Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه تهران از گرایش های متعدد برخی رشته ها و گرایش های خاص انتقاد کرد و گفت: دانشگاه در برابر این گرایش ها مقاومت کرد، چرا که باعث کاهش چشمگیر کلاس‌ها و تعداد دانشجو در این رشته‌ها شد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در مراسم تودیع و معارفه رئیس پردیس علوم، دانشگاه تهران را رفیق و همراه سایر دانشگاه‌های کشور خواند که در کنار آنها با دانشگاه‌های بین‌المللی رقابت می‌کند، گفت: دانشگاه باید در صحنه بین‌المللی بهترین باشد و راه رسیدن به این هدف را استعانت از همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها و تصحیح مستمر نقشه راه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه تهران، علوم پایه را یکی از مهم‌ترین علومی دانست که در دانشگاه به دانشجو آموزش داده می‌شود و با استفاده از آن می‌توان بر بحران کرونا و حتی بسیاری از مشکلات در سایر حوزه‌ها غلبه کرد.

وی پردیس علوم دانشگاه تهران را از بدو تأسیس دانشگاه از بخش‌های قابل توجه دانست و افزود: دانشگاه هنوز هم این پردیس را مهم می‌داند، چرا که، هم در حوزه پژوهش و هم دستاوردهای پژوهشی به ویژه در حوزه انتشار مقالات در سطح دنیا بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران بر اساس رده‌بندی شانگهای با فاصله از سایر دانشگاه‌ها رتبه اول را در کشور دارد، تاکید کرد: بخش بزرگی از بار انتشار مقالات پژوهشی بر دوش پردیس علوم است، اما با این وجود با توجه به توانمندی‌هایی که دارد از همه ظرفیت‌های آن استفاده نشده است.

دکتر نیلی تصریح کرد: روزی که فکر کنیم به نقطه اوج رسیده‌ایم، روز حضیض است و باید در عین حال که خدا را برای رسیدن به موفقیت‌ها شکر می‌کنیم بدانیم تا هدف نهایی و مطلوب فاصله بسیاری داریم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی با اشاره به اهمیت کار بین دانشکده‌ای و بین‌رشته‌ای تاکید کرد: علم واحد است و هدف از تقسیم آن این است که بهتر و عمیق‌تر به آن بپردازیم تا با توان محدود بتوانیم به عمق آن پی ببریم، ولی برآیند آن واحد است. بنابراین دانشکده‌ها نباید به صورت جزیره‌ای عمل کنند و این خرد جمعی است که باید در دیسیپلین‌های مختلف و طراحی و پیاده‌سازی این فرایندها جریان داشته باشد.

رئیس دانشگاه تهران در ادامه افزود: با جا افتادن فرهنگ تعامل بین پردیس‌ها و دانشکده‌ها، بسیاری از مشکلات بزرگ کشور را حل خواهیم کرد. زمانی که دو قطب کشاورزی، گیاهی بزرگ و معتبر ما مانند پردیس‌های کشاورزی و ابوریحان و توانمندی‌های آنان در کنار هم قرار گیرد، امنیت غذایی که یکی از دغدغه‌های بزرگ کشور است، حل خواهد شد.

وی با اعلام اینکه کشورهایی مثل ترکیه و مصر در این حوزه راندمان دو یا سه برابری دارند، گفت: این در حالی است که مقالات ما عالی است و دانشجویان ما پرتلاش هستند و دانشگاه پیشرو است، بنابراین در کنار این فرهنگ باید فرایندها و دستورالعمل‌های مناسب هم به وجود بیاید.

استاد پردیس فنی دانشگاه تهران با انتقاد از وجود گرایش‌های متعدد در یک رشته و مقطع خاص همچنین افزایش کلاس و دانشجو ریشه این مشکل را بیرون از دانشگاه دانست و تصریح کرد: دانشگاه در برابر این گرایش ها مقاومت کرد چرا که باعث کاهش چشمگیر کلاس‌ها و تعداد دانشجو در این رشته‌ها شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران پردیس علوم دانشگاه تهران دانشگاه تهران گرایش ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر؛ دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای پنج‌شنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) برگزار خواهد شد. مطابق اعلام قبلی، جهت برقراری نظم و امنیت، ورود تمامی دانشجویان در روزهای ذکر شده به پردیس اصلی دانشگاه ممنوع است.

در صورت ضرورت، تردد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، فقط از طریق مکاتبه رییس دانشکده مربوطه با مدیریت حراست دانشگاه و صرفا برای موارد بسیار اضطراری امکان‌ پذیر خواهد بود.

دانشجویانی که در روز پنچشنبه در ساختمان آموزش آزمون میان‌ترم دارند، صرفا از طریق دربهای ورودی پردیس شمالی دانشگاه (گیت بن‌بست تیموری و گیت کنار آسانسور پارکینگ) امکان تردد به ساختمان آموزش را دارند و پل عابر مابین پردیس شمالی و پردیس اصلی بسته خواهد بود.

کد خبر 6086307

دیگر خبرها

  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
  • انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
  • ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران: گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم
  • گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است
  • گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم
  • جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه