Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، جلسه ستاد کرونای شهرستان دنا  به ریاست پناهی فرماندار دنا برگزار شد.

عبدالحمید پناهی فرماندار دنا گفت: مدتی است که استان در شرایط قرمزقرار گرفته و شهرستان دنا تاکنون در وضعیت بدی نبوده ولی متاسفانه چندی است از هر ۱۰۰ تست نزدیک به ۷۰ درصد مثبت می‌شود در حالی که این آمار قبلا از هر ۱۰۰ تست  ۲۵ درصد مثبت بود که بیشترین آمار هم در بین خانم‌های خانه دار با رقم ۳۶ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: تاکنون ۶ نفر کودک  زیر ۵ سال مبتلا به کرونا در شهرستان دنا داشتیم و این باور غلطی است که می‌گویند کودکان به کرونا مبتلا نمی‌شوند همچنین تاکنون در سطح شهرستان دنا سه نفر برای دومین بار متوالی تست کرونای آنها مثبت شده است و باز هم این باور غلطی است که می‌گویند کسی که یک بار کرونا بگیرد پس از بهبودی  دیگر کرونا نخواهد گرفت.

پناهی عنوان کرد: در بحث آموزش و پرورش هم متاسفانه آمار کرونا بین دانش‌آموزان در حال بالا رفتن است که باید با جدیت به این مسأله پرداخته شود، از شبکه بهداشت انتظار می‌رود که نسبت به آگاه کردن مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بیشتر بر صنوف پر خطر از جمله نانوایی‌ها و رستوران ها که کانون اصلی کرونا هستند را در دستور کار قرار دهند.

وی گفت: از دادستان شهرستان دنا تشکر می‌کنیم که از ابتدای شروع ویروس کرونا تاکنون پای کار بودند و از هیچ کمکی دریغ نکردند و در  شرایط حساس با خاطیانی که بهداشت را رعایت نمی‌کردند برخورد قضایی شد.

پناهی گفت: متاسفانه کارمندانی هستند که تست آنها مثبت بوده و به جای اینکه در قرنطینه باشند به مسافرت می‌روند.

فرماندار دنا گفت: تالارها و باغ‌های مجالس  شهرستان دنا باید تعطیل شوند و رستوران‌ها، اغذیه فروشی ها و کافی شاپ ها فقط به صورت بیرون بر فعالیت کنند نانوایی‌ها باید به صورت روزانه پایش شوند و متخلفین به مراجع قضایی معرفی گردند.

فرماندار دنا در ادامه اظهار داشت: متاسفانه ابتلا به کرونا نسبت به یک ماه قبل دو برابر شده است و این نشان دهنده رسیدن شهرستان دنا به وضعیت قرمز است که انتظار می‌رود مردم فهیم شهرستان همچون گذشته بیشتر رعایت کنند تا شاهد کنترل این ویروس باشیم.

وی گفت: اداره صمت نسبت به پایش و رصد کامل بازار در شهرستان دنا اقدام کند تا در این شرایط حساس موضوع گرانی بیش از حد بر مشکلات مردم اضافه نشود.

ظفر پریسای رئیس شبکه بهداشت و درمان دنا گفت: همکاران ما به طور شبانه روزی در حال تلاش و کوشش برای کنترل این ویروس هستند.

وی گفت: حافظان سلامت شهرستان دنا از ابتدای شروع ویروس کرونا تاکنون نسبت به تمامی خدمات کرونایی از تست کرونا گرفته تا آزمایشات اولیه و ضد عفونی و ملزم کردن ادارات به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کرده و از این به بعد هم به عنوان حافظان سلامت مردم و سفیران سلامت آمادگی کامل جهت مبارزه با این ویروس را دارند.

این مسوول عنوان کرد: کادر درمان شبکه بهداشت و درمان دنا در خدمت مردم شهرستان دنا می باشد ولی مردم هم باید با ما همکاری های لازم را داشته باشند و از برگزاری مراسمات عروسی و عزا جدا خودداری کنند، شب نشینی ها را به طور کلی ممنوع کنند، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا با این کار هم دلگرمی برای ما باشد و هم مرهمی بر دل خسته سفیران سلامت باشد.

 نظری مسؤول بهداشت مدارس هم گفت: 50 الی 60 دانش آموز قرنطینه ای در سطح شهرستان دنا داریم که  معلمین سرخوشه های اصلی ویروس کرونا در شهرستان دنا هستند که فقط در هنرستان شهید  چمران سی‌سخت  16 نفر از معلمین تست مثبت دارند که این آمار واقعا نگران کننده می‌باشد.

پرندوار رئیس شورای شهر سی سخت گفت: آموزش و پرورش حدود ۸ ماه وقت داشت تا برنامه ای مدون برای حضور دانش آموزان مبنی بر حضور بر  سر کلاس درس ارائه دهد  که متاسفاته این چنین نشد تقاضای عاجزانه  داریم نسبت به این مهم تصمیمات بهتری گرفته شود.

پرندوار گفت: ‌از ادارات خدمات رسان انتظار می رود که در این شرایط بحرانی و شروع فصل سرما فعالیت خودشان را بیشتر کنند تا  از این بیشتر به مردم فشار نیاید.

وی عنوان کرد: متاسفانه در مرکز استان شاهد رعایت نکردن بعضی قوانین  هستیم  که باعث می شود مردم شهرستان ها به تبعیت از آنها قانون را رعایت نکنند.

رئیس شورای شهر سی سخت گفت: در شهرستان دنا آمار اعتیاد در جوانان شهر سی سخت و پاتاوه به شدت بالا رفته است که این موضوع خیلی نگران کننده است.

رئیس سازمان تبلیغات شهرستان دنا گفت: اگر قرار است در این شرایط کرونایی تمام بار تحصیلی بر گردن آمورش و پرورش بیفتد باید جلسات دانش افزایی برای خانواده ها برگزار بشود و توجیه شوند تا بازدارندگی مطلوبی داشته باشد.

سینایی مسؤول حوزه بسیج دانش آموزی سپاه ناحیه دنا گفت: معلمین واقعا زحمت می‌کشند ولی در این شرایط که آموزش برای  دانش آموزان لازم است و هم سلامت آنها؛ باید مسؤولین  برای راه اندازی شبکه های مجازی در روستاها اقدام کنند تا دانش آموزان بتوانند در فضای مجازی به صورت آنلاین به تحصیل بپردازند.

سینایی گفت: باید بهداشت در مدارس از ضد عفونی کلاس درس گرفته تا آبخوری ها  کنترل شود تا در این شرایط این موضوع باعث آلودگی دانش آموزی نگردد.

وی گفت: یکی از عاملین شیوع این ویروس مجالس ترحیم است که به دلیل عواطف و احساسات قلبی مردم نسبت به این مسأله بی تفاوت شده اند که در این مهم خانم ها خیلی کمتر رعایت می کنند و باید برای این موضوع چاره ای اندیشیده شود. 

وی گفت:کارمندانی که به این ویروس مبتلا می شوند باید از خدمات دور کاری استفاده کنند تا به واسطه آنها عده ای دیگر آلوده نشوند.

رفیعی نماینده دادستان دنا گفت: عده ای از افراد هستند  که تست آنها مثبت بوده ولی متاسفاته آزادانه در جامعه می گردند که باید تذکرات لازم داده شود واگر رعایت نکردند علیه آنها به جهت تهدید علیه بهداشت عمومی شکایت شود.

وی گفت:صنف هایی هستند که در سطح شهرستان علی‌رغم تذکرات قبلی نسبت به رعایت  پروتکل های بهداشتی باز هم با بی خیالی تمام بهداشت را رعایت نمی کنند که باید این صنف ها به مراجع قضایی معرفی شود.

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: وضعیت هشدار ویروس کرونا اصناف پر خطر اداره صمت شهرستان دنا فرماندار دنا دانش آموزان دنا گفت سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دادستان رودسر به موضوع آلودگی آب آشامیدنی

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان دستورات لازم در راستای حل مشکل آب شرب شهروندان شهرستان رودسر را صادر کرد.

او به دادستان رودسر دستور داد که به موضوع آلودگی آب شرب این شهرستان ورود قاطع کند تا نگرانی شهروندان در این خصوص مرتفع شود و همچنین افرادی که در توزیع آب آشامیدنی نقش و مسئولیت دارند باید پاسخگو باشند.

رئیس شورای قضایی گیلان افزود: دستگاه قضایی ضمن نظارت بر رفع سریع این مشکل، با مسئولانی که در مسیر خدمت رسانی به مردم کوتاهی کنند، در چارچوب قانون برخورد خواهد کرد.

بروز کدورت آب آشامیدنی مشترکان بخشی از شهر رودسر در روز پایانی سال ۱۴۰۲ و در روز‌های نخست امسال، باعث نگرانی و نارضایتی آنها شده است.

شهرستان رودسر در شرقی‌ترین نقطه استان گیلان واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • از گلریزان ۲ میلیاردی تا کمک ۳۰ میلیونی به آزادی زندانیـان جرایم غیر عمد در یزد
  • جسورترین زنان دنیا روی فرش قرمز
  • کشف ۹۲۹۰ کیلوگرم گوشت و مرغ غیربهداشتی در یک سردخانه در شهر درگهان
  • ورود دادستان رودسر به موضوع آلودگی آب آشامیدنی
  • مصرف داروی میگرن احتمال ابتلا به اتیسم را در نوزاد افزایش نمی دهد
  • دبیرکل و اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • ارسال ۲ درخواست به سازمان جهانی بهداشت درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه/ تحمیل کرونای روانی به مردم جهان
  • درمان آب سیاه چشم در خانه؛ از پیشگیری تا درمان طبیعی در منزل
  • یک واحد پروتئینی متخلف در درگهان پلمب شد/امحا ۴۳۲ کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ