Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:31:27 GMT

سازمان ملل نسبت به مداخله در امور لیبی هشدار داد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۵۵۵۷

سازمان ملل نسبت به مداخله در امور لیبی هشدار داد

به گزارش خبرگزاری «الجزیره»، ویلیامز در این ارتباط گفت: مداخله خارجی در امور لیبی غیر قابل قبول است و این کشورها باید دست خود را از لیبی کوتاه کنند، زیرا بدون بررسی و برآورد مسائل موجود، صلح در این کشور برقرار نخواهد شد و در حال حاضر تحقیقات برای دستیابی به این هدف آغاز شده است.

او افزود: تصمیم «فائز السراج» رییس «دولت وفاق ملی» که مورد تایید سازمان ملل است، برای کناره گیری به دوره طولانی دولت انتقالی پایان می‌دهد و شرایط را برای برگزاری انتخابات دمکراتیک در لیبی فراهم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده سازمان ملل در امور لیبی درباره کشف گورهای دسته‌جمعی در منطقه «ترهونه» نیز گفت که این واقعه دردناکی است و ما با کمک دولت لیبی و با هماهنگی سازمان‌های بین‌المللی تحقیق در این زمینه را از نظر قانونی دنبال خواهیم کرد.

ویلیامز تصریح کرد: هیچ حزب لیبیایی نباید از مذاکرات سیاسی حذف شود و همه مزدوران و شبه نظامیان خارجی باید از خاک لیبی خارج شوند، زیرا ما به دنبال محافظت از غیرنظامیان در این کشور به ویژه در شهر «سرت» هستیم.

او درباره کمیته مشترک نظامی "۵ + ۵" لیبی گفت که هر تمام طرفها توافق کردند تا از هرگونه تشدید درگیری نظامی در لیبی جلوگیری کرده و بین شرق و غرب این کشور ارتباط برقرار کنند.

طرفین درگیری در لیبی همچنین در مورد لزوم اخراج همه مزدوران و شبه نظامیان خارجی در صورت دستیابی به توافق آتش‌بس و بازگشایی جاده‌ها و پروازهای داخلی و نیز انجام اقداماتی برای بازسازی تأسیسات نفتی و دسترسی آن بین شرق و غرب لیبی به توافق رسیده‌اند.

در سال ۲۰۱۹ کمیته نظامی مشترک میان طرفهای درگیر در لیبی با ترکیب ۵+۵ یعنی با حضور ۵ نماینده  از هر طرف تشکیل شد و فعالیت آن برای دستیابی به توافق میان طرفهای درگیر در این کشور زیر نظر سازمان ملل خواهد بود.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو با هدف برکناری «معمر قذافی» دیکتاتور وقت این کشور، شاهد تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیاری بوده است.

این کشور در نهایت به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس، دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد است و در بخش شرقی «خلیفه حفتر» ژنرال بازنشسته ارتش کنترل امور را در دست گرفته است که از سوی برخی قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای حمایت می‌شود.

سازمان ملل به منظور حل مناقشه لیبی تاکنون سه نشست در شهر ژنو در سوییس با حضور طرفهای درگیر در این مناقشه برگزار کرده که این نشستها نتیجه قابل ملاحظه‌ای برای این کشور در پی نداشته است .

برچسب‌ها سازمان ملل متحد ژنو قذافی لیبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد ژنو قذافی لیبی سازمان ملل متحد ژنو قذافی لیبی اخبار کنکور سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتناب از سفر به استان‌های جنوب شرقی با توجه به هشدار هواشناسی

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احمد شیرانی، با اشاره به اطلاعیه سازمان هواشناسی، اظهار داشت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی، طی روزهای آتی شاهد بارش‌های قابل توجهی در استان‌های جنوب شرق کشور (سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و بوشهر) خواهیم بود.

وی افزود: توصیه ما این است که هموطنان عزیز حتی‌المقدور از سفرهای غیرضروری در جنوب شرق کشور اجتناب کنند و در صورت ضرورت، حتماً با کسب اطلاع از وضعیت راه‌ها اقدام به سفر نمایند.

بنا به هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی روز سه شنبه (۲۸ فروردین ماه) استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، بوشهر، بارش‌های سنگینی خواهند داشت و برای فردا این بارش‌ها برای استان‌های سیستان و بلوچستان هستند که احتمال آب گرفتگی معابر به‌صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل‌ها و اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهری را در پی دارد.

کد خبر 6080350

دیگر خبرها

  • مقایسه توان تسلیحاتی ایران و اسرائیل | تهران چه برتری نظامی نسبت به تل‌آویو دارد؟
  • شورای امنیت باید ریشه جنگ و نسل کشی در غزه را فوراً پایان دهد/ هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی رژیم صهیونیستی
  • شورای امنیت باید برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند
  • ایران گزینه دیگری جز پاسخ گویی به اسرائیل نداشت | سخنرانی وزیر امور خارجه ایران در سازمان ملل | پیشنهاد ایران در شورای امنیت درباره غزه
  • نماینده فلسطین در سازمان ملل: شورای امنیت باید برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند
  • شورای امنیت برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند
  • دولت سیزدهم گام‌های مثبتی در زمینه مالیات برداشته است
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسیم
  • کشته شدن 1000 نیروی نظامی اوکراین در حملات روسیه/هشدار گروسی نسبت به وقوع حادثه اتمی در نیروگاه زاپوروژیا 
  • اجتناب از سفر به استان‌های جنوب شرقی با توجه به هشدار هواشناسی