «امانوئل ماکرون» در حمایت از اعزام سربازان غربی به اوکراین به دلیل نگرانی آن‌ها از اینکه چنین اقدامی به جنگ با روسیه منجر شود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی با اشاره به جنجال‌های اخیری که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با مطرح کردن مواضع جنگ‌طلبانه در حمایت از اعزام سربازان غربی به اوکراین به ویژه در میان متحدان کشور خودش ایجاد کرده نوشته است: «در حالی که بریتانیا دیگر عضو اتحادیه اروپا نبوده و دولت آلمان نیز آکنده از اختلاف است، ماکرون خود را به عنوان مقام مسئول غیررسمی اروپا در زمینه سیاست خارجی معرفی می‌کند».

شبکه آمریکایی بلومبرگ در وبگاه خود نوشته ماکرون «در راستای تقابل با تهاجم روسیه به اوکراین و فاجعه انسانی در غزه رهبری اروپایی‌ها را به دست گرفته، اما همه متحدان فرانسه عقیده ندارند که او می‌تواند بهترین مدافع منافعشان باشد.»

بلومبرگ در ادامه این مطلب تصریح می‌کند اظهارنظر‌های جنجالی رئیس جمهور فرانسه در اسفند ماه گذشته در حمایت اعزام سرباز‌های نیروی زمینی غربی‌ها به اوکراین با سرزنش متقابل بسیار علنی و فوری «اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان مواجه شده و همچنین مقام‌های آمریکایی را خشمگین ساخته است.

یک مقام رده بالای مطلع به بلومبرگ گفت مقام‌های آمریکایی در نشست‌های خصوصی گفته‌اند یک چنین اقدامی دارای ریسک تحریک جنگ با مسکو است.

ماکرون و شولتس

این رسانه آمریکایی نوشت رئیس‌جمهور فرانسه زمانی که این مواضع جنجالی را مطرح کرد به گفته خودش قصد داشت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را در موضع بی اطمینانی قرار دهد، اما تاثیری کاملا بر عکس را ایجاد کرده است.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت ماکرون وقتی با این موضع جنجالی، برلین و دیگر متحدان غربی را مجبور ساخت که به صورت علنی اعزام سربازانشان به اوکراین را رد کنند، ابهام‌هایی که در خصوص خط قرمز‌های این متحدان وجود داشت را رفع کرد.

به گفته چند مقام دیگری که بدون فاش ساختن نامشان با بلومبرگ صحبت کردند، این مواضع ماکرون حتی از نقطه نظر امنیت عملیاتی نیز به ویژه با توجه به اینکه از قبل نیرو‌های نظامی چند کشور در اوکراین حضور داشته‌اند چندان هوشمندانه نبودند.

این رسانه غربی خاطرنشان کرد ماکرون از موضوع اوکراین در جهت مسائل مربوط به سیاست داخلی نیز بهره‌برداری می‌کند و اوکراین را تبدیل به یکی از محور‌های کارزار مربوط به انتخابات پارلمانی ماه ژوئن آتی اروپا کرده و از «مارین لوپن»، رقیب راست افراطی خود به عنوان یک متحد پوتین یاد کرده است.

به گفته یک مقام مطلع به بحث‌های اخیر متحدان غربی در نشست در بروکسل، برخی از نخست‌وزیران اعضای اتحادیه اروپا برای رهبری کردن چشم به ماکرون دارند و خیلی از آن‌ها از موضوع جنگ‌طلبانه او در قبال روسیه استقبال کرده‌اند.

از طرفی فرانسه از در حمایت از درخواست لهستان مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا در ورود آزادانه غلات اوکراین به بازار واحد این اتحادیه تجدید نظر کند در آمده و این حمایت به اعتراضات اخیر کشاورزان دامن زده است.

طبق گزارش بلومبرگ منتقدان ماکرون معتقدند او بیشتر از آنکه اهل عمل باشد اهل حرف زدن است.

رزمایش ناتو در آلمان

بلومبرگ می‌نویسد: «جمهوری چک سردمدار یک ابتکار عمل برای تامین حدود ۸۰۰۰۰۰ گلوله توپ در آینده نزدیک برای اوکراین از منابع خارج از اتحادیه اروپاست. ماکرون ماه گذشته میلادی گفت از ابتکارعمل جمهوری چک در این مورد حمایت می‌کند، اما فرانسه هنوز هیچ مشارکت مالی در این طرح به عمل نیاورده است. در مقابل، اما آلمانی ۳۰۰ میلیون یورو (۳۲۵ میلیون دلار) برای خریداری ۱۸۰۰۰۰ گلوله توپ صرف کرده است.

فرانسه از همان ابتدای جنگ اوکراین طبق داده‌های انستیتوی کی‌یل که حمایت‌ها از اوکراین را رهگیری می‌کند، از متحدان دیگری در زمینه کمک به کی‌یف بسیار عقب مانده است. پاریس به کی‌یف وعده کمتر از ۲ میلیارد یورو حمایت را داد، در حالی که در مقابل آلمان ۲۲ میلیارد یورو وعده داد. «چنین اختلافی چشمگیر است، هر چند که دولت فرانسه می‌گوید این آمار و ارقام تاثیر نامتناسبی که تسلیحات مدرن فرانسوی در میدان جنگ ایجاد کردند را بازتاب نمی‌دهند.»

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • سناتور آمریکایی ضد ایران در گذشت
  • درخواست آمریکا برای مشارکت ژنرال‌هایش در طراحی حمله به رفح
  • بلومبرگ: ماکرون آمریکا را خشمگین کرد
  • عکس| اولین تانک ارتش آمریکا؛ زره‌پوشی با طراحی رنو